Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke Zuid Frankrijk-Nederland route? - Forum Wereldfietser

welke Zuid Frankrijk-Nederland route?

We willen deze zomer drie weken fietsen van Zuid Frankrijk terug naar Nederland. Echter keus te over bij de FIS kaarten: St Jacobs route, Groene Weg of Oude Wegen. Wie heeft ideeen die ons helpen bij het maken van een keuze?
Het leek ons leuk om terug te fietsen naar Nederland, maar de meeste mensen lijken het andersom te doen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Het voordeel van uit Nederland vertrekken is dat je het klimwerk geleidelijk opbouwt vanaf de Ardennen tot de hoge Alpencols of het Massive Central.

Het voordeel van fietsen vanaf Zuid-Frankrijk is dat je de vakantie niet afsluit met een vermoeiende terugreis en slechte nacht in de bus, waardoor je na een ontspannen vakantie toch moe thuiskomt.

Routes te over als je een aantal gedetailleerde michelinkaarten koopt en de kleurloze weggetjes en dunne gele weggetjes kiest: de routes forestiere en de D100tal wegen
Hallo ,

Ik ben onderweg van Portugal naar Nederland ben inmiddels in Zwitserland, heb vanaf zuid frankrijk (arles) de rhone gevolgd. Op de meeste plaatsen is dit een goede route alleen rond Avignon erg druk, het laatste stukje richting Geneve is erg mooi, als je een meer gedetaileerde ruote wilt hebben stuur me dan een mailtje.

Vr. groeten Daan

Bedankt voor de reacties, we hebben besloten vanuit Nederland de 'Groene weg' naar Arles te volgen.
David, ik ben wel benieuwd naar je gedetailleerde info bij het Rhone dal, ik heb de indruk dat het daar erg mooi is!