Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Zuid-Frankrijk? - Forum Wereldfietser

Naar Zuid-Frankrijk?

Ik ben nog een korte fietsvakantie aan het plannen in Zuid-Frankrijk (Alpen).

Heeft iemand nog tips hoe ik daar op handige wijze kan geraken met fiets en al ?
- Ik wil niet vliegen (vanwege het klimaat);
- Ik heb geen auto;
- Ik heb geen tijd om het stuk te fietsen;
- Er gaat geen Citynight line naar Frankrijk of Italië.

Blijft over de fietsbus van Cycletours?
Nog ander tips?

Thx
Door Duitsland met de trein naar Straatsburg (eigenlijk iets ten oosten ervan in Duitsland- ben even de naam van het station vergeten) of Basel? Ons is dat allebei goed bevallen.
Wim
Er gaat wel een City Night Line naar Basel.
Er loopt een nationale fietsroute (nummer 7: http://www.veloland.ch/de/routen_detail.cfm?id=20810) loopt van Basel naar Geneve. Vanuit Geneve kun je dan de Alpen intrekken.
Dit is ook ongeveer ons plan.
Bas1988 schreef:Er gaat wel een City Night Line naar Basel.
Er loopt een nationale fietsroute (nummer 7: http://www.veloland.ch/de/routen_detail.cfm?id=20810) loopt van Basel naar Geneve. Vanuit Geneve kun je dan de Alpen intrekken.
Effe voor Pietje precies spelen ;-)
De Juraroute vanuit Basel (nr. 7) houdt op bij Nyon; vandaar kun je via de Rhoneroute naar Genève en eventueel verder uiteraard.
Welk zuid-Frankrijk? Zuidoost is nog veel makkelijker dan zuidwest.
AvignOn zou geen probleem moeten zijn.

Ik ben vorig jaar naar Dax gereisd en vanuit Pau teruggekomen. Het is nogal wat gedoe om tot Frankrijk te geraken. Maar vanuit Lille is het een eitje. Binnen 8 uur nabij de spaanse grens in een TGV. Er zijn gewoon bagagEruimtes met Fietshaken in de oude TGV's. Geregeld via treinreiswinkel.
Terug is wat omslachtiger: meeste treinen naar de Benelux zijn al uit Parijs vertrokken als de treinen vanuit de Pyreneeën aankomen.
fiets in de trein?

Amsterdam, maastricht, liege, luxembourg met de trein... geen probleem.
Dan van luxembourg naar Strasbourg met de trein ook geen probleem.
Van Strasbourg naar Avignon met de trein ook geen probleem...
Daarna terugfietsen door de Alpen?

Of gewoon wat extra vakantie en heen en weer fietsen....Been there...
De "Luxemburg-route" per trein heb ik zelf ook een paar keer gedaan en dat ging inderdaad prima. Lijkt me prima voor de terugreis.

Bedankt voor de reacties iedereen!
Liftcentrale?

Weet van een zoon van kennis die met een zaken man heen en terug mee kon, fiets en al, heel handig,
manne met grote karre voor hun ego :)