Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met fietstassen van Crosso?? - Forum Wereldfietser

Ervaring met fietstassen van Crosso??

Hebben er mensen ervaring met fietstassen van Crosso dit is een pools merk de prijs ligt op ongeveer 50% van Ortlieb en dat is toch wel een groot prijsverschil.
Zal even een link geven:

http://sklep.crosso.pl/index.php?main_p ... ex&cPath=4

de prijs kun je delen door 4.

Johan
He "DeFietsreiziger",
Bedankt voor je PB...
Ik heb nog beter nieuws ik ga ze morgen zelf bekijken in Wadowice een kleine stad in Polen. Dat is een half uurtje rijden vanaf zuid polen waar ik momenteel op vakantie ben. Ik heb wel belangstelling voor de Dry Big heeft wel iets weg van de Vaude tassen (die ik 2e hands heb gekocht) en die bevallen enorm goed. Ik wil liever zo'n tas in mijn handen voelen en bekijken. Dan heb ik een idee wat ik koop. Ook al is de prijs een stuk lager als Ortlieb of Vaude.

Maar als 72 mensen hun ervaringen willen delen door foto's en tekst te sturen naar een firma "Crosso" dan denk ik dat het goede tassen zijn, anders zou ik geen foto's en info sturen....?!

Als je er inmiddels al over uit bent welke tassenset het moet worden....dan wil ik ze wel voor je meenemen. We zijn op de wereld om elkaar te helpen nietwaar!

Nog meer gegadigden...?

Groet De Flevobiker
kijk je ook of de ophanghaken deugdelijk (afgewerkt) zijn, en niet te scherp voor in de tent?
Toen ik de Extrawheel kocht, ook uit Polen, nam ik er twee grote tassen bij, ook van Crosso. Dit zijn echter model 'plunjezak' zeg maar, dus niet van die tassen die je aan een bagagedrager hangt.

De kwaliteit is echter zeer goed, waterdicht, ( ik gebruikte er wel eens een als wasmachine. de naden bleven mooi dicht ) .

(Polen en Tjechie hebben vrij veel interessante merken wat kamperen e.d. betreft, maar dit terzijde. Voorbeeld de Hannah Blow, een leuke tent die ik graag eens in het echt zou zien.)
Ik heb net even gegoogle op " Hannah Blow" is wel een interessante tent met veel ruimte binnen in. En met nog geen 2.3 kg ook qua gewicht zeer interessant. Ook de afmeting 40 x 15cm is klein. En 649 Zlotty is nog te overzien. Daar koop je in Nederland (circa 170 euro) niet veel voor. Bedankt voor de tip!
Wie weet kom ik hem tegen in 1 van de winkels....

http://www.alpinsklep.pl/product-pol-29 ... -Blow.html

Johan
Flevo,
hier nog een interessant model,
Beetje als de Blow, Hubba enz.

http://www.fjordnansen.com.pl/site/?mod ... 1&prod=644
Ik heb de Crosso tassen in handen gehad en ze zien er goed uit, moet ik zeggen. De afwerking is goed, de tassen (Dry Big) zijn érg ruim en de ophanging is redelijk (al moet ik toegeven dat de Ortlieb ophanging veel beter is). Stalen haken, goed afgewerkt, geen scherpe randjes, goed af te stellen aan de onderkant.
Maar... de afstand tussen de haken aan de bovenkant (21.5 cm) is niet verstelbaar en passen niet goed op de Tubus bagagedrager (Logo Expedition). Eén van de haken moet aan de achterkant van de laatste buis worden bevestigd en dat is niet handig... dan zou de tas er zo af kunnen vallen. Dat is ook de reden dat we nu niet met Crosso's rijden. Ik heb het toendertijd aan Crosso gemeld maar zo te zien is het design niet aangepast. Maar ik zou wel even mijn bagagedrager meten...
Voor de rest zou ik de tassen zeker aanraden.
Groeten uit de Sinai,
Aaldrik :D
De ophanging is precies het punt wat ze in 2009 of 2010 aangepast zouden hebben. Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe de tassen nu feitelijk zijn.
Robertjan schreef:De ophanging is precies het punt wat ze in 2009 of 2010 aangepast zouden hebben. Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe de tassen nu feitelijk zijn.
Das raar, want wij hebben de tassen in September 2010 onder ogen gekregen en ook op de site staan nog steeds dezelfde afmetingen. Ik heb het Crosso toen wel gemeld, want als het niet op een Tubus past, dan ben je toch een groot deel van de markt kwijt... :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sonali schreef: Afbeelding
twee popnagels, en dan nog een met een uitstekende trekstift. Is wel een erg minimale oplossing
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Heb al 15 jaar Lone Peak tassen met popnagels, maar die geven geen kik... 8)
sonali schreef:Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Heb al 15 jaar Lone Peak tassen met popnagels, maar die geven geen kik... 8)
Inderdaad, vermits je de verbinding goed ontwerpt en goed uitvoert hoeft het geen probleem te zijn.
sonali schreef:{foto's}
Als de tassen zelf zo goed zijn heeft het wat mij betreft toch veel weg van een BMW 535i die moet rijden op 4 thuiskomertjes van een Fiat Panda.
Leon
Leon schreef:
sonali schreef:{foto's}
Als de tassen zelf zo goed zijn heeft het wat mij betreft toch veel weg van een BMW 535i die moet rijden op 4 thuiskomertjes van een Fiat Panda.
Leon
Sommigen hebben aan de thuiskomertjes van de Fiat Panda genoeg. :wink:
De thuiskomers van de fiat panda zoals zo mooi werd gezegd zitten er nog steeds op. Alleen passen deze thuiskomers (zo als de foto's boven laten zien) nu ook op Tubus dragers!
|
Mijn tubus frontdrager heeft een diameter van 10 mm en de achterdrager 11 mm. Vraag me niet welke type ik heb dat weet ik niet het is er afgesleten, dat heb je met 2e hands fietsen.

Ik heb 5 paar Crosso's bekeken van allen waren de haken netjes afgewerkt en voelde ik geen scherp randje met de vinger toen ik ze inspecteerde, ook de pompnagels vertoonden geen mankementen zoals bovenstaand.

Dry big:
Dit systeem heeft de afmetingen zoals op een foto is weergegeven. Buitenmaat 21,5 cm en de binnenmaat 18,4 cm. Deze haak is het ruimste en kan nog over een drager van gewone gazelle stadsfiets gehangen worden met een diameter van 12,5 mm.

Twist small:
Dit systeem heeft een buitenmaat van 16,8 cm en een binnenmaat van 13,5 cm. De haken zijn iets kleiner en passen precies om mijn achter tubes drager van 11 mm de gazelle drager is een maatje te groot. Het 1 mm kleinere dragertje geeft voor geen problemen.

Waterproof transport bag:
Met een capaciteit van circa 60 liter (65cm lang en een doorsnede van 35cm) zou deze met wat passen en meten in een bob yak moeten passen. En leeg tevens te gebruiken als wastrommel volgens de verkoper. En dat voor 20 euro nooit meer hoeven zoeken naar een wasmachine....wat een verademing! :)

Duurzaamheid:
Leo, Roald en Johan gaan ze uittesten hoewel bij mij (Johan) een luxe leven zullen hebben daar ik niet "dagelijks" op de weg zit!

Het wel en wee van Crosso we gaan het meemaken!
Wie gaat het eerste revieuw schrijven na zijn vakantie......wordt vervolgd...
Helaas pas net op dit forum aangekomen. Anders had ik je gelijk gevraagd een paar Dry big tassen voor me mee te nemen. Compleet geen ervaring met fietstassen (ben nieuw in het wereldfietsen) en de ophanging is anders dan ik bij andere merken zie. Maar materiaal gebruik en afwerking ziet er goed uit. En voor 200PLN een koopje ten opzichte van Ortlieb.
Ik heb wel het email adres van de Nederlandse Crosso Vertegenwoordiger waar je de tassen kunt bestellen maar dan tegen lagere verzend kosten. leszekem@googlemail.com
Sinds twee weken heb ik de Crosso Dry big achtertassen thuis. Contact met Crosso was goed, snel en duidelijk. Ik had namelijk wat vragen over mogelijke aanpassingen. En de levering snel. De tassen zelf zien er stevig en goed uit, passen precies op mijn drager en de extra aanpassingen zijn perfect uitgevoerd. Ik heb het gevoel dat ik zeker jarenlang plezier ga hebben van deze tassen. Bij de levering waren ze alleen 1 van de extra accessoires vergeten. Maar met een mailtje en antwoord binnen 1 dag had ik het ontbrekende stuk dezelfde week al in huis. Super service!
Nu ben ik als mede bezitter van een set Crosso Dry big wel heel nieuwsgierig wat voor aanpassingen je hebt (laten?) doen/gedaan?