Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagagekar (1 wiel) ombouwen tot hondenkar - Forum Wereldfietser

bagagekar (1 wiel) ombouwen tot hondenkar

Hallo forumleden,

Ben volgend jaar van plan om met dochter, vrouw en hond op fietsvakantie te gaan. Ik ben van plan om een 1-wielige-bagagekar te kopen en deze öm te bouwen" tot hondenkar. Ik zag op dit forum dat Wakkeropdefiets hier ervaring mee heeft (hoor ik dus heel graag). Iemand een tip hoe dit het beste aan te pakken? Ik dacht zelf om een opvouwbare (stoffen) bench in de kar te zetten. Hier boven op kan dan eventueel nog bagage. Iemand een ander lumineus idee?
Ik hoor het graag.
PS de hond is kruising labrador. kooiker, toller, weegt ongever 12 kg
Groet, JWF
Geen antwoord :wink: wel een vraag: Waarom geen tweewieler? Kun je zo bij de dierenwinkel halen, en niet duur!
gios schreef:Geen antwoord :wink: wel een vraag: Waarom geen tweewieler? Kun je zo bij de dierenwinkel halen, en niet duur!
met een eenwieler is mijn eerste gedachte: kan die hond zelfstandig instappen?
Onze hond, ook ca 12 kilo, hebben we een tijdje in een eenwieler meegenomen. Beweging van de hond gaf een behoorlijke verstoring van de balans.
In een tweewielige aanhanger werd hij nog steeds nat en vies. In beide karren moest zich soms verdedigen tegen aanvallende soortgenoten.
We doen hem nu achterop in een veilingkrat, dat bevalt baas en hond beter. Als het even kan loopt hij trouwens los naast de fiets, dat bevalt allen het best.
Frank (en Ike)
Dank voor de aandacht en reacties. Ik was dus van plan een een goedkopoe uitvoering van de BOB-car om te bouwen tot hondenkar. Wilde er een bench inzetten met daaroverheen een draagrek van alluminium. Het probleem van het onstabiel worden van de eenwieler door bewegingen van de hond had ik niet overwogen. Ook de redelijk krappe ruimte (60X40 cm) heeft mij ervan afgezien. Nieuwe plan wordt dus een doggy-ride novel met bagagerek. Wel duurder maar dan heb je ook wel een heel puk karretje waar redelijk wat bagage op kan (bijvoorbeeld de slaapmatjes)
Proefvakantie is gepland in de voorjaarsvakantie 2012
Ik heb ook een DoggyRide Novel voor mijn hond (onherleidbare kruising, 16 kg). Bevalt ontzettend goed! Hele fijne en kwalitatief goede kar. Is het geld dubbel en dwars waard!