Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exped 7 UL pomp - Forum Wereldfietser

Exped 7 UL pomp

In het kader van de gewichts- en volume besparing hebben we twee exped 7ul's gekocht. Zojuist voor het eerst uitgepakt en ik zit nu een beetje duizelig dit berichtje te tikken want het opblazen valt me niet mee. En de tweede moet nog :(

Om dit de komende vakantie twintig keer te moeten doen, zie ik wat tegenop. Want het is wel duidelijk wie ze op moet gaan blazen en wie ze leeg mag laten lopen, in het kader van 'dan doen we allebei wat'...

Is hier ook een pompje voor? Of iets in combinatie me de fietspomp? Of heb je andere tips (graag niet in de trant van veel bonen eten of zo).
Of hoe doen anderen dan?

Hans

En nee, ik rook niet.
heb het eens met een met een betere kwaliteit (perry) balonnen pomp geprobeerd ,ging aardig,maar het schiet niet op.ik moet 40 keer met de longpomp om mijn big agnes op druk te krijgen,wij doen wie de tent opzet hoeft niet te blazen
Hallo Hans,

Als ik me niet vergis raad Exped zelf het gebruik van een pompje aan, dit omdat er op die manier 'droge' lucht in het matje komt en zo zou de synthetische binnenkant langer mee gaan.

Overigens betreft dat pompje gewoon een soort zakje wat je vol laat lopen met lucht en dan weer indrukt om op die manier de lucht in het matje te laten lopen. Heb overigens dat pompje zo gauw niet gevonden bij nederlandse shops :(

Heb zelf de slaapmat ook op het oog, dus laat maar even weten hoe de slaapmat je bevalt :P

Paul
paul1987 schreef: Heb zelf de slaapmat ook op het oog, dus laat maar even weten hoe de slaapmat je bevalt :P

Paul
Ik heb er nog geen nacht op geslapen maar het matje is ingepakt zo groot als een melkpak, weegt nauwelijks en ligt prima. Een hele vooruitgang op onze oude matjes, die wel goed lagen, maar erg zwaar en volumineus waren.
Ik heb de gewone variant de exped 7. Hij slaapt prima. in het voorjaar kan het wat kouder zijn vanwege de mindere isolatie dan de donsgevulde varianten...maar zomers geeft dat niet. Lekker compact. En best wel vlot op te blazen...Ik ben er erg blij mee. Slaapt beter dan mijn hardere thermarest.
Ik gebruik m ook in mijn thermarest stoeltje.

tsja...gewoon even bijkomen van het fietsen alvorens je het matje opblaast Hans!
HansvanderVeeke schreef:twee exped 7ul's gekocht.
opblazen valt me niet mee
Is hier ook een pompje voor?
Om maar eens een antwoord te geven op de vraag: Ja.
http://www.exped.com/exped/web/exped_ho ... endocument
en
http://www.exped.com/exped/web/exped_ho ... endocument
Staat op - hoe is het mogelijk - exped.com.
Iets met een fietspomp is geen goed idee, want je zou nogal vaak moeten pompen.

Iets met bonen? Iets met een slangetje, opvangen in de mat, mee naar huis nemen, terugpersen in de leiding en de gasmeter loopt terug?

Leon
Ik heb een Thermarest Neo Air, zelfde probleem.
Deze tip kwam ik tegen op een Amerikaanse outdoor side:
Neem een stevige plastic boodschappentas. knip onderin een gaatje ter grootte van het ventiel. Steek het ventiel door het gaatje, knoop er een breed elastiek omheen en pak vervolgens de open kant van de tas bij elkaar. Dan voorzichtig de lucht uit de tas drukken. Na 8 x "pompen" is mijn matje vol.
Werkt prima :D
Ben toch nog even verder aan het googlen gegaan en heb mijn eigen antwoord gevonden :roll:

Hier een filmpje

En hier of hier kun je hem eventueel aanschaffen in Nederland.
Die past waarschijnlijk niet op het ventiel van de Thermarest Neo Air......
Van de gewone Neoair durf ik het niet te zeggen, maar de nieuwe Neoair All Season heeft een zakje dat ook als pomp dienst doet.
Die All season is overigens volgens de USA website vanaf heden te koop in de VS.
Wim
hester b. schreef:Ik heb een Thermarest Neo Air, zelfde probleem.
Ik kan niet zeggen dat ik het opblazen van een Neo-Air als problematisch ervaar, maar meestal doe ik het dan ook met tussenstappen. Zodra de tent staat blaas ik een eerste deel lucht in het matje. Dan doe ik eerste wat andere zaken om wat later de rest van de noodzakelijke lucht in het matje te blazen.

Renaat
Vroeger blies ik een matje met geweld op, hoofdpijn alg gevolg. Tot ik ontdekte dat je alleen maar de uitgeademde lucht in het matje hoeft te stoppen. Doe er iets langer over en zorg dat alle lucht die je uitademt in het matje komt. Dat ging al beter. Tegenwoordig behoort het opblazen van de matjes tot de taak van mijn vriendin; echt een aanrader :wink:
Een Exped shrink bag past prima op het ventiel van een Thermarest Neoair.
Direct het ventiel van de shrink bag op het ventiel van de Neoair zetten, een Exped schnozzel heb je niet nodig.