Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord naar Zuid of van Zuid naar Noord - Forum Wereldfietser

Noord naar Zuid of van Zuid naar Noord

Deze zomer willen wij van Kopenhagen naar Berlijn fietsen.
Ik vroeg me alleen af: wat is beter qua windrichting?
- van Kopenhagen naar Berlijn
- van Berlijn naar Kopenhagen

Of denken jullie dat het niets uitmaakt?

Het gaat onze eerste fietstrip worden met onze dochter van 1 jaar.

Ik zelf zou het liefst van Noord naar Zuid willen rijden, omdat Berlijn mij een interessantere stad lijkt en daarom zou ik er wat langer willen verblijven.
Daarnaast is het treinschema iets iets gunstiger. Als je van Amsterdam naar Berlijn gaat met de trein, dan kom je om 04:00 's nachts aan.
Waarschijnlijk heb je van noord naar zuid de grootste kans op tegenwind, maar omdat je in de zomer gaat zou ik dat eerder een voordeel (meer afkoeling) dan nadeel vinden. En echt stormen doet het 's zomers meestal niet.
Abacus schreef:Waarschijnlijk heb je van noord naar zuid de grootste kans op tegenwind, maar omdat je in de zomer gaat zou ik dat eerder een voordeel (meer afkoeling) dan nadeel vinden. En echt stormen doet het 's zomers meestal niet.
Mee eens. Mocht het noordenwind zijn dan is die niet zo koud en omdat je hem op de rug hebt.
Leon
Leon schreef:
Abacus schreef:Waarschijnlijk heb je van noord naar zuid de grootste kans op tegenwind, maar omdat je in de zomer gaat zou ik dat eerder een voordeel (meer afkoeling) dan nadeel vinden. En echt stormen doet het 's zomers meestal niet.
Mee eens. Mocht het noordenwind zijn dan is die niet zo koud en omdat je hem op de rug hebt.
Leon
Het weer moet je 's zomers niet onderschatten. Onderstaande foto heb ik eind juni 2003 genomen aan de Zweedse kust, schuin tegenover het Deense Helsingør. Man, wat een stormachtinge wind uit het NNW, Beaufort 8! Er waren daar planksurfers actief (zonder zeil dus). Zelfs op de stampende en deinende veerboot over de Öresund kreeg ik op het dek een boeggolf over me heen....

Afbeelding
Ok, we zullen zien! Het wordt van Noord naar Zuid.
Met windkracht 8 in de rug zit je volgens mij in 2 dagen in Berlijn ;-)

Nu nog een nieuwe fiets kopen, want m`n oude cube is aan vervanging toe.

Tickets zijn gereserveerd bij de Treinreiswinkel. Omdat het meer dan 3 maanden van te voren is zijn de tickets nog niet definiteif. Dat vind ik dan wel weer spannend.... Er bestaat een kans dat die tickets er niet (meer) zijn?! :S