door
Sylvia1 » vr 07 mei, 2004 09:40
bert sitters schreef:Ik fiets al jaren op een GIANT EXPEDITION.
* KNIP *
Als ik duurder zou willen, dan zou ik kiezen voor een fiets die voor mij op maat wordt gemaakt.
Ga een kijken bij een deskundige op het gebied van vakantiefietsen: Fred Snel in Utrecht, Vittorio in Heerhugowaard, de Vakantiefietser in Amsterdam.
Ik heb zelf twee jaar op een Giant Canyon gereden, het goedkopere broertje van de Expedition. Beviel op zich goed, maar ik was niet gecharmeerd van de SRAM groep die erop zat. (Lastig goed af te stellen, gripshift is ook niet zo mijn ding.) Maargoed, die groep zit ook niet op de Expedition.
Uiteindelijk ben ik naar Snel gegaan, eigenlijk om de fiets te kopen die ik al 15 jaar wilde hebben: een Koga! Heb mij daar laten informeren over de voors en tegens, met name ten opzichte van een Snelfiets.
Uieindelijk heb ik besloten een Snel Safari aan te schaffen. Hier rijd ik nu drie jaar op en ik ben er zéér gelukkig mee. Met name het rijgedrag van de Snel t.o.v. de Koga Traveller vond ik een verandeming. Bovendien kun je, naast de kleur, vrijwel alles aan de fiets zelf bepalen. Trappers, derailleur, spatborden, dragens, zadel, stuur etc etc etc. Kortom, ik heb een fiets die helemaal op mijn wensen is afgestemd, en waarvan de prijs-kwaliteit een stuk beter ligt dan bij Koga, waar je voor een deel toch betaalt voor de goede naam, plus voor een hoop assecoires die ik helemaal niet zou willen hebben op een fiets (geveerde zadelpen, uitgebreid stuur, pompje etc etc.).
Ik gebruik de Safari trouwens voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer en voor fietsvakanties, voornamelijk in Europa op asfalt. Maar Snel heeft ook prima alternatieven voor wat slechtere ondergronden om op te fietsen.