Bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ondertussen gegoogled, meer mensen hebben dit probleem maar een oplossing heb ik nog niet gelezen...
Ik heb geen water gebruikt, alleen met een droge doek erover geveegd en ik heb op de kop geschud om evt kruimeltjes, kattenharen enz. eruit te schudden. Alles stond wel aan...(dom!) De kans is zeer groot dat ik meerdere toetsen tegelijk ingedrukt heb.
Beide shift toetsen werken niet (ligt dus niet aan toets?) . Andere toetsen als alt werken wel (batterij dus niet zwak). Bij sommige letters werkt de shift wel gewoon.
Dus kleine letter a en die komt er, maar shift en kleine letter a en er gebeurd niets (ook niet een kleine letter), en caps lock en kleine letter a en er komt een hoofdletter.
Dit is wat iemand schreef, geen idee wat hij bedoelt met het "schermtoetsenbord" wel werkt.
<SHIFT>-toets werkt niet meer
"Mijn <SHIFT>-toets werkt niet meer. Wel reageert de <SHIFT>-toets van het Schermtoetsenbord. Ik werk met Windows Vista."
Dit is het antwoord:
De FAQman: Normaal gesproken is dan de <SHIFT>-toets van het toetsenbord gewoon stuk. Echter, als u met behulp van de Register-editor naar de sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Control Keyboard Layout' toe gaat. Dan kunt u een 'Binaire waarde'-parameter 'Scancode Map' tegenkomen. Die 'Binaire waarde'-parameter 'Scancode Map' kan dusdanig worden ingesteld dat de <SHIFT>-toets niet langer werkt of zich gaat gedragen als een andere toets. Heeft u 'Scancode Map' eens een andere naam en start u Windows Vista opnieuw. Als de <SHIFT>-toets dan nóg niet werkt, dan is het toch echt uw toetsenbord.
Ik voel mij een echte digibeet, geen idee waar hij het over heeft...
Ik heb het idee dat ik gewoon weer de juiste toetsen in moet drukken en dat het dan weer goed komt toch? Alleen welke....?