Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldfietsers kunnen niet zoeken - Forum Wereldfietser

wereldfietsers kunnen niet zoeken

Het is opmerkelijk. Sinds mijn vorige berichtje dat wereldfietsers niets van de benelux weten, hebben tal van mensen de vorige prijsvraag gevonden en een antwoord ingezonden. Ik had het ze wel makkelijk gemaakt door een direct zichtbare link te plaatsen.
Echter, helemaal niemand heeft een antwoord ingestuurd op de nieuwe prijsvraag. Daarvoor is een beetje zoekwerk vereist en daar haken wereldfietsers blijkbaar direct af.
Ik begrijp nu waarom de kant-en-klaar voorgekauwde volledig beschreven fietsroutes tegenwoordig zo populair zijn. Zonder die tot in detail beschreven routes en zonder gps verdwalen wereldfietsers tegenwoordig hopeloos.

Misschien een leuk onderwerp voor je volgende prijsvraag Theo:

Zoek de prijsvraag!

En dan zou je degenen die dan uiteindelijk toch nog in staat zijn om een fout antwoord te bedenken juist moeten aanmoedigen met zo'n pak macaroni (niet te kort koken maar beslist niet te lang... na koken niet meer roeren!).

Dick
Misschien hebben ze geen zin om te zoeken in de vele pagina's van de WF en bladeren ze niet elke maand de hele site door? Misschien denken de leden die het tijdschrift al ontvangen dat er op de pagina's achter de knop "tijdschrift" niet zoveel nieuws voor hen staat? Misschien is het logisch dat ze dat verwachten?
Leon
Leon schreef:Misschien hebben ze geen zin om te zoeken in de vele pagina's van de WF en bladeren ze niet elke maand de hele site door? Misschien denken de leden die het tijdschrift al ontvangen dat er op de pagina's achter de knop "tijdschrift" niet zoveel nieuws voor hen staat? Misschien is het logisch dat ze dat verwachten?
Leon
Het is heel jammer dat lezers van het tijdschrift de tijdschriftsite niet bezoeken. Met name vanwege de aankondigingen en oproepen voor de thema's. De basisregel voor het tijdschrift was altijd: tijdschrift voor fietsreizigers door fietsreizigers. Het zou leuk zijn als lezers met ideeen voor een thema zouden komen; en ook met ideeen voor de invulling van een thema. Hoewel uit diverse kleine onderzoekjes blijkt dat het tijdschrift over het algemeen redelijk tot goed wordt gewaardeerd, beperken de lezers zich tot passief consumeren.
Daarom heb ik de prijsvraag verstopt in het thema-deel. In de hoop dat mensen dat iets beter doorkijken en spontaan ideeen krijgen.

Overigens is de nieuwe prijsvraag pas door 1 persoon gevonden; het ingezonden antwoord was helaas fout, te vaag.

Ik zal kijken of ik nog wat meer stimuli in het themadeel kan stoppen. Helaas is mijn technische kennis van website bouwen beperkt tot html en een beetje java. Met php zou ik waarschijnlijk heel leuke dingen kunnen doen.

Theo Jorna schreef:Overigens is de nieuwe prijsvraag pas door 1 persoon gevonden; het ingezonden antwoord was helaas fout, te vaag.
Dat bedoel ik... iemand die uiteindelijk heeft uitgevonden dat er een prijsvraag is, de plek heeft getraceerd waar deze verstopt zit en dan tóch nog in staat is om een fout antwoord te geven... die verdient gewoon een pak macaroni.
Wat zeg ik?
Vijf pakken.

Poets volgende keer tenminste het jaartal weg.

Dick

Meer stimuli?
Moet ik daarbij aan zoiets denken, Theo?

Afbeelding

Ik hoef geen jaartal weg te poetsen, want ik heb alleen maar verse fietsjespasta (ik bestel geregeld bij).

Waar wordt die koers gereden? (= categorie voorspelbare grap)

Theo Jorna schreef: Waar wordt die koers gereden? (= categorie voorspelbare grap)
Die koers met de blote dames was publiciteit voor een nieuwe hit van Queen, namelijk "Bicycle Race". De band zocht 50 meisjes en huurde het Wimbledon stadium af eind de jaren '70. De foto werd gebruikt als cover, maar aangezien dat in sommige landen niet door de beugel kon werden er kleren op getekend.

Google, your friend :)

Als het zoveel moeite kost om de 'nieuwe' prijsvraag uberhaupt te vinden, is de lol er inderdaad snel af.
Zo overigens ook met die fietsroutes: bij een fiets-route-beschrijving, verwacht ik ook een beschrijving van de fiets-route zodanig dat ik kan genieten van de omgeving en van 'wat er onderweg te zien is'.
Bij de meeste fiets-route-beschrijving is het inderdaad helaas zo, dat ze een fiets-puzzel-tocht blijken te zijn, omdat per ongeluk 'bij de oude eik linksaf' er wel tientallen eiken onderweg zien zijn.... of dat 'de eik' eigenlijk een oude beuk blijkt te zijn (na 10 km omrijden). Of er staat 'bij de T-splitsing rechtsaf', maar de gemeente heeft gemeend een rotonde te plaatsen met 3 afritten (en welke was nu vroeger 'rechtsaf'?).
Hoe vaak het mij niet is overkomen dat ik een T-splitsing nader, terwijl er niets over in de beschrijving staat?
Het is me één keer overkomen dat ik netjes 'na 1 km linksaf' ben geslagen, maar toen bleek ik op de oprit van een autosnelweg te rijden...
Ik heb inderdaad een hekel aan fiets-route-beschrijvingen die puzzeltochten blijken te worden.
Zo ook met deze prijsvraag, die niet terug te vinden is onder het 'thema en klik door'. (vooral het vage 'klik door' is bij mijn weten niet mogelijk) :x

Een heldere fiets-puzzeltocht of een leuke prijsvraag is overigens best leuk: dat is namelijk zoeken naar een antwoord, waarvan je ook weet dat er een antwoord bestaat...

Jij wil het echt gewoon cadeau hebben. De bedoeling is juist dat je bij de thema's wat gaat rondsnuffelen en de ingeving krijgt ook iets te gaan bijdragen voor een thema.
Als ik een directe link naar de prijsvraag aanbied, kijk jij zeker niet bij de thema-oproepen. Het tijdschrift heeft dus geen enkel belang bij het direct aanbieden.

Wie is de gelukkige van de afgelopen prijsvraag? Die is nu 11 dagen afgelopen...