Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off Road Tocht 2011 - Forum Wereldfietser

Off Road Tocht 2011

De beroemde Wereldfietser Off Road Tocht wordt dit jaar 17-18-19 juni verreden door de mooiste plekjes van Brabant! We starten vrijdag 17 juni om 14:30 vanaf het NS station in Bergen op Zoom. Met een lus over de Kalmthoutse heide (na de brand weer gedeeltelijk open!) rijden we door bos en heide langs de grens met België richting Goirle. Tussendoor komen we een aantal vennetjes tegen waar gezwommen kan worden. Vervolgens gaat de route door een bos en rivieren landschap langs de Bommel naar de grote markt in 's Hertogenbosch waar we de tocht afsluiten op een zonnig terras!

De voorlopige route staat op BikeMaps (De uiteindelijke versie komt volgende week beschikbaar!):
http://www.bikemap.net/route/809320

Nog wat tips en opmerkingen:
- Ga lichtgewicht! Dit fietst het prettigst door het terrein, zeker met los zand.
- Voor iedere camping stoppen we bij een supermarkt, dus boodschappen inslaan kan op het laatste moment.
- Eén dag aansluiten is uiteraard ook mogelijk.
- Zorg voor eigen navigatie materiaal (kaart of GPS) zodat als je de groep kwijtraakt je zelfstandig de camping kan bereiken.
- Als je de kronkelpaadjes beu bent kan je vaak heel gemakkelijk (en snel) over weg de camping (of het station) bereiken.

Je kan de volgende campings noteren:

Vrijdag 17 juni:
Natuurcampeerterrein Ottermeerhoeve
Hopmeerweg 8, 4725 PX Wouwse Plantage
Vertrek zaterdag om 9:30

Zaterdag 18 juni:
Natuurcampeerterrein Landgoed De Hoevens
Goorstraat, Alphen (Noord-Brabant)
Vertrek zondag om 9:30

Graag van te voren even opgeven!

Martijn
Hallo Martijn,

Vanmiddag de bagagedrager gemonteerd en alles nog eens nagelopen.

Ik zet vrijdagmiddag mijn auto in Den Bosch en ga dan met de trein naar Roosendaal.
Route is uitdagend, zal er zeker zijn,
Tot vrijdagmiddag

Peter

gaan er meerdere ATBer`s vanaf station Den Bosch?
Hoi Peter, ik ga ook vanuit Den Bosch aanreizen, maar dan op zaterdagochtend vroeg, dus daar heb jij niks aan, maar misschien andere deelnemers wel?
Tot zaterdag de 18e in ieder geval,
groets, Yvon
Ik ga zowel met de trein heen en terug, en kom op vrijdagmiddag door Den Bosch met de trein (vanaf Utrecht). Dus ja eigenlijk.
Hoi,

Als het niet regent dat het giet ben ik ook van de partij.

Greetz
Leuk een Afrikaan in het gezelschap! :D

Ik had zon en windmee besteld :lol: dus dat gaat goed komen!!!
De uiteindelijke versie van de Off-Road Tocht:
http://www.bikemap.net/route/1036760
(De deelnemers krijgen per mail een versie met alle way-points)

Martijn
Ik vermoed dat de Kalmthoutse Heide nog een probleem kan vormen i.v.m. die 400 ha die is afgebrand. Met Hemelvaart was het (nog) niet mogelijk om weer over het verharde weggetje over de Heide te fietsen.
Momenteel is Yvon daar aan het fietsen. Hopelijk valt het mee. Als het nodig is verzinnen we wat anders.

De site http://www.grensparkzk.nl/ meld:
"Sinds woensdag 8 juni is de Verbindingsstraat opnieuw toegankelijk.
Ook het gebied 'Stappersven' werd opnieuw opengesteld voor het publiek."

Het kan ook wel byzonder zijn om door een aangetast zwart geblakerd landschap te rijden. Een groene frisse bloeiende heide kennen we inmiddels wel... :?
Ah, goed nieuws. Dan kan niets meer jullie Offroadtocht in de weg staan! :D
(Lage groene begroeiing genoeg gezien in Noorwegen vorig jaar.. :wink:)
Net bericht gehad van Yvon die daar vanmorgen gefietst heeft:

'De hele route kan gewoon worden gereden. De omvang van de brand is indrukwekkend en is nog goed te ruiken. Het geeft het landschap een desolaat en fotogeniek karakter.'

We zullen het gaan zien...
Bijzonder en bizar, maar wel fietsbaar.. met hier en daar een ommetje.
Groets! Yvon
Hallo Martijn,

Ik ben mijn mountainbike aan het optuigen met een drager en probeer vrijdagmiddag op het station in Bergen op Zoom te staan. Als dat niet lukt ben ik vrijdagavond in Wouwse Plantage.

Lauran
Helaas,

Maar als genoemde afrikaan, die nogal van zon en droogte houden, ben ik genoodzaakt voor deze off the road, in the water, tocht af te zeggen ...

Voorspellingen zijn mij te ongunstig,

Scuzi
Thanks to Martijn en alle andere modderfokkers,

We zijn inmiddels weer thuis schoon en droog.
Het was een afwisselend weekendje met veel zon en regen.
Met volle teugen genoten van de van de Brabantse single tracks.
Hulde aan alle bikkels/bikkelinnen die zijn komen opdagen, chapeau!
En Martijn nogmaals bedankt voor het uitzetten v/d route.

Tot de volgende tocht,

Raymon
Ook ik lig inmiddels schoon en droog, uitgeteld in de bank. We hebben een fantastisch weekend achter de rug. De route was pittig, het tempo behoorlijk hoog en de natte omstandigheden maakten het soms gewoon zwaar. Maar het gezelschap en de stemming onderweg en 's avonds was perfect. Zo hebben we weer een weekend waar we met veel plezier aan terug kunnen denken. Deze foto is zaterdag vroeg op de dag genomen. Toen waren we nog schoon en droog.

Afbeelding

De volgende foto is zaterdag wat later genomen. We hadden een paar fikse buien gehad en waren achtervolgd door een boer met een hooivork omdat we niet door zijn land mochten ploegen. (Waar komen jullie vandaan? Zal ik dat bij jullie thuis ook eens komen doen?) We mochten pas weer gaan nadat Raymond hem het hooi had teruggegeven dat tussen zijn derailleur hing.
Mijn fiets heb ik weer wit gekregen, maar met mijn sokken gaat het wat minder. De vrouwen in de groep voorspelde al dat ik thuis problemen zou krijgen en die kwamen ook: Moet dat nou zo, hoe moet ik die nu weer schoon krijgen, het ziet er niet uit die witte sokken, ik gooi ze weg, enz.....

Afbeelding

Martijn bedankt voor de organisatie. Superweekend.
Ik vond het ook weer totaal super, mooie weggetjes, mooi weer tussen de buien door, mooie aardbeien, mooie modderpoten & een lijf voor mooie jeukbulten nu. Hebben jullie dat ook? Misschien een eikenprocessierupsje meegepikt?!

Martijn: dankjewel!
Hier de bikkels van het weekend met de geit die feilloos het weer voorspelde!

Afbeelding

Martijn (dank hiervoor!) zette een mooie, afwisselende tocht uit met wandelpaden, singletracks, mtb-toertochtpaden en zelfs wat asfalt. Ook het weer was afwisselend. Nou ja, schoon zouden we toch niet blijven 8) Heerlijk gefietst!
Enne, regenwormen, die zijn heel erg belangrijk :wink:

Afbeelding

voor meer plaatjes: klik!
Hoi stoere bikers van het afgelopen weekend,

Het natte weer maakte de tocht alleen maar gedenkwaardiger. Met dank aan de mooie route die was uitgezet. Andere evenementen in het land zijn afgelast of vertraagd, maar deze niet, blubber of niet. Het was een top-gezellig weekend.

ook ik heb mijn foto's online gezet:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 916d75eb47

Ik ben benieuwd naar de pogingen van de andere fotografen!

Joost Evers