Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vervanging voor giant custom superlite - Forum Wereldfietser

vervanging voor giant custom superlite

Na vele jaren met veel plezier op onze giant custom superlite fietsen door europa te hebben gefietst, zijn deze op de afgelopen reis op een zwarte nacht op een camping in Litouwen gestolen. (we waren begonnen in finland, via rusland, estland, letland etc. weer terug richting nederland).
Over details van deze diefstal zal ik op andere plek binnenkort berichten, maar eerste prioriteit is nu: andere fietsen.
Ben niet merkgebonden, maar zoek wel iets wat er op lijkt. Heeft iemand tips over merk/type ? Alvast bedankt.
Ik ben zes jaar geleden overgestapt van een Superlite (28" wielen, Deore afgemonteerd) naar een Avaghon 26.0 (26", Rohloff/Magura/Son). Geen spijt van gehad, dijk van een fiets en het was (is?) veel waar voor je geld.

Als ik het mij goed herinner voelde de Avaghon stabieler als je er een stel Ortliebs aan hing, en gaven de remmen ook wat meer feeling/vertrouwen. Dikkere banden kunnen monteren was ook prettig :)

Er zijn al de nodige topics op dit forum over "welke fiets", waarbij jullie het voordeel hebben al wat kunnen beoordelen wat je wel/niet bevalt. De Custom Superlite is zo te zien inmiddels uit het assortiment van Giant verdwenen...
Wat vervelend voor jullie!
Een paar jaar geleden werd mijn giant, ook een custumlite, uit 2000, gestolen. En nog steeds kan ik die fiets missen...

Op zoek naar vervanging bleek, zoals hier al geschreven is, Giant niet meer iets vergelijkbaars te hebben. Mijn grootste dillema was prijs en gewicht. Wilde uiterlijk 1000 euro besteden en vooral geen zware fiets die toch belaadbaar was.

Uiteindelijk kwam ik op een koga lightspeed (aanbieding). die qua geometrie en gewicht vergelijkbaar was (met deore-lx-onderdelen). De koga lightrunner is trouwens iets meer geschikt als vakantiefiets, maar die was niet in de aanbieding. Ook een Stevens fiets had gekund (goed afgemonteerd en relatief licht) maar die was op dat moment niet in mijn maat verkrijgbaar.

Alle andere nieuwe confectie reisbare fietsen zijn snel 2 a 3 kilo zwaarder en vaak een stuk duurder... Tweedehands zijn de koga travelers en randonneurs een goede optie. Ook iets zwaarder dan de Giant, maar ze trillen niet als je beladen met flinke vaart een berg afrijdt.

Nu heb ik oa vanwege de adviezen op dit forum, een stalen 26 inch fiets (surly long haul trucker). En alhoewel ik mijn giant echt nog af en toe mis, vind ik het geweldig fietsen met brede 26 inch banden geweldig. En ben bovendien niet meer huiverig voor grint en zandpaden... Dus misschien kom je wel op iets heel anders dan de giant. Hoe dan ook succes met de zoektocht.

nins