Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam # 24 op 21 augustus 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam # 24 op 21 augustus 2011

Hallo,

zijn er nog mensen uit regio Rotterdam die niet naar de ALV in de Harskamperdennengaan en een rondje Rotterdam gaan trappen?
Had zelf in gedachte om wellicht naar 't rondje Rotterdam te gaan.
Hoi,
op 21 augustus ben ik vermoedelijk wel van de partij bij rondje Rotterdam.

Ik ben net uitgefietst van een flinke tocht door Duitsland.

Gepke.
Dan missen jullie wel een leuke lezing. Maar alleen vrijdagavond naar HKD gaan, is ook te doen. :D
Ik fiets weer mee deze maand. In de vakantie mijn fiets van nieuw stuur, voorbouw en zadel voorzien en het rijdt allemaal heerlijk. Zin zin zin
Heeeeel misschien kan ik erbij zijn. Over hoeveel kilometer hebben we het?

Janneke
Dag Janneke & andere rondjeRotterdamfietsersters,

Leuk als je mee gaat. De rondjes zijn doorgaans 70, 80 km, een enkele keer tegen de 100 km. Verzamelen om 12 uur onder de Euromast, meestal zo tegen zes uur weer in de stad.

Voor het aanstaande rondje op 21 augustus ligt er nog geen concreet voorstel van de een of de ander. Wie weet staat er nog iemand op met Een Plan. Merlijn is vermoedelijk nog steeds nieuwsgierig naar het land aan de andere kant van de Heinenoordtunnel (voor mij ook nog weinig doorkruist terrein).
Ik fiets graag over rivierdijken, een drierivierentochtje is wat mij betreft best: Hollandse IJssel-Vlist-Lek, of in een uiterst eenvoudige variant: over de Lekdijk naar het oosten, wel een krulletje door de Alblasserwaard, ergens oversteken en aan de overkant weer terug. Geen expedities vol avontuur & ontberingen in onverkende oorden, maar wel leuk (hoewél: er is in die streken wel degelijk het risico van gesloten horeca-want-zondag, en dan dus geen appeltaart).
En: zondag is het in Rotterdam weer raceautoracen geblazen. Wie door de stad moet om de Euromast te bereiken, hou rekening met afzettingen van Blaak, Coolsingel, Willemsbrug en/of druk verkeer.

Tot zondag, wellicht,
Gepke.
Hoi Gepke en andere fietsgenoten,

Mooi plan, ik ben er bij!

Groet,

Jaap
Ik ben inderdaad nog steeds nieuwschierig naar de achterkant van de tunnel en voorbijgelegen onverkende gebieden.

Daarnaast heb ik nog een vaag Plan. Ik fiets vaak een stuk langs de oude maas (vandaar ook de fascinatie met de tunnel waar ik altijd langs kom) omdat dat een van de beste routes is die ik s'avonds na het eten kan rijden en voor het slapengaan alweer thuis zijn. Het verst dat ik tot nu toe ben gekomen is tot Hoogvliet, maar volgens mij loopt het fietspad helemaal door tot bij het meer van Oostvoorne. Lijkt me zondermeer de moeite waard om het eens een keer helemaal uit te rijden en past ook redelijk in de kilometerrichtlijn. Ik kan alleen geen goede terugweg verzinnen die we niet al vaak gedaan hebben.

Tot gauw, Merlijn.
En we zwaaien met z'n allen naar de kuip....... vanaf de Harskamperdennen! :lol: :lol: :lol:
Met een BBQ in 't vooruitzicht op zo middag/avond laat ik helaas toch deze mooie tocht aan me voorbij gaan.
Een volgende keer maar weer.
Ben wel benieuwd naar de route die 't uiteindelijk is geworden.

heel veel plezier,
d'r is mooi weer op komst.
Het was gezellig en het was een leuke en interessante route langs de Lek, Vlist en Hollandse IJssel.
Dank voor de gastvrijheid en jullie zijn altijd welkom voor een Rondje Amsterdam.

Gr. Koert.
Eey Koert wat betekent dat woordje "lefre" Het laat bij mij geen belletje rinkelen
Je zou de uitspraak van 'tante' Eveline Druiventak uit Carolina (geboren 1926 op Plantage Toevlucht) kunnen vertalen als 'Wanneer je iets wilt, dan moet je er moeite voor doen'.