Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 weken fietsen in Zuid Noorwegen / Westkust Zweden ? - Forum Wereldfietser

2 weken fietsen in Zuid Noorwegen / Westkust Zweden ?

Ik wil vanaf half juli 2 weken gaan fietsen in Zuid Noorwegen; evt. westkust Zweden.
Af te leggen afstand: 7/800 km. Ik ben in het bezit van een Santos fiets met 14 versnellings Rohlofnaaf. 26 inch wielen, dus het behoeft niet allemaal glad asfalt te zijn. Graag leuke tips voor deze tocht. Deel North sea cycle route ? of toch de Rallarvegen ? Ik zal namelijk keuzes moeten maken, gezien de beperkte tijd.
Wat is een handige aanreisroute, vanuit Groningen ? per trein naar Jutland, verder per Ferry of toch maar vliegen (niet mijn voorkeur). Verder natuurlijk kamperen; evt. wild. Wat is de handigste kookbrandstof ? colemanfuel goed verkrijgbaar ?

John Gr. K.
Ik heb in 2006 in Zuid Noorwegen gefietst en een uitgebreid verslag op mijn site staan met de gefietste route.
Mogelijk heb je hier iets aan, zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... rwegen.htm

Verder ben ik 2004 vanuit Stockholm naar Nederland gefietst:
zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... Zweden.htm


Harry
In 2010 met heb ik met de WF buitenlandtocht in Noorwegen gefietst.
Prachtige tochten gereden! De route staat volgens mij op de site van Jim van de Berg.
De Rallarwegen zou ik zeker opnemen in je route, er halverwege wildkamperen is dan ook helemaal goed.
Het reizen; ik heb uiteindelijk gevlogen, daar 1 persoon met de boot vanuit Kiel naar Oslo(mijn voorkeur) peperduur werd. Met de auto naar Noord Denemarken en dan met de fiets op de boot zou ik doen wanneer vliegen geen optie is. Veel plezier, ook met de voorbereidingen!
Reinder schreef:Met de auto naar Noord Denemarken en dan met de fiets op de boot zou ik doen wanneer vliegen geen optie is. Veel plezier, ook met de voorbereidingen!
Met de nachttrein richting Kopenhagen, en overstappen in Odense. Je kunt dan verder met de trein naar Hirtshals, maar je kunt het ook doen, zoals ik in 2008 deed.
Zie daarvoor mijn website.

Peter
Je kan nu ook rechtstreeks met City Night Line naar Oslo via Kopenhagen. Enkeltje voor ongeveer 105 euro geloof ik incl. fiets. Kijk eens op www.treinreiswinkel voor meer info. De North Sea Cycle Route is een aanrader. Heerlijk om langs de kust te fietsen. Je kan ook ter plaatse stukken met bus of trein gaan. In Noorwegen kan je vaak wel de fiets in de bus meenemen. Succes!
Rutger schreef:Je kan nu ook rechtstreeks met City Night Line naar Oslo via Kopenhagen. Enkeltje voor ongeveer 105 euro geloof ik incl. fiets.
Dit is nieuw. Inderdaad handig.

Peter