Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 100 cols gps tracks - Forum Wereldfietser

100 cols gps tracks

deze zomer denk ik erover om een gedeelte van de 100 cols te rijden
natuurlijk schrijf ik me in bij de Honderd Cols Tocht te Culemborg. Deze organisatie bied dan een pakket met:
*uitvoerige routebeschrijving,hoogteprofiel
*index-lijst van alle cols en côtes
*adressenlijst (o.a. voor passen-informatie)
*aanbevolen bagagelijst
*omleidingsroutes ingeval van gesloten passen
*vervoersinformatie
*een info-bulletin
*een aanvraagformulier voor een contrôleboekje

best wel uitgebreid. Het lijkt me handig om dan misschien ook de gps tracks te hebben van de tocht.
Weet iemand waar ik deze vinden kan? Of wellicht heeft iemand zijn/haar tocht gelogd?

vriendelijke groetjes

Jos
niemand die deze tocht gereden heeft?
Of misschien gedeeltes ervan?

vriendelijke groet

Jos
Heeft de stichting geen gps-track?
GPS voorlopig niet beschikbaar
12-04-08 (383)
Naar aanleiding van een vraag in de nieuwsbrief hebben verschillende deelnemers ons wegwijs gemaakt in de GPS-jungle. Met Arend van Hemert, GPS-expert en deelnemer van het eerste uur hebben we een hele avond de mogelijkheden doorgenomen. Uit al deze informatie is duidelijk geworden dat het uitbrengen van de route in GPS-tracks geen sinecure is. Bovendien is goed digitaal kaartmateriaal van heel Frankrijk behoorlijk prijzig.
Van enkele deelnemers kregen we ook GPS-files, waarin zij de route zelf in kaart hebben gebracht. De aangeleverde files zaten vol fouten, want kennelijk moet je de route erg goed kennen om de beschrijvende tekst accuraat op een kaart in te tekenen. Mensen die zelf de route invoeren en die ook gaan fietsen moeten hier wel rekening mee houden, want we hebben fouten gezien die je meer dan 50 km van de route afhelpen.
Het invoeren van de route in GPS-tracks en het onderhoud ervan kan dus alleen gedaan worden door mensen die de route op hun duimpje kennen, én die zeeën van tijd hebben, want het is enorm veel werk. Binnen afzienbare tijd zal de route dus niet in GPS beschikbaar zijn.
Wil deze tocht zeer waarschijnlijk ook fietsen komende lente/zomer (2011/2012), maar er is weinig detailinformatie over de tocht te vinden. Denk dat ze hun core-business zoveel mogelijk analoog willen houden, en geef ze eens ongelijk :).
Alle alle cols staan wel netjes op een rijtje....

Als je die in google earth invoert en vervolgens een mooie route van col naar col uitzoekt moet je ver komen..... Zal zelf nog wat onverharde wegen willen invoeren, zo zoekende naar een mooie ATB 100cols tocht.
De routeboekjes van 100cols.nl zijn binnen. Mooi pakketje en goed gedetailleerde routebeschrijvingen. Perfect om zelf gps tracks van te maken.
Zijn er nog meer mensen die deze tocht van de zomer willen maken?

groet Jos
jahwalla schreef:Zijn er nog meer mensen die deze tocht van de zomer willen maken?
Ik wil het volgend jaar gaan doen, in juni of september.

Groetjes, Waltertje