Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #29 op zondag 15 januari 2012 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #29 op zondag 15 januari 2012

Zondag 15 januari staat er weer een Rondje Rotterdam op de agenda.
Vorige ronde in december heeft 't weer niet iedereen doen afschrikken en met de warme dagen van deze winter zou 't vast wel gewoon door kunnen gaan.

Nu nog een route, suggesties?

December gaf ons een kort dagje en ook een wat kortere ronde (~ 65km) wat op zich heel niet erg was, misschien ook iets voor de komende ronde.

veel fiets plezier,
Hoi r.Rotterdamfietsers,
Ik hoop dat het me lukt tijd te maken/nemen om mee te fietsen (ijs en weder dienende, ook).

Route-idee: een milde vorm van ramptoerisme, dat wil zeggen inspectie van het waterpeil en de toestand van de dijken in de Alblasser- of Krimpenerwaard (toertje Kinderdijk of het driehoekje Lek-Vlist-Hollandse IJssel).

Gepke.
Veel en woest water spreekt mij natuurlijk aan. Bovendien wordt het wel weer eens tijd voor een stuk wereldfietsen. Nieuwe remblokken zijn gemonteerd dus de fiets is er klaar voor. Nu nog kijken of ik volgende week nog tijd en zin heb?
Michel de Ruyter.
michel de ruyter schreef:Veel en woest water spreekt mij natuurlijk aan.
Heeft dat misschien iets met je naam(genoot) te maken? :lol:
r.Rotterdamfietersters,
is iederéén uit winterfietskamperen, in Zuid-Holland of in de weidse verten van Groningen, anderszins bezet of geslagen door gebrek aan inspiratie/zin? Het is bijna griezelig stil in dit draadje…. Evengoed is het mogelijk dat er geheel onverhoeds een halve volksstam met fiets & boterhammetjes dampend van fietslust staat te tandakken (of toepasselijker: surplacen), zondag om 12 uur onder de Euromast.

Voor mij wordt het een adhoc-beslissing of ik uit fietsen ‘mag’ (van mezelf, in verband met drukke werkagenda).

Gepke.
Ik denk dat ik meefiets. Ik zorg dat ik op tijd ben en mocht ik er niet zijn wacht dan niet op me maar vetrek gewoon.

Ronald
Ik ben er ook bij morgen, heerlijk fietsweer lijkt me!
Groet,
Jaap
Lijkt me leuk om eens mee te gaan. Om 12 uur vertrekken is mij echter net een beetje te laat. Vandaag heb ik in ieder geval genoten van het prachtige winterse weer tijdens mijn ritje van bijna 70 km uit en thuis over, door en onder water. De GPS-track is beschikbaar via RouteYou.

Meer informatie: Over, door en onder water
Het rondje R. werd een toertje met z'n 5-en, dan 6-en (een van de winterfietskampeerders was blijkbaar nog niet uitgefietst en kwam aanstuiven uit Gouda): langs Kinderdijk, door de polders daarachter, een korte excursie om de vestingstad Nieuwpoort te bekijken, via Schoonhoven over de rechter Lekdijk terug. Het waterbeheer hebben we goed in orde aangetroffen. Het gemaal bij de kop van Kinderdijk bemaalde het achterland dat het een aard had; ik had die grote schroeven nog niet eerder in werking gezien. 'n Bijzonder fraai schouwspel.

Bovendien was het in dit hoekje van de wereld stralend & bijzonder helder weer.
Vooral de schemering was adembenemend over de rivier: bijna blak, het water traag-metalig met de tinten van de lucht.
Verfrissend & weer met genoeglijk fietsgezelschap.

Gepke.
't was mooi fietsweer, desondanks was ik er niet bij.
De plannen werden anders en we hebben voor een tocht te voet gekozen door de bossen en langs vennen.

tot een volgende keer,
veel fiets plezier,
grtn,
Arnold.