door
Sjors » vr 18 nov, 2011 19:35
Ronald van der Perk schreef:Ik heb nu al zo'n 3 jaar de Suunto Core. Daar zit ook een kompas in maar die gebruik ik bijna nooit omdat calibreren en aflezen lastig is. De hoogtemeter daarentegen is toppie, heel handig en nauwkeurig. Als je echt afhankelijk bent van een kompas zou ik nooit kiezen voor een horloge met kompas. Suunto heeft een goede naam op het gebied van buitensporthorloges maar bij mij waren eerste 2 binnnen één jaar kapot. Deze derde lijkt het nu goed te blijven doen al laat hij me wel op de meest ongelegen momenten in de steek vanwege een lege batterij, dit omdat de batterij indicatie voor "batterij leeg niet werkt" Hierdoor kan het zomaar gebeuren dat bij gebruik van de achtergrond verlichting, wekker of kompas het horloge plotseling helemaal uitvalt. Batterij verwisselen is overigens simpel al loop je dan wel het risico dat je horloge niet 100% waterdicht is tijdens het zwemmen. Een los kompas van een tientje is veel nauwkeuriger en betrouwbaarder.
Ronald
Ik vind de batterijduur ook waardeloos (Core) en haal de batterij er meestal uit als ik 'm niet gebruik. Toch doe ik ook maar 1,5 jaar op een batterij.
(±10 weken per jaar in gebruik als hoogtemeter)
Mijn analoge hoogtemeter is zeker net zo nauwkeurig, dwingt me wat meer zelf na te denken, geeft geen batterijstress, maar is onhandig omdat hij niet om je pols zit en je hem dus niet makkelijk raadpleegt.
De Core zit dan wel vol andere functies, maar die gebruik ik amper (een thermometer die zegt hoe warm mijn pols onder een jack is, een wekker die ook op mijn Nokia uit het jaar prak zit en nog wat ruis).
Het grafiekje is geinig, maar als 's ochtends opeens een stuk hoger wakker wordt dan de avond ervoor, weet je ook dat het tijd is om naar het dal te verkassen.
Maar de mooiste feature is natuurlijk dat ik er van Suunto ook mee mag snorkelen
Sjors