Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #26 op zondag 16 oktober 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #26 op zondag 16 oktober 2011

Volgende week is het alweer rondje-Rotterdamzondag. Tijd om wat route-ideeën te laten opborrelen, die te opperen of ze te gelegener tijd als 1 konijn uit de hoed te toveren. Of te besluiten je blanco doch met fiets & boterhammetjes om 12 uur onder de Euromast te posteren, te zien wie er opdaagt, bijvoorbeeld Iemand met een Plan, achter hem/haar aan te fietsen of ter plekke gezamenlijk (of in ‘up’) een koers te verzinnen.

Ik ben van plan om eens een keer een vergelijkend Lekdijk-onderzoek uit te voeren (niet per se nu). Ik ben er namelijk nog niet uit welke kant van de Lek ik de mooiste fietsweg vind, linker- of rechteroever. Gewoon aan de ene kant heen en aan de andere terug. Aangezien het pontje bij Lopik-Ameide na september niet meer vaart, zou dat voor nu de keuze beperken tot twee varianten: ofwel een relatief kort ritje naar Schoonhoven/Gelkenes (eventueel met bezoekje aan Nieuwpoort) en terug, ofwel een lange tot Nieuwegein/Vianen, dat is in totaal meer dan 100 km.

Gepke.

PS Low key festivities: vorige maand hebben we lustrumrondje #25 afgelegd zonder feestgedruis, slingers of toespraken, tenzij de onderweg verzamelde en ter plekke geconsumeerde bramen en bessen de traktatie waren of de druiventaart (ja, dat bestaat, aangetroffen bij een wijnboerderij vlakbij Vlaardingen).
Hoi Gepke,

Zojuist heb ik in een reactie op een bericht n.a.v. het vorige rondje van Rotterdam een voorstel gedaan voor as. zondag, ik had jouw berichtje nog niet gelezen.
De plannen liggen niet helemaal op dezelfde lijn, maar in ieder geval zijn er genoeg ideeën om zondag weer een rondje te fietsen!

Groet,

Jaap

PS: de link onder activiteiten en Rondje van Rotterdam leidde naar berichten voor het vorige rondje, dat geeft wat verwarring.
Ha Rotterdammers,

Er is nog genoeg te fietsen zo te lezen!!

Ik heb ook een idee: vorig weekend heb ik van Rotterdam naar Oudewater gefietst (en daar gekampeerd in een boomgaard) Erg mooi stuk over smalle weggetjes met fruitbomen vol met appels en peren links en rechts van de riviertjes en een leuk stadje!

Het lijkt me leuk om jullie deze route te laten zien en weer eens naar het oosten te fietsen met een Rondje. Misschien kunnen we nog wat appels of peren plukken onderweg...

Idee: met de waterbus naar Krimpen, via polder en dijkweggetjes naar de koffie in Oudewater en dan via Reeuwijkse plassen terug.

Zo'n 80 km al met al. Voor wie het korter wil kan op de terugweg in de metro stappen.
Suzanne Vonk schreef:Ha Rotterdammers,

Er is nog genoeg te fietsen zo te lezen!!

Ik heb ook een idee: vorig weekend heb ik van Rotterdam naar Oudewater gefietst (en daar gekampeerd in een boomgaard) Erg mooi stuk over smalle weggetjes met fruitbomen vol met appels en peren links en rechts van de riviertjes en een leuk stadje!

Het lijkt me leuk om jullie deze route te laten zien en weer eens naar het oosten te fietsen met een Rondje. Misschien kunnen we nog wat appels of peren plukken onderweg...

Idee: met de waterbus naar Krimpen, via polder en dijkweggetjes naar de koffie in Oudewater en dan via Reeuwijkse plassen terug.

Zo'n 80 km al met al. Voor wie het korter wil kan op de terugweg in de metro stappen.
Kun je deze bewaren voor november Suzanne? dat lijkt me wel mooi en hopelijk ben ik er dan weer bij. As rondje zal ik weer verstek moeten laten gaan.

veel fiets plezier,
't schijnt aardig weer te gaan worden aankomend wknd.
In november zullen er geen lekkere appels meer aan de boom hangen. Dat lijkt me de meerwaarde van de route van Suzanne!

Het schijnt dat dit jaar een uitzonderlijk jaar voor de appels is. Bestaat er zo iets als een mastjaar voor appels, net als bij eikels?
SjirkM schreef:In november zullen er geen lekkere appels meer aan de boom hangen. Dat lijkt me de meerwaarde van de route van Suzanne!

Het schijnt dat dit jaar een uitzonderlijk jaar voor de appels is. Bestaat er zo iets als een mastjaar voor appels, net als bij eikels?
Dat misschien niet maar vast nog wel overheerlijke appeltaart te verkrijgen.

Ach ja aan de andere kant d'r is vast nog wel een mooie route met wat mooie herfst kleuren te vinden voor november. Of wat dan ook voor goede reden om ergens heen te trappen.
Een ware embarras du choix zo langzamerhand: appels&peren rond Oudewater of een tunnelroute (zie: voorstel van Jaap in draadje van r.Rotterdam #25). Het vergelijkend Lekdijkonderzoek is vooral een partculier vraagstuk of een reserve-idee.

Het weerbericht van vandaag (12 oktober) voorspelt voor zondag zuidoostenwind, kracht 2, dus route kiezen met het oog op de meest gunstige richting ten opzichte van de (harde) wind is niet bijster prangend.
Dat kan nog een pittige discussie worden, daar onder die Euromast.

Gepke.
Het bovenstaande gaat allemaal over het rondje van morgen, zondag!

Gepke.
)*(*&^%$%#@#$%$ Tijdje niet op het forum gekeken en dacht dat het volgende week was :(. Dom dom dom dom. Maar goed gisteren wel lekker gefietst naar scheveningen.
Het was een mooie koers in bijsterbaarlijk* fraai weder - al was dat windkrachtje 2 toch best een beetje gemeen, soms. De westkant van de Hoekse Waard om, door de Beijerlanden ('Nieuw-', 'Zuid-' en 'Oud-'), ook Goudzwaard aangedaan; dit via drie tunnels en 1 pont; ook smal pad midden door bos en veld & langs een kreek. Geheel zoals door Jaap bedacht. Mooi land en water en gevogelte.
Het appeltaartgehalte was een tikje aan de lage kant, maar ook dat kwam uiteindelijk goed.
Dit 7 m/v sterk doorkruist.

Jongens, dank voor de genoeglijke dag en Jaap voor het Plan.

Gepke.

* letterlijk vertaald Fries bjusterbaarlik; de betekenis spreekt voor zich, dunkt me.