Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het forum is weer online - Forum Wereldfietser

Het forum is weer online

Goedemiddag,
Ik kreeg al een beetje afkickverschijnselen. Sommige forumleden stonden misschien al op straat ongevraagd advies te geven aan voorbijkomende fietsers... :wink:
Wat was er aan de hand? Zullen we bij calamiteiten afspreken dat fietsers voor noodgevallen - gebroken velg in de woestjin, maar wel mobiel bereik - op het forum van vakantiefietser.be gehlpen worden?
Groeten,
Leon
Ik heb gisteren aan de bel getrokken toen het wel erg lang offline was. Of ze door mij of een andere trigger aan de gang zijn gegaan weet ik niet. Ook ik miste mijn dagelijkse bezigheden :cry:

Dit is wat ik vandaag van Robertjan kreeg:

De site lijkt gehackt te zijn, c.q. Joomla (waarop de site werk(te)) was te oud. Dat is nog even onzeker.

Voorlopig werken we met een directe link naar het forum vanaf de frontpage. Daar zijn we nu eerst mee bezig.

Noot Hans: Irrelevante informatie weggehaald.
Alvast bij voorbaat hulde voor het technische team! Het zou menige grote organisatie niet misstaan om zo'n slagvaardigheid te hebben. 8)
Leon
Inderdaad hulde aan de harde werkers! Fijn dat er een deel van de site weer bereikbaar is.
Hallo

Respect voor het technisch team. Dit mag ook eens hardop uitgesproken/ uitgeschreven worden.

Ger
Op de achtergrond wordt er hard gewerkt om de frontpage ook weer online te krijgen, zij het met een andere basis. Op die basis wilden we tóch al overstappen voor de hele site, maar voorlopig zal dat dan alleen voor de frontpage gebruikt worden.
Oeps! Joomla gehackt? Dat is niet de eerste keer.

Werd de software niet onderhouden? Door alleen over te stappen op een andere basis los je dat probleem niet op. Misschien moet het bestuur hier wat meer aandacht (geld?) aan besteden.
eindgebruiker schreef:Werd de software niet onderhouden? Door alleen over te stappen op een andere basis los je dat probleem niet op. Misschien moet het bestuur hier wat meer aandacht (geld?) aan besteden.
Hoor ik hier iemand die graag mee wil werken? Er wordt al tijden gezocht naar meer beheercapaciteit, dus als je denkt dat je daar een bijdrage aan kunt leveren, graag!

Veel van dit werk is vrijwilligerswerk. Daarom is de contributie zo laag.
En waarop gaan we over?
De redirect is nu 'hard' op alles gezet? Of enkel op alles wat uit Joomla kwam? Ik zag dat www.wereldfietser.nl/sidetab.php ook niet meer toegankelijk is namelijk :(
Drupal, zoals het er nu naar uit ziet....
Of de redirect 'hard' is voor alles, weet ik niet. Misschien kan Joris daar antwoord op geven als hij dit leest.
Okee. Is dat een keuze op basis van beschikbare kennis of vanwege de mogelijkheden van Drupal? Kan me voorstellen dat een migratie nogal wat voeten in aarde heeft. En als het dan moet, dat je een hele goede keuze voor een bepaald platform wilt maken.
* Beschikbare kennis
* Beschikbare editors voor Joomla t.o.v. Drupal
* Mogelijkheid tot integreren van andere site-onderdelen
* Inlogfaciliteiten daarbij (1 inlog voor zowel Joomla als forum, bijvoorbeeld)
* Andere mogelijkheden met het oog op toekomstplannen (zoals zelf online adresgegevens beheren)
(* Inlog-/spamperikelen met Joomla)

@Eindgebruiker: mede daarom is het lidmaatschap momenteel ook € 22: meer financiële speelruimte.
@Hans: ik werk dagelijks professioneel met Drupal. Juist daarom doe ik in mijn vrije tijd liever wat anders :-)
eindgebruiker schreef:@Hans: ik werk dagelijks professioneel met Drupal. Juist daarom doe ik in mijn vrije tijd liever wat anders :-)
Ik begrijp je punt en voor de wereldfietser is het wel jammer. Wat zouden we een goede aan je kennis en ervaring hebben!
Misschien kun je wat in het advies oid doen?
Dank voor het antwoord Robertjan. Ben niet verbaasd hoor, dit speelde volgens mij al de laatste keer dat ik nog eens aanschoof bij een internetoverleg. Ik denk dat het goed is als er een platform wordt gekozen dat de integratie beter maakt. Dat heb ik altijd een nadeel gevonden van Joomla en phpBB. En nu met de wiki erbij wordt dat probleem alleen maar groter.

Wel erg jammer dat het vinden van nieuwe vrijwilligers zo moeizaam verloopt.
hier ook een it-er (wel geen drupal ontwikkelaar ofzo) maar als er hulp nodig is wil ik gerust wel helpen (allée als ik niet op de fiets zit hé)
De website van WF is volgens mij nog steeds niet goed. Klik op de zeven tabs aan de bovenkant: Home - Vereniging - Activiteiten - Tijdschrift - Forum -FietsVakantieWiki - Contact
Bij het aanklikken van Home, Vereniging, Activiteiten en Contact kreeg ik alleen het forum voor in de plaats.... :? Tijdschrift, Forum en FietsVakantieWiki werken normaal wel.
Dat klopt. We zijn er hard aan aan het werk. Hopelijk deze week nog online met een nieuwe achterliggende techniek, waardoor het voor de content-plaatsers ook gemakkelijker werken wordt met de nieuwe voorpagina.
Qua kleur zal het uiterlijk niet veel afwijken, maar qua indeling mogelijk wel.
Het forum is er weer, hulde! Zijn mijn ca. 10 posts van eergisteren verdwenen? Of moeten ze nog goedgekeurd worden door de moderator?

Groetjes
Sjeng Langslaper schreef:Het forum is er weer, hulde! Zijn mijn ca. 10 posts van eergisteren verdwenen? Of moeten ze nog goedgekeurd worden door de moderator?

Groetjes
Ter info

De eerste post van een nieuwe gebruiker moet eerst door een moderator goedgekeurd worden. Pas als dat gedaan is, dan wordt die pas zichtbaar. Ook de tweede, derde, etc post wordt pas zichtbaar nadat de eerste goedgekeurd is.

Is om spammers eruit te vissen en ik moet zeggen dat het best wel goed werkt. Heb al heel veel reclame kunnen verhinderen om op het forum te komen.

Hans (moderator die een paar daagjes weg was om op twee wielen, wel gemotoriseerd, het asfalt in Sauerland te inspecteren)