Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam # 19 zondag 20 maart 2011: ‘Toevalstocht’ - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam # 19 zondag 20 maart 2011: ‘Toevalstocht’

Bij gebrek aan een gekend & fraai zomaar-rondfietsrondje (ik heb wel wat vaste fietsroutes vanuit en naar Rotterdam, maar die hebben zogenaamd heuse bestemmingen), heb ik op een koud wintermiddagje voor een gelegenheid als deze (‘heeft er nog iemand een route liggen?’) iets in elkaar geknutseld volgens toevalsprincipes: een geleide dooltocht oftewel toevalstocht.*

Deze toevalstocht leidt eerst naar het noorden, langs de Rotte, dan oostwaarts met een overstek over de Hollandse IJssel, door een hoekje van de Krimpenerwaard, dan bij Bergambacht de Lek over en over de linkeroever richting westen, en via Krimpen/IJssel huiswaarts. Kilometertje of 75, bevat drie overtochten per pont.
Of de gevraagde leuke lammetjes er tegen die tijd zijn is niet bekend (op verkenningstocht wel schapen gesignaleerd).

Start op bekende plaats en uur: 12 uur bij de Euromast.

Gepke.

* Toegepaste methode: blind briefjes getrokken met a. de windstreken, b. een viertal afstandseenheden – in die volgorde. De aldus gevonden waarden: richting + afstand => routeveranderingspunt; deze procedure herhaald tot de gewenste afstand was bereikt, met inachtneming van een keerpunt/-moment op een passende afstand/tijd. De gevonden denkbeeldige punten uitgezet op de kaart, uitgaande van de vaste waarden van rondje-R.: aanvangstijd en –plaats, gebruikelijke afstand/duur, kans op appeltaartpuntverkooppunten. Vervolgens het toeval een béétje gecorrigeerd wegens vermoeden van saaiheid en dreigende dubbelingen, echter zonder het leidende toevalsprincipe al te veel geweld aan te doen.
Klinkt als een aardig plan Gepke.
Je vertelde me al eens over je toevals tochten met briefjes die je in elkaar knutselde, nu zie ik 't gevolg ervan :)
Hou 't even in gedachte, misschien ben ik er bij.
Hoi Gepke,
dat is een ingenieuze manier om een rondje samen te stellen! Helaas, ik kan niet meefietsen as zondag. Ik zou graag deelnemen aan het experiment maar ben vanwege de verjaardag van mijn vader verhinderd. Ik wens je een mooi tochtje, het voorjaarsweer is veelbelovend!
Groet,
Jaap
Uiteindelijk kan ik er dan voor het eerst bij zijn. Het heeft lang geduurd! Zie iedereen morgen!
TravelDuck schreef:Klinkt als een aardig plan Gepke.
Je vertelde me al eens over je toevals tochten met briefjes die je in elkaar knutselde, nu zie ik 't gevolg ervan :)
Hou 't even in gedachte, misschien ben ik er bij.
Plan gewijzigd; ga samen m'n vriendin een rondje trappen.
Andere keer maar weer.

Veel fietsplezier,
Hierbij de TRACK van afgelopen zondag. Als je Den Haag vv er vanaf haalt hebben we 68 km gefietst.

http://www.bikemap.net/route/863109

Ik maak voor het samenstellen van een route vaak gebruik van

http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx

Rechts zie je bij het aanclicken van een track de lengte en hij telt de afstand bij elke geselecteerde track bij elkaar op. Je kunt zowel digitaal, Garmin + GPX als een ‘papieren uitdraai’ downloaden.
Vreemd, mijn teller kwam op 75km uit zoals de uitzetters al voorspeld hadden.

Heel leuke dag gehad overigens!
En hebben jullie nog lammetjes gezien?
De 20ste ronde van Rotterdam heb ik al in m'n agenda staan, de kans is nu echt groter dat ik mee ga.
Tot dan?
Helaas was ik er deze keer niet bij en ook de volgende keer heb ik andere plannen.

Edwin organiseert volgende keer een rondje, zie deze link.

tot een andere keer!
Suzanne