Hallo allemaal,
Ik ben van plan mijn behoorlijk veel te kleine fiets, een mountainbike van ca 47cm, te vervangen door een nieuwe fiets die ik zelf opbouw. Over de meeste componenten ben ik al redelijk zeker. Maar over het frame, wat toch het belangrijkste onderdeel is, twijfel ik nog...
Gebruik:
dagelijks heen en weer naar universiteit/werk
fietsvakanties met alle kampeermateriaal
ik installeer waarschijnlijk een recht stuur met barends, vind dat wel prettig rijden, maar wil misschien ooit een racestuur uitproberen of een meer klassiek stadsding
Enkele eisen:
26 inch
plaats voor banden van 50mm + spatborden
mogelijkheid om zowel voor als achter rekjes te installeren zonder adapters of dergelijke
voldoende chain stay length om mijn voeten (46/47) en fietstassen (Ortlieb Backroller Classic) vredig samen te laten leven
sterke prijs/kwaliteit verhouding
Frame + vork die ik nu op het oog heb:
VSF Fahrradmanufaktur T-400 (plus minus 360 euro bij La Maison Du Vélo)
Surly Long Haul Trucker (370 euro bij Bike-components.de)
Verschillen op het eerste zicht:
LHT heeft 3 paar drinkbushouders, T400 slechts 2 (of zie ik dat verkeerd op de foto?)
LHT heeft iets langere chainstay
LHT is beschikbaar in meer en grotere maten (ben zelf 1,9m)
T400 heeft schuine dropouts en kan dus ook gebruikt worden zonder kettingspanner als ik eens geen derailleur zou willen itt LHT
T400 heeft voorziening om slot voor achterwiel vast te schroeven, LHT niet (toch?)
De LHT krijgt veel zeer lovende reviews, de T400 is veel minder bekend maar negatiefs heb ik daar ook nog niet over gevonden...
Mijn vraag is dus: zijn er kwalitatief verschillen tussen beide frames of andere details waar ik op moet letten voor mijn gebruik?
Alvast bedankt!
Lasse
Ik ben van plan mijn behoorlijk veel te kleine fiets, een mountainbike van ca 47cm, te vervangen door een nieuwe fiets die ik zelf opbouw. Over de meeste componenten ben ik al redelijk zeker. Maar over het frame, wat toch het belangrijkste onderdeel is, twijfel ik nog...
Gebruik:
dagelijks heen en weer naar universiteit/werk
fietsvakanties met alle kampeermateriaal
ik installeer waarschijnlijk een recht stuur met barends, vind dat wel prettig rijden, maar wil misschien ooit een racestuur uitproberen of een meer klassiek stadsding
Enkele eisen:
26 inch
plaats voor banden van 50mm + spatborden
mogelijkheid om zowel voor als achter rekjes te installeren zonder adapters of dergelijke
voldoende chain stay length om mijn voeten (46/47) en fietstassen (Ortlieb Backroller Classic) vredig samen te laten leven
sterke prijs/kwaliteit verhouding
Frame + vork die ik nu op het oog heb:
VSF Fahrradmanufaktur T-400 (plus minus 360 euro bij La Maison Du Vélo)
Surly Long Haul Trucker (370 euro bij Bike-components.de)
Verschillen op het eerste zicht:
LHT heeft 3 paar drinkbushouders, T400 slechts 2 (of zie ik dat verkeerd op de foto?)
LHT heeft iets langere chainstay
LHT is beschikbaar in meer en grotere maten (ben zelf 1,9m)
T400 heeft schuine dropouts en kan dus ook gebruikt worden zonder kettingspanner als ik eens geen derailleur zou willen itt LHT
T400 heeft voorziening om slot voor achterwiel vast te schroeven, LHT niet (toch?)
De LHT krijgt veel zeer lovende reviews, de T400 is veel minder bekend maar negatiefs heb ik daar ook nog niet over gevonden...
Mijn vraag is dus: zijn er kwalitatief verschillen tussen beide frames of andere details waar ik op moet letten voor mijn gebruik?
Alvast bedankt!
Lasse