Ik heb DURANO 25mm op mijn fiets, erg fijne/soepele bandjes en nog niet lekgereden, ook niet tijdens de tocht dwars door Frankrijk met 13 kg bagage.
Henk
kunst en fietswerk
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:ga er maar van uit dat het niet waar is. Als er één parcours is waarvoor je een lekke vette tube om je velg plakt en de draadbanden thuis laat is het wel deze wedstrijdnikopaul schreef: Iemand vertelde me dat dit een band is die wielrenners graag gebruiken bij Parijs Roubaix. Weet niet of dat waar is.
Dit zegt Gerard Vroomen van Cervelo over Parijs Roubaix/vette banden (incl. brede velgen!):m-gineering schreef:ga er maar van uit dat het niet waar is. Als er één parcours is waarvoor je een lekke vette tube om je velg plakt en de draadbanden thuis laat is het wel deze wedstrijdnikopaul schreef: Iemand vertelde me dat dit een band is die wielrenners graag gebruiken bij Parijs Roubaix. Weet niet of dat waar is.
Ik zie geen verschil; misschien heb je het over wielrenners...Ligger schreef:Toch leuk die verschillen tussen liggers en rechtop fietsers.
Liggers noemen 35 mm bandjes smal en beginnen pas bij 40 mm de banden breed te noemen. Verder halen liggers (vooral vm rijders) de durano's en dergelijke banden er nu af voor de winter om er mp+ en pm's op te leggen
Je vergeet wat: de raceliggers op 23mm banden.Ligger schreef:Toch leuk die verschillen tussen liggers en rechtop fietsers.
Liggers noemen 35 mm bandjes smal en beginnen pas bij 40 mm de banden breed te noemen. Verder halen liggers (vooral vm rijders) de durano's en dergelijke banden er nu af voor de winter om er mp+ en pm's op te leggen
1) journalisten kun je alles wijsmakenRoadster schreef: "Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist
die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den
Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie
auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition"
m-gineering schreef:1) journalisten kun je alles wijsmakenRoadster schreef: "Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist
die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den
Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie
auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition"
2) met een tube of een tubeless band heb je veel minder kans op stootlekken
3) op een lege goed vastgeplakte tube kun je veel langer doorrijden
buiten een wedstrijd is een nieuwe binnenband natuurlijk wel zo voordelig