Langs deze weg wil ik proberen een ploeg van 6-8 man en vrouw samen te stellen om op de fiets door Oost-Europa te trekken. Tot en met 17 juli heb ik werkverplichtingen, daarna ben ik ruim een maand vrij. Ik ben Tim, ik ben 30 jaar, werkend en wonend in Frankfurt (D), Nederlander, humoristisch, sociaal, ongetraind, maar met voldoende conditie en voldoende fanatisme om rond de 100 kilometer per dag te kunnen afleggen. Ik ben flexibel: we zouden wat mij betreft in samenspraak een route moeten afspreken. Zo af en toe een dag luieren of de stad in zou wat mij betreft graag tot het programma mogen behoren. Zon, strand en kroeg ook, evenals eventueel het afleggen van delen van het traject met de trein.
Mijn enige, maar voorname ervaring op de fiets in Oost-Europa is een tocht van Pila over Kaliningrad naar Riga en Ventspils. Die tocht, over Europaradweg 1, is super, maar ik maak hem liever niet nog een keer. Iets in Rusland (van Tallinn over Petersburg naar Moermansk?), in Polen of van Oostzee naar Zwarte Zee, door de Balkanlanden naar Istanbul (al is dat laatste gezien het landschap wat extremer) - een specifieke voorkeur heb ik niet.
Hoop te horen, evt. ook door een mail aan vandeg (at) gmail.com.