Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beercontainers, te huur - Forum Wereldfietser

beercontainers, te huur

Deze beercontainers hebben wij gebruikt in Alaska, Canada en op de Great Divide route.

http://www.rei.com/product/624081/garci ... -container

We hebben er twee, samen te huur voor 7,50 p/week. Af te halen in Noordwijk, Lisse, Heenvliet of Ottoland. Indien langere tijd, prijs in overleg.
Wij vervoerden ze gewoon in een Ortlieb Bagagezak/roller back, achterop de fiets

http://www.travelpod.com/members/martenijzerman

groet karin troch
Ik zou beercontainers toch anders spellen, anders krijg je erg veel hits en weinig business. :D
Beerwerende opslagvaten dus, liever niet half-half engeldutch of nederlish, want dat begrijpen ze zowel aan deze kant als aan de andere kant van het kanaal niet.
Succes en proost!
Afbeelding
Leon schreef:Ik zou beercontainers toch anders spellen, anders krijg je erg veel hits en weinig business. :D
Hmmmm... ik had bij het zien van TopicTitel een iets ander associatie.

Denk aan beerput, beerton.

Peter
Sorry misschien had een streepje tussen beer-container, iets duidelijker geweest. Voor alle duidelijkheid. De containers zijn om voedsel te bewaren in gebieden waar beren zijn. In het Nederlands is een beer een beest.
Ik ga het als schrijver van het boek "fietsen langs brouwerijen" hier niet over bier hebben, maar geheel on topic!!! Waarom zou je eigenlijk een beren container nodig hebben? Is ophangen in een boom niet veel handiger? En waarom huren en niet verkopen? Op vele campings hebben ze een locker en als je bij een huis staat kan je altijd vragen of je het binnen kan leggen. In een boom hangen is vaak moeilijk, maar bomen zijn er over het algemeen wel en een fietstas of kanozak werkt ook wel. Ooit wel eens in Canada gekampeerd bij meer / picknickplaats en daar was ook een wc waar ik 's nachts mijn voedsel in een fietstas op sloeg. Alaska op de toendra wordt natuurlijk een ander verhaal. Misschien dat het daar erg nuttig is.
Rutger
Hé mensen,

Kom op zeg! Karin probeert hier iets te verhuren. Ze heeft al duidelijk uitgelegd wat het is en waarvoor. Het eerste grapje was leuk. Maar nu graag on-topic antwoorden of verder grapjassen in Kletspraat.

Bedankt.

Hans (met de moderator pet op)
HansvanderVeeke schreef:Hé mensen,

Kom op zeg! Karin probeert hier iets te verhuren. Ze heeft al duidelijk uitgelegd wat het is en waarvoor. Het eerste grapje was leuk. Maar nu graag on-topic antwoorden of verder grapjassen in Kletspraat.

Bedankt.

Hans (met de moderator pet op)
Volgens mij was mijn reactie wel on topic.
Gaan komend voorjaar ook in VS fietsen o.a. door de Adirondacks (noorden van New York-staat). In een deel van de Adirondacks is zo'n beercontainer verplicht, sterker nog, alleen deze "Garcia's Machine Backpackers' Cache - Bear Resistant Containers" zijn toegestaan. Deze worden getest door Grizzlies in dierentuinen.

Vroeger gooide je je eten (en zeep, tandpasta e.d.) in een zak over een hoge boomtak. Beren zijn slimmer dan je denkt, want op een gegeven moment hadden ze door dat als ze zo'n maaltijd-in-boom roken, er ergens een touw aanwezig moest zijn waarmee de zak in de boom vast zat. Zelfs andere zgn beer-proof "bear-vaults" kregen ze door. (bron: https://www.nytimes.com/2009/07/25/nyregion/25bear.html).

Geen overbodige luxe dus!

Had nog een vraagje aan Karin: welke Ortlieb-tas en welk formaat gebruikten jullie voor de beer-container?

Grz,
Phil.
Bij een container denk ik eerder aan iets groots. Een afvalcontainer of een zeecontainer.

Het product kan op zich interessant zijn, hoewel ik in de USA en Canada ervaren heb dat op campings in gebieden met beren altijd wel beerbestendige kluisje waren, om eten en drinken op te bergen. Let ook op tandpasta, want dat trekt ook beren aan. Als je op de camping gekookt hebt, trek na het eten je kookkleren uit en ga douchen. Beren zijn zelfs in staat om een camper open te breken.
Informeer bij de parkrangers altijd of er beren in de buurt van de camping zijn gesignaleerd zijn. Volg altijd het advies en de aanwijzingen van de rangers op.
Voedsel-, en andere geuren die beren lekker vinden-, opslagpaats vind ik persoonlijk wel wat lang. Weer de beer? Anti-beer opslagplaats. Liever geen beer in mijn tent. :D :D
Leuk item. Wel nieuw perspectief voor het maken van fietsreizen in de V.S. Verplichting op beer-containers??? Welke staten? Ik dacht niet dat de gevaarlijkste beer van Amerika, de grizzley, in de V.S. voorkomt. De zwarte en bruine beren verdwijnen al als je tegen ze begint te praten ....

En heeft de beer bijgeleerd om het touw door te hakken? Wat is de bron of is dit een indianenverhaal? Het zou me verbazen als ik 's morgens wakker word en ik zie dat een beer mijn zak vanuit de boom heeft opgehaald en die heeft leeggepeuzeld. Dan ben ik juist blij dat hij of zij niet in mijn tent is gekomen en heeb en passant nog een sterk verhaal te vertellen ....
Waarom niet gewoon berenton of berentonnetje? Vergelijk bv. dievenklauw, die is ook tegen dieven, niet vóór dieven.
Ik heb het topic gesplitst:

Als je wilt discusieren over het woordgebruik en andere ongein, dan kun je in dit topic tercht: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=16106

Hier graag alleen nog recties als je belangstelling hebt voor de container of een vraag hebt over de aanbieding. Andere reacties haal ik weg.

Waarom? Omdat je op deze manier potentiele forumbezoekers afschrikt.
Karin is hier echt niet mee geholpen.
Mijn vraag: waarom bieden jullie de beer-containers niet te koop aan, maar verhuren jullie hem voor 7.50 per week? De container kost 69 dollar volgens de website. Dat is dus 55 euro. Lijkt mij dat als je daar gaat fietsen je wel een tijdje onderweg bent (minimaal vier weken) dus wat is nu het voordeel?
Rutger schreef:Mijn vraag: waarom bieden jullie de beer-containers niet te koop aan, maar verhuren jullie hem voor 7.50 per week? De container kost 69 dollar volgens de website. Dat is dus 55 euro. Lijkt mij dat als je daar gaat fietsen je wel een tijdje onderweg bent (minimaal vier weken) dus wat is nu het voordeel?
Ha die Rutger,
die 7,50 per week geldt wel voor twee van die tonnetjes. Probeer als je belangstelling heb, maar je gaat alleen of je een offerte kunt opvragen voor één tonnetje.
De diameter van de Ortlieb zak is ongeveer 27 cm, er passen er dan twee in, ik denk een M weet ik niet zeker.

vriendelijke groeten Karin
Beste Karin,

Ik zou graag zo'n container van je huren voor ongeveer 4 weken. Halverwege juni 2012 tot en met halverwege juli 2012. Hoeveel zou je daar voor willen hebben? Of kan ik er dan misschien beter een kopen?

Groet,

Laura
Hoi Laura,

Ik heb je een poosje geleden een pb gestuurd

Groet Karin