Hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar heb al wel veel rondgeneusd en informatie opgedaan. Tijd om een berichtje te plaatsen met een vraag om advies.
Mijn vrouw en ik zijn fervente vakantiefietsers. We hebben met veel plezier voornamelijk reizen gemaakt in Azië (Laos, Cambodja, Thailand). Ik ben nu op zoek naar nieuwe fietsen en ben enthousiast over de Rohloff naaf. In mijn speurtocht op internet kom ik steeds uit op de kleiner Duitse merken vanwege de gunstige prijs-kwaliteit verhouding. Onze voorkeur gaat uit naar fietsen in de maat 28", maar of het staal of alluminium moet zijn, daar ben ik nog niet uit. We zoeken in de prijsklasse van circa € 2.000,--.
Tot nu toe heb ik de volgende drie fietsen met Rohloffnaaf op het oog:
1. Velo de Ville T45
2. Poison Chinin Tourer T
3. Gudereit LCR
- Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een van de fietsen ?
- Waarom zou ik moeten kiezen voor staal i.p.v. alluminium ?
- Het gewicht van de Poison is (ondanks staal) maar 12,5 kg. Zou dit kunnen betekenen dat het om een slechte kwaliteit staal gaat ?
- Weet iemand of en zo ja waar de Poison te koop is in Nederland ?
- Zijn er nog vergelijkbare fietsen die ik zou kunnen overwegen ?
Veel vragen zo voor de eerste keer. Graag jullie reacties, advies en tips.
Jan
Mijn vrouw en ik zijn fervente vakantiefietsers. We hebben met veel plezier voornamelijk reizen gemaakt in Azië (Laos, Cambodja, Thailand). Ik ben nu op zoek naar nieuwe fietsen en ben enthousiast over de Rohloff naaf. In mijn speurtocht op internet kom ik steeds uit op de kleiner Duitse merken vanwege de gunstige prijs-kwaliteit verhouding. Onze voorkeur gaat uit naar fietsen in de maat 28", maar of het staal of alluminium moet zijn, daar ben ik nog niet uit. We zoeken in de prijsklasse van circa € 2.000,--.
Tot nu toe heb ik de volgende drie fietsen met Rohloffnaaf op het oog:
1. Velo de Ville T45
2. Poison Chinin Tourer T
3. Gudereit LCR
- Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een van de fietsen ?
- Waarom zou ik moeten kiezen voor staal i.p.v. alluminium ?
- Het gewicht van de Poison is (ondanks staal) maar 12,5 kg. Zou dit kunnen betekenen dat het om een slechte kwaliteit staal gaat ?
- Weet iemand of en zo ja waar de Poison te koop is in Nederland ?
- Zijn er nog vergelijkbare fietsen die ik zou kunnen overwegen ?
Veel vragen zo voor de eerste keer. Graag jullie reacties, advies en tips.
Jan