Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarsweekend 2011, 24 en 25 september - Forum Wereldfietser

Najaarsweekend 2011, 24 en 25 september

In 2008 en 2009 hebben Hetty, Gijs en ik met veel plezier het najaarsweekend van de wereldfietser georganiseerd. Vorig jaar kon ik helaas niet omdat dit weekend samenviel met een onderhoudsstop op mijn werk. Ik deed daarin mee in de organisatie, dus kon ik moeilijk weg blijven om te gaan fietsen. Met jaloerse blikken moesten we toezien hoe Suzanne een weekend organiseerde waaraan we niet mee konden doen.

Dit jaar pakken we echter met frisse moed de draad weer op, om op 24 en 25 september 2011 een weekend te organiseren op het inmiddels bekende landgoed "De Wildert"

Een aantal zaken zijn zoals we al twee keer eerder hebben gedaan: Voor het gemak kopieer en plak ik die gewoon:

We verzamelen vrijdagmiddag/avond op:
Landgoed de Wildert
Pagnevaartdreef 3
4744 RE Bosschenhoofd
http://www.landgoeddewildert.nl/site.html

Dit is heel goed aan te fietsen vanaf station Oudenbosch(3KM), Roosendaal(10KM) en Etten-Leur(8KM).

Routebeschrijving:

Vanaf station Oudenbosch:
Ga met het stationsgebouw in je rug links af.
Eerste weg links het spoor over, alsmaar rechtdoor tot in Bosschenhoofd.
In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Westen
Rijksweg A16 richting Breda. Na Moerdijkbrug A17 richting Roosendaal. Afslag 22 richting Oudenbosch. In Oudenbosch rechtsaf bij Pico Bello benzinestation (richting Bosschenhoofd). In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Zuiden, Noorden en Oosten
Rijksweg A16 richting Breda. Afslag 16 richting Etten-Leur A58. Afslag 21 Bosschenhoofd. In Bosschenhoofd voor de kerk rechts. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

We staan op het veld: "De Zwaluw" staat goed aangegeven bij de ingang van de camping, er is daar ook een apart parkeerterrein.
Kosten: 8 euro per persoon per nacht, inclusief douche en toiletpapier. Auto 1 euro per nacht.

We blijven twee nachten op deze camping.
Zaterdag hebben we een aantal routes, ook op zondag fietsen we een route.


Laatste keer, in 2009, hadden we op zaterdag verschillende routes die allen Willemstad aandeden. Dat gaan we nu niet doen, want we hebben nieuwe, lange en kortere, routes voor jullie in petto.
Als het weer het toelaat heb ik wel zin in een koninginnerit van een dikke 100 km die wat mooie Brabantse plekjes aandoet. In een rustig tempo echt iets voor de wereldfietser die zich de avond ervoor heeft ingehouden bij het kampvuur.

We zien jullie graag weer,

Lauran en Hetty
Na het prachtige weekend in de Harskamperdennen gaan we ons opmaken voor het najaarsweekend in Bosschenhoofd.

Wat hebben we in petto:
:D Vrijdagmiddag en -avond samenkomen.
:D Een gezellige vrijdagavond bij de inmiddels bekende vuurkorf.
:D Op zaterdag zijn er al 3 fietsroutes uitgezet die allemaal om 10.00h vertrekken. Als het druk wordt splitsen we de routes op in groepen met een verschillend tempo met een GPS liefhebber voorop.
:D Er is een appeltaartroute van Hetty van 60 km. De tocht gaat door vriendelijke Brabantse dorpjes rondom Roosendaal en voert over de Ruchpense heide terug naar de camping.
:D De route van Anita is 80 km. Deze doet de dorpen Ruchpen en Zundert aan. Gaat net de grens over door Belgie. Ook deze route keert over de Ruchpense heide terug.
:D Er is ook een prachtige koninginnerit van 120 km. Over het knooppunten netwerk gaat deze naar de Moerdijkbrug. Daar duiken we de Biesbosch in. 2x Worden we door een pontje overgezet. Via Hank, Geertruidenberg, Made en Langeweg gaan we weer terug.
:D Bij voldoende belangstelling zetten we ook nog een mountainbiketocht uit. Laat maar even weten of daar belangstelling voor is. Martijn wilde er wel een avondje voor gaan zitten.
:D Alle routes gaan tegen sluitingstijd langs een supermarkt. Iedereen kookt alleen, of in groepjes, zijn eigen potje.
:D Ook op zaterdagavond laait het vuur hoog op. Er staat inmiddels een aanhangwagen kachelhout klaar. We kunnen lekker doorzakken.

:D Op zondag is er 1 fietsroute die om 10.00h vertrekt. Die gaat eerst naar het station in Etten Leur om diegenen weg te brengen die niet mee kunnen fietsen. Daarna fietsen we landelijk naar de jachthaven van Drimmelen. De terugreis gaat via het station van Lage Zwaluwe terug naar de camping.

Als je belangstelling hebt voor het weekend of wilt laten weten dat je komt stuur dan een bericht naar:
info@bikefeeling.nl
We sturen een mailtje terug met tracks en pdf-jes

We horen graag van jullie

Lauran en Hetty
Ha die Hetty en Lauran,

Hebben jullie geregeld dat de treinen normaal rijden?

Groetjes,

Bert
bert sitters schreef:Ha die Hetty en Lauran,

Hebben jullie geregeld dat de treinen normaal rijden?

Groetjes,

Bert
Bert,

Aan alles is gedacht, zelfs het goede weer van de laatste 2 keren hebben we aangevraagd. Zon overdag en fris in de avond.
Hi Allemaal,

Ik ga vrijdag 23 september rond de klok van 10.00 uur vanuit Den Haag (Melis Stokelaan) richting Hetty en Lauran. De onderstaande route is 118 km en loopt, globaal, via Brielle, Goedereede en Willemstad naar het Bosschenhoofd.

http://www.bikemap.net/route/1219163

Zondag de 25e fiets ik mee tot Drimmelen om daarna rond de Biesbosch naar het pondje van Het Kop ’t Land-Werkendam te gaan. Na de pond ga ik richting Dordrecht waar ik de Waterbus naar Rotterdam neem. Na Rotterdam fiets ik via Delft weer terug naar Den Haag.

Groet Henk Kaaijk
Hoi,

Heb me aangemeld en zou graag een mountainbike route rijden, afgelopen harskamperdennen weekend erg goed bevallen !

Groetjes
Hetty en Laurent,

ik kom ook naar Oudenbosch, en breng waarschijnlijk nog enkele Belgen mee;

groetjes en tot dan,

Hein
Wanneer werk en gezin het me toestaan en het weer redelijk is, fiets ik vrijdagochtend (vroeg) vanuit Amstelveen naar Bosschenhoofd. Wellicht dat mensen ergens willen aanhaken.
Zondag overweeg ik bij Henk aan te haken en vanaf Dordrecht via Gouda en Alphen terug te fietsen.
bompa schreef:Hetty en Laurent,

ik kom ook naar Oudenbosch, en breng waarschijnlijk nog enkele Belgen mee;

groetjes en tot dan,

Hein
Komt Maria ook mee?

De aanmeldingen komen, vooral over de mail, vlot binnnen.
Anita was afgelopen weekend al in Oudenbosch om, onder andere, de routes te bekijken. Wij zien al ongeduldig uit naar een mooi weekend.
bompa schreef:Hetty en Laurent,

ik kom ook naar Oudenbosch, en breng waarschijnlijk nog enkele Belgen mee;

groetjes en tot dan,

Hein
Ha die Bompa,

Moet ik een Singha voor je regelen?
Hoe is het op de westoever? Hoeveel Vlamingen fietsen er achter je aan: neem je je hele muziekgezelschap mee? Komt er een oproep in de Gazet?

Groetjes,

Bert
Wanneer het weer redelijk is komen we ook vrijdagavond ! Wordt wel eerst een stuk treinen vanuit Deventer.

Groet,
Ben & Ingrid
Martijn heeft een off road tocht uitgezet van 75 km. De route gaat zuidelijk langs Roosendaal, naar Bergen op Zoom en terug via de Ruchpense heide. Komend weekend fiets ik h'm voor. De route lijkt wat lang, maar omdat er wat snellere verbindingswegen in zitten zou het te doen moeten zijn.
Ik zal dit weekend ook van de partij zijn! Klinkt spannend, die offroadtocht. :)
STOELTJES TEST
Dit weekend wordt er ook een heuse stoeltjestest gedaan.
We willen zoveel mogelijk kampeerstoeltjes testen plus allerhande andere oplossingen om bij je tent te gaan zitten.
Heb je een Tateljee, een Lafuma of een zelfgemaakt stoeltje? Zit je op de grond op een plastic zak of een zitflap? Of heb je andere creatieve oplossingen om te zitten?

De redactie van het tijdschrift doet een test, ze observeren, doen kleine interviewtjes, en gaan alles natuurlijk zelf uitproberen.

Meld je aan voor het testpanel.
lauke schreef:Martijn heeft een off road tocht uitgezet van 75 km. De route gaat zuidelijk langs Roosendaal, naar Bergen op Zoom en terug via de Ruchpense heide. Komend weekend fiets ik h'm voor. De route lijkt wat lang, maar omdat er wat snellere verbindingswegen in zitten zou het te doen moeten zijn.
Gisteren de route voorgereden. Wat metteen opviel was het goede weer. Echt fantastisch. Alleen daarom al zou je voor deze route kiezen.
Voor wie rustig aan wil doen is deze route niks. Net als je weer een stukje asfalt hebt, duikt de route rechts af het bos in en springen de beukenootjes weer onder je banden vandaan. Ik heb de route op een paar punten aangepast om de passage van particulier terrein te voorkomen. Al is het maar om te voorkomen dat Raymond weer door een boer met een hooivork achterna gezeten wordt.
Halverwege, op het landgoed Lievensberg, in de buurt van Bergen op Zoom, kun je heerlijk terrassen bij Stayokay.
jimvdberg schreef:STOELTJES TEST
Dit weekend wordt er ook een heuse stoeltjestest gedaan.
We willen zoveel mogelijk kampeerstoeltjes testen plus allerhande andere oplossingen om bij je tent te gaan zitten.
Heb je een Tateljee, een Lafuma of een zelfgemaakt stoeltje? Zit je op de grond op een plastic zak of een zitflap? Of heb je andere creatieve oplossingen om te zitten?

De redactie van het tijdschrift doet een test, ze observeren, doen kleine interviewtjes, en gaan alles natuurlijk zelf uitproberen.

Meld je aan voor het testpanel.
Zie ook dit bericht: http://www.wereldfietser.nl/activiteit/ ... ltjes-test
Hoi hoi,

Ik zou er graag bij willen zijn, maar ga het laten afhangen van de jetlag (of gewoon de vermoeidheid) en hoe mijn appartement, school en administratieve dingen eruit zien na 3 maanden weg geweest te zijn... . Ik ga echter wel mijn best doen om te kunnen komen en laat jullie nog wel iets weten!

Hein, hoe ga jij naar de camping en weer terug?

Groetjes!
Kelly
Het weer wordt met het uur beter voor aanstaande weekend! De voorspelde regen is nu al doorgeschoven naar zondagavond 17.00 uur.

Douwe en ik hebben er zin in!
Blanche schreef:Het weer wordt met het uur beter voor aanstaande weekend!
Ben je niet een week te vroeg???????
Marianne schreef:
Blanche schreef:Het weer wordt met het uur beter voor aanstaande weekend!
Ben je niet een week te vroeg???????


Ja je hebt gelijk, kan je nagaan dat ik er zin in heb. :lol:
Nou hopelijk volgend weekend ook een goed weerbericht. :wink: