Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie fietst mijn Koga terug naar Nederland vanuit Azie? - Forum Wereldfietser

Wie fietst mijn Koga terug naar Nederland vanuit Azie?

Beste wereldfietser,

Begin februari ben ik uit Utrecht vetrokken op een fietstocht naar Centraal Azie. Momenteel verblijf ik in Istanbul, en ik zal doorfietsen tot begin augsustus. Ik verwacht tegen die tijd aan de voet van de Himalaya te staan, waarbij ik de route Iran-Turkmenistan-Oezbekistan-Kirgizie aanhoud. Omdat het avontuur voor mij bij voorbaat al een eenmalige onderneming zou zijn, ga ik me bij terugkomst weer op iets totaal nieuws storten. Mijn fiets heb ik dus niet meer nodig, en ik zou het zonde vinden om de kosten voor een retour te betalen. Daarom zoek ik iemand die mijn fiets en alle toebehoren van me wil overnemen in Azie. Het gaat om het volgende materiaal (zoals het nu is):

- Koga Miyata Worldtravellerframe uit 2004
- Magura remsysteem
- Shimano Deore XT met nieuwe voorcasette (8X3)
- 26" Mavic velgen
- Hydraulische voorvering
- Nieuwe ketting
- Nieuwe Schwalbe Marathon Plus banden (26x1,75)
- Drie reservebinnenbanden, 3 paar reserve remblokjes, 6 reservespaken
- Fietspomp Topeak met slangetje
- 5 Ortliebtassen (4X Roller Plus en stuurtas) uit 2010 (als nieuw)
- Waterdichte Ortliebzak (grootste formaat)
- Verlichting, bel, veel gebruikte fietscomputer

Ben je geinteresseerd, mail me dan op yurivillarikkers@gmail.com! Ik kan ook recente foto's opsturen.

Groetjes,

Yuri Villa Rikkers
En wat moet dat geintje gaan kosten?
Er vanuit gaande dat er het nodige aan slijt op weg van Istanbul naar Irkeshtam?

Ali 8)
Hai,

Ik wil 750 euro vragen voor de hele set. Ik heb een jaar geleden 1000 euro voor de fiets betaald, en later nog 300 euro voor nieuwe onderdelen. De fietstassen zijn hun nieuwwaarde van 250 euro+ nog waard. Al zouden er bijvoorbeeld buitenbanden vervangen moeten worden of een ketting, dan kun je er niet echt een buil aan vallen. Bij interesse hou ik je natuurlijk op de hoogte van de status van de fiets.

Groetjes,

Yuri
Dus je koopt een fiets van 6 jaar oud voor 1000 euro, wacht een jaar, gaat er dan een forse wereldreis mee maken en dan hoop je er ongezien nog zo'n 600 euro voor terug te krijgen met waarschijnlijk flink wat versleten onderdelen? Dat zou toch de handel van het jaar zijn lijkt me.
Leon
Hé die Leon,
Volgens mij ben jij de eerste zeer geintereseerde koper van de hele set!!
De "wereld -ebya-veiling" is voor geopend verklaard!

Laatste bod van Leon 599,00 wie gaat er overheen?!
Was dat nou inclusief vliegticket :)

Johan
Beste Leon,

Ik ben volstrekt onervaren met dit soort dingen, dat klopt, maar had het dus erg kunnen waarderen als je me wat tips zou geven. Voor iemand die 4000+ berichten op een fietsforum (???) plaatst zal het echter wel normaal zijn om mensen af te zeiken.

Vriendelijke groeten,

Yuri
Prijs is een kwestie van vraag en aanbod. Het type fietser wat een een tocht van Azie naar Europa (of vv) tocht gaat ondernemen heeft vaak een duidelijke voorkeur van wat hij wil en niet wil en heeft een fiets die hij aangepast heeft naar zijn smaak.

Ik zou niet ongezien een fiets willen kopen om tig duizend kilometer op af te leggen.
En hoe is de conditie van tandwielen, tassen, lagerwerk na zoveel kilometer. Zo goed als nieuw zal niet van toepassing zijn.

De vraag naar het type fiets wat jij hebt zal in Azie beperkt zijn en daardoor de prijs ook.

Ik denk dat de fiets meenemen qua uiteindelijk opbrengst interessanter zal zijn.

Maar persoonlijk vind ik dat je een fiets waar je zo'n tocht hebt gemaakt nooit weer moet verkopen........ :wink:

Het feit dat er nog niemand naar de maat heeft gevraagd is ook wel een teken dat er niet heel veel vraag is....

Ik denk dat je misschien nog de meeste kans maakt om je fiets bij een guesthouse te koop te zetten... Of verpanden bij een pandjeshuis...

Goede reis!!

Eric
Yuri Villa Rikkers schreef:Beste Leon,
Ik ben volstrekt onervaren met dit soort dingen, dat klopt, maar had het dus erg kunnen waarderen als je me wat tips zou geven. Voor iemand die 4000+ berichten op een fietsforum (???) plaatst zal het echter wel normaal zijn om mensen af te zeiken.
Vriendelijke groeten,
Yuri
Ik vind je verwachtingen niet zo realistisch. De prijs zou misschien nog passen als de fiets in NL zou zijn en als hij dan nog helemaal goed was, maar de fiets is ergens ver weg en op een nog niet bekende datum. Je koper moet op de juiste plek op het juiste moment zijn en maar hopen dat jij er dan ook bent, anders heeft hij (m/v) fiets noch tassen. Financieel moet er voor hem dan ook een flink voordeel zijn, want hij heeft een aardig risico dat het helemaal niet lukt en dan is het probleem voor hem wel erg onaangenaam.
Misschien dat je ter plaatse een koper kunt vinden, maar ik heb geen idee wat een fiets in de buurt van de Himalaya opbrengt. Je framemaat is dan ook wel interessant.
Succes,
Leon
Leon schreef:
Yuri Villa Rikkers schreef:Beste Leon,
Ik ben volstrekt onervaren met dit soort dingen, dat klopt, maar had het dus erg kunnen waarderen als je me wat tips zou geven. Voor iemand die 4000+ berichten op een fietsforum (???) plaatst zal het echter wel normaal zijn om mensen af te zeiken.
Vriendelijke groeten,
Yuri
Ik vind je verwachtingen niet zo realistisch. De prijs zou misschien nog passen als de fiets in NL zou zijn en als hij dan nog helemaal goed was, maar de fiets is ergens ver weg en op een nog niet bekende datum. Je koper moet op de juiste plek op het juiste moment zijn en maar hopen dat jij er dan ook bent, anders heeft hij (m/v) fiets noch tassen. Financieel moet er voor hem dan ook een flink voordeel zijn, want hij heeft een aardig risico dat het helemaal niet lukt en dan is het probleem voor hem wel erg onaangenaam.
Misschien dat je ter plaatse een koper kunt vinden, maar ik heb geen idee wat een fiets in de buurt van de Himalaya opbrengt. Je framemaat is dan ook wel interessant.
Succes,
Leon
Leermoment:
Iemand die hier op dit forum zit met meer dan 4000 berichten moet je van leren en niet afzeiken.
Rutger
Leon hij vroeg geen 600 maar 750 euro :roll:

Mario
mario schreef:Leon hij vroeg geen 600 maar 750 euro :roll:
Mario
Dat was met tassenset. Ik heb zelf even een verdeling gemaakt tussen de prijs van de tassen en die van de fiets.
Hey, hey, het is toch gewoon een advertentie, geen gedwongen koop of politieke propaganda?
De verkoper is heel duidelijk over zijn investering (1300 euro inclusief de nieuwe onderdelen en geen 1000) en zijn de prijs is een vraagprijs.
Laat het verder over aan de "markt" en inder,aad aanvullende informatie zoals framemaat en onderdelen die vervangen zijn. lijkt handig.
Plus blijven lachen ook!