Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tsjechie: Wenen - Praag of Passau - Praag? - Forum Wereldfietser

Tsjechie: Wenen - Praag of Passau - Praag?

Hi,

Eind november ben ik van plan een lekker stukje te gaan fietsen. Vanuit Passau of Wenen wil ik via Praag naar Berlijn toe rijden. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft Tsjechie? Welke delen tussen Passau/Wenen en Praag zijn landschappelijk het meest interessant? En zijn die verschillen dusdanig dat je daardoor voorkeur zou geven aan vertrek uit Passau boven vertrek uit Wenen of vice versa?

Ik ben benieuwd!


Eelco
Een paar jaar geleden; Passau--Praag--Wenen--en weer terug naar Passau gefietst
Ik vond het allemaal mooi: Passau--Praag door het Bayerische Wald en vervolgens via de Moldau-route (bikeline-serie) naar Praag. Van Praag naar Wenen loopt een prachtige (geheel bewegwijzerde) route over superrustige wegen (...ik ben alleen de naam van deze route even vergeten, daar zou je even op moeten googlen). Dus: jouw beide opties zijn de moeite waard
Beide routes gaan deels door heuvels, maar zijn zeker niet zwaar......alleen dat was midden in de zomer. Eind november ga jij: ik zou me in elk geval even verdiepen in klimaat en temperatuur.
Het Riesengebirgemoet erg mooi zijn. Erg bergachtig terrein is alleen niet zo makkelijk in de winter omdat je steeds kleren aan en uit moet trekken.
Greenways van Praag naar Wenen of andersom, werkelijk schitterende route, vooral het park op de grens tussen Oostenrijk en Tsjechie.

Site: http://www.pragueviennagreenways.org/

Vorig jaar was er een boek in aanmaak, echter nog niet op tijd gereed toen ik de route reed. De route is wel bewegwijzerd en bij navraag kan de GPS verkregen worden
Hoe zit het met campings op of langs die Greenways route ?
Dank voor de tips! Ik heb besloten vanuit Passau te vertrekken, maar dat heeft meer met het logistieke plaatje er omheen te maken. Hoe dan ook, het gaat prachtig mooi worden!