Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsles - Forum Wereldfietser

fietsles

http://www.explania.com/nl/animaties/de ... ig-fietsen

Dit kwam ik tegen op de site: explania.com

Mario
Leuk voor scholieren. Maar voor mensen op dit forum moet dit allemaal gesneden koek zijn.
- Die boom op die kruising . . . ahum.
- 90% van de fietsers sterft door verwondingen aan het hoofd. Wat zijn dit voor bangmakerijteksten??? Als je weet dat maar een kwart van de ziekenhuisopnames van een ongeval het hoofdletsel betreft, en dan ook nog voornamelijk kinderen . . .
DeFietsreiziger schreef:- 90% van de fietsers sterft door verwondingen aan het hoofd. Wat zijn dit voor bangmakerijteksten??? Als je weet dat maar een kwart van de ziekenhuisopnames van een ongeval het hoofdletsel betreft, en dan ook nog voornamelijk kinderen . . .
90% van de fietsers die in het verkeer omkomen, sterft aan verwondingen aan het hoofd. Dat is net wat anders. Kan ik mij best voorstellen, aan een verwonding aan je arm ga je niet zo gauw dood bijv.
fiets-ster schreef: 90% van de fietsers die in het verkeer omkomen, sterft aan verwondingen aan het hoofd. Dat is net wat anders.
Precies
DeFietsreiziger schreef:Als je weet dat maar een kwart van de ziekenhuisopnames van een ongeval het hoofdletsel betreft
Volgens het SWOV is dat percentage 30% en bij jongere nog hoger!!

"Wie als fietser bij een fietsongeval betrokken raakt of bij het fietsen valt, heeft kans om hoofd- of schedelletsel op te lopen; 30% van het ernstige letsel bij fietsers bestaat uit hoofd- of schedelletsel. Het dragen van een fietshelm vermindert de ernst van het letsel. Aangezien ernstig hoofd- of schedelletsel vooral bij jonge fietsslachtoffers het meest voorkomende letsel is, wordt het gebruik van fietshelmen in Nederland vooral gepromoot voor kinderen. Zie voor meer informatie de SWOV-factsheet Fietshelmen.