Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggesties korte trip eerste week Maart - Forum Wereldfietser

Suggesties korte trip eerste week Maart

Aangezien ik onverwachts studievrij ben begin Maart wilde ik dan weer eens solo op de fiets stappen.
Heeft er iemand suggesties in Europa om heen te gaan? Ik zat te denken aan low budget jeugdherbergen, aangezien de meeste campings nog dicht zijn. Het moet ook goed te bereiken zijn met bijv. de City Night line etc. Oh ja, en veel sneeuw is natuurlijk ook niet handig... Ik vraag me af of er dan uberhaupt een leuke bestemming te vinden is. Suggesties dus meer dan welkom! :-D

Gr Janneke
In Nederland is het ook mooi fietsen. Kleine sneeuwkans bijv.
Slapen in jeugdherbergen of bij "vrienden op de fiets".
Dat is waar, maar in de meivakantie ga ik met mn vriend ook alweer verder het rondje nederland affietsen, dus dat gaat em niet worden. Genoeg polder voor een jaar.
Je kan in Duitsland langs de Rijn, de Main of de Altmühl gaan fietsen of in Oostenrijk langs de Donau; makkelijk bereikbaar en betaalbaar onderdak zal geen probleem zijn, maar begin maart is het in heel West- en Midden-Europa natuurlijk nog wel gewoon winter. Anders moet je toch echt het vliegtuig pakken naar Majorca of Malaga, waar het met een beetje mazzel volop voorjaar is.
Vliegen is dan een stuk goedkoper en sneller en de temperaturen in bvb Andalusie, Portugal en Marokko een stuk aangenamer.
In Duitsland heb je Dachgeber. Ff lid van worden en met het gidsje gaan rijden.

In de zomer kun je redelijk voordelige tickets kopen naar Slovenië en iets verder. Misschien nu ook wel? Zou je de treinreiswinkel eens voor kunnen bellen. Zit je zuidelijk van de Alpen, scheelt wel wat, tenzij je de bergen ingaat.
hangt er allemaal een beetje van af wat je zo voor ogen hebt: zoek je iets met warme temperaturen of blijf je liever korter bij huis?

een beetje reclame maken voor mijn eigen streek:
in België kan je ook de "Vlaanderen Fietsroute" doen (is een rondrit van 800km door Vlaanderen), in de Vlaamse Ardennen kan je ook mooie ritten maken (bv. de 3 ritten van de Ronde Van Vlaanderen; wel zware kost)

of Eifelgebied in Duitsland biedt veel mooie fietsroutes aan
of rondritje in Luxemburg

keuze genoeg hoor
Tnx voor de reacties:

Vliegen is echt even geen optie: toch al snel te duur en hoef niet perse naar een warm land. Belgie of luxemburg ben ik al eens geweest maar misschien wel erg leuk in de meer winterse klimaat.
Slovenie trekt ook erg! Ik ga daar maar eens naar informeren.

iemand nog leuke suggesties met rondtochtje vanuit nijmegen? Zit erg dicht bij Duitsland hier natuurlijk...
hou rekening dat de Belgische Ardennen of Luxemburg in februari/maart nog wel eens zeer koud en/of sneeuw kunnen zijn zoals nu ;-)
Janneke schreef:iemand nog leuke suggesties met rondtochtje vanuit nijmegen? Zit erg dicht bij Duitsland hier natuurlijk...
Je geeft nu toch zelf het antwoord al? Geen vliegreis, maar gewoon van huis uit vertrekken.
Naar het oosten ('De Millingerwaard'), of noordoosten (want ook Winterwijk is een heerlijk fietsgebied) en dan via Munsterland (prima fietsgebied, mits je je verwachting niet laat bepalen door de reclamefolders) en door Ruhrgebied (het door mij meest onderschatte fietsgebied ooit, verrassend) naar het zuiden, Duisburg en langs de Rijn weer terug.
Is deze afstand te kort? Dan plan je een groter rondje.
Het hele gebied is - ook in die tijd tijd - ideaal. Niet te hoog, dus weinig kans op sneeuw, in geval van minder weer ook voldoende cultuur en steden, lekker eten, autovrije fietsroutes. Verhard, half-verhard en onverhard. Single tracks. Wat wil je nog meer?
Nog een ontdekking die ik pas (na 30 jaar) heb gedaan: een fietstocht hoeft geen 'rondje' te zijn. Zigzaggend over uitsluitend mooie fietsroutes en langs alle mooie plekjes. Zo maak je 'rondjes' van iedere gewenste lengte. Compleet doelloos :wink: maar wel :!: