Additionally, paste this code immediately after the opening tag: uitvalnaaf ombouwen - Forum Wereldfietser

uitvalnaaf ombouwen

vraagje ,wat heb je nodig om een uitvalnaaf om te bouwen naar een
gewone naaf met moeren,er zit nl een mooie naafdynamo in ,die er anders al te makkelijk uit te halen is.(woonwerk fiets)

gr toon
toonc schreef:vraagje ,wat heb je nodig om een uitvalnaaf om te bouwen naar een
gewone naaf met moeren,er zit nl een mooie naafdynamo in ,die er anders al te makkelijk uit te halen is.(woonwerk fiets)

gr toon
een nieuw voorwiel......

Bij een naafdynamo is de stator een geheel met de vooras, je kunt het binnenwerk vervangen maar daar betaal je de hoofdprijs voor

Ik zou het zoeken in een Pitlock of soortgelijke oplossing
Het wordt niet voor niets aangeraden om het kettingslot ook door het voorwiel te halen. Helaas kan dat niet altijd en overal.
Leon
Het wordt niet voor niets aangeraden om het kettingslot ook door het voorwiel te halen. Helaas kan dat niet altijd en overal.
Leon
Het beste kun je een pitlock (zoals Marten al schreef) monteren. Dit is een vaste as van roestvrijstaal met een 'gecodeerde' moer. Met het bijgeleverde sleuteltje kun je de moer vast-en losdraaien. Niet goedkoop maar werkt erg goed. Sommige fietsenmakers hebben hem maar is ook via internet te bestellen. Pitlock maakt van alles voor de fiets wat je af kunt sluiten (o.a. ook zadelpenklemmen).
Kogaatje schreef:Pitlock maakt van alles voor de fiets wat je af kunt sluiten (o.a. ook zadelpenklemmen).
Topcap is ook een goeie, om niet de shifters, voorvork plus voorwiel kwijt te raken aan iemand met een 5mm inbussleutel :shock:
ok pitlock blijft over,ga me er eens in verdiepen

gr toon