Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitnodiging facebook - Forum Wereldfietser

Uitnodiging facebook

Er zijn hier veel mensen die wat van computers weten dus misschien deze vraag ook...

Ik heb geen behoefte aan hyves, facebook en link-ed. Niet om er zelf op te staan en niet om als "vriend" toegevoegd te worden (soms door mensen die ik nauwelijks ken) ik wijs elke uitnodiging dan ook af.

Toch krijg ik momenteel bijna dagelijks een uitnodiging van mensen die ik niet ken. Die persoon mij trouwens ook niet want dit komt binnen op een emailadres onder een andere naam dat ik speciaal voor niet persoonlijke mails gebruik. Eerst dacht ik een virus, ik gooi ze ook ongelezen weg, maar ze komen steeds onder andere namen.

Hoe kan dit, en vooral hoe kom ik er vanaf?
Ik hoop dat iemand van jullie dit weet.
Helemaal onderaan al die berichtje staat een iniemini linkje dat je je kunt uitschrijven voor dat soort berichten (van facebook althans). Echter is het van de gekke dat jij iets moet gaan doen om te zorgen dat een ongevraagde mailstroom ophoud, dus ik markeer ze netjes voor het spam filter en ze verdwijnen steeds meer in dat mooie grote ronde archief van het spamfilter :)
Leuk bijkomstig effect is dat de mensen die dergelijke vrienschapverzoeken uiteindelijk jouw ook heel slecht kunnen bereiken via email omdat hun email adres aan die berichten gekoppeld word, en een van de punten word waarop spamfilters kunnen triggeren.
fiets-ster schreef:Er zijn hier veel mensen die wat van computers weten dus misschien deze vraag ook...

Ik heb geen behoefte aan hyves, facebook en link-ed. Niet om er zelf op te staan en niet om als "vriend" toegevoegd te worden (soms door mensen die ik nauwelijks ken) ik wijs elke uitnodiging dan ook af.

Toch krijg ik momenteel bijna dagelijks een uitnodiging van mensen die ik niet ken. Die persoon mij trouwens ook niet want dit komt binnen op een emailadres onder een andere naam dat ik speciaal voor niet persoonlijke mails gebruik. Eerst dacht ik een virus, ik gooi ze ook ongelezen weg, maar ze komen steeds onder andere namen.

Hoe kan dit, en vooral hoe kom ik er vanaf?
Ik hoop dat iemand van jullie dit weet.
Ik heb ook geen behoefte aan Hyves, Facebook en Linkedin. Zgn. vrienden die ik niet ken... brrr. Ben er nog nooit op ingegaan. Heb hier ook geen last van dat ik ermee bestookt wordt. Misschien heeft het met mijn Spamfilter te maken. Ik gebruik overigens zelf Norton Anti-Virus en Spam.

Rutger
Ik begrijp nog niet hoe dit werkt. Bestaan die mensen die mij een uitnodiging sturen? Ik ken ze niet. Is het niet iets wat iedereen momenteel krijgt? Een of andere reclame actie van facebook?

En hoe komen die mensen aan mijn mailadres? Ik sta niet op een van die sites of kan iemand mij toch toevoegen zonder mijn toestemming? En halen andere totaal vreemde mensen mij daar dan weer vanaf? Staat mijn emailadres dan ook op facebook?

Ik vind het al irritant als je niet reageert dan je dan nog een aantal mails krijg dat je dat niet hebt gedaan en vervolgens de persoon zelf vraagt heb je de mail wel gekregen enz. Ik voel mij bijna raar dat ik dit niet wil...
Ik vraag me af of dat wel een uitnodiging is van facebook, aangezien je aangeeft dat je de uitnodiger niet kent. Ik vermoed dat hier sprake is van phishing. Het is heel goed mogelijk dat die mail je leidt naar een nep site, als je daar bent beland hebben ze in het minst erge geval jouw e-mailadres (daar lijkt het op, want je ontvangt steeds meer van dergelijke berichten) of soms erger, dat er ongemerkt een virus of trojan op je computer wordt geinstalleerd. Ik zou dat e-mailadres maar niet meer gebruiken en je pc controleren op kwaadaardige software, bijv met het programma malwarebytes.
fiets-ster schreef:Toch krijg ik momenteel bijna dagelijks een uitnodiging van mensen die ik niet ken. Die persoon mij trouwens ook niet want dit komt binnen op een emailadres onder een andere naam dat ik speciaal voor niet persoonlijke mails gebruik. Eerst dacht ik een virus, ik gooi ze ook ongelezen weg, maar ze komen steeds onder andere namen.
Het kan toch niet anders dan dat dat aliasadres van jou toch in een lijst is terechtgekomen waar je nu last van hebt. Kennelijk is dat tijdens een van de keren dat je het adres gebruikt hebt gebeurd. Gelukkig kun je van een alias afkomen.
Zelf ben ik van hyves weggegaan omdat ik het inderdaad een beetje zieke site vind.
Op facebook sta ik nog wel, maar dat is het dan ook, wat een gekwek. Hun manier van reclamemaken bevalt me trouwens ook niet.
Van flickr ben ik weggegaan omdat ze rare dingen begonnen te verzinnen waarvoor ik geacht werd toestemming te geven i.v.m mijn foto's.
LinkedIn is tot nog toe correct. Mijn alias dat ik daar gebruik is nog nergens voor misbruikt en vrienden die je niet kent krijg je niet als je ze niet zelf toevoegt.
Van de discussiegroepen is er echter niet één die ook maar enigszins in de helft van buurt komt van deze. :D
Leon
Leon schreef:Het kan toch niet anders dan dat dat aliasadres van jou toch in een lijst is terechtgekomen waar je nu last van hebt. Kennelijk is dat tijdens een van de keren dat je het adres gebruikt hebt gebeurd.
Begrijp ik hieruit dat als iemand je emailadres heeft, je op zijn profiel kan zetten? Zonder dat ik zelf iets aanklik, en zonder dat ik er zelf opsta?
Personen die een profiel hebben op dergelijke sites, kunnen automatisch uitnodigingen versturen dmv een koppeling naar hun e-mail adreslijsten zoals hotmail, gmail, yahoo etc. Je word echter niet automatisch toegevoegd als "vriend" zonder dat je daarvoor toestemming hebt gegeven.

Het kan ook zijn dat jouw emailadres is onderschept doordat een van jouw contacten is besmet met een virus, waardoor zijn/haar complete adreslijst is gekopieerd. Zonder zijn/haar medeweten worden berichtjes verstuurd naar al die personen op de adreslijst met een mailtje om bijv. foto's of een profiel van hem/haar te bekijken op een bepaalde site (bijv nep facebook sites). Je hoeft je alleen maar aan te melden en in te loggen met je eigen mail adres. Als je hierin trapt (denkende dat een bekende jouw heeft gemaild) kunnen criminelen zo jouw email en wachtwoord te pakken krijgen met alle kwalijke gevolgen van dien. :?
Misschien vind je hier een oplossing..

http://www.southpark.nl/episodes/1404/

:D

Gerco
OK tovenaar, dat zal het wel geweest zijn, heb gelukkig nergens opgeklikt.

Gerco dat filmpje is grappig, zielig en eng.

Ik moet zeggen toen Leon over discusssiegroepen begon had hij wel mijn interesse gewekt...
Recent was er op tv nog een uitzending hierover:
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=ui ... field=dWlk
Rutger schreef: Ik heb ook geen behoefte aan Hyves, Facebook en Linkedin. Zgn. vrienden die ik niet ken... brrr. Ben er nog nooit op ingegaan. Heb hier ook geen last van dat ik ermee bestookt wordt. Misschien heeft het met mijn Spamfilter te maken. Ik gebruik overigens zelf Norton Anti-Virus en Spam.
Rutger
Nou Rutger,
Dat zou ik maar niet te hard roepen ;-)

Ik denk dat je dan gauw je pc moet gaan scannen en/of de laatste updates downloaden,
want ik krijg net een uitnodiging van je binnen:
Hi Minko,

Rutgervanden Hoofdakker has left you a message on WAYN.

To read the message from Rutgervanden click on the link below:
Jouw computer is zeer waarschijnlijk besmet met een virus. Als je die verwijderd hebt ook even je hotmail wachtwoord wijzigen.
De tovenaar schreef:
Rutger schreef: Ik heb ook geen behoefte aan Hyves, Facebook en Linkedin. Zgn. vrienden die ik niet ken... brrr. Ben er nog nooit op ingegaan. Heb hier ook geen last van dat ik ermee bestookt wordt. Misschien heeft het met mijn Spamfilter te maken. Ik gebruik overigens zelf Norton Anti-Virus en Spam.
Rutger
Nou Rutger,
Dat zou ik maar niet te hard roepen ;-)
Ik denk dat je dan gauw je pc moet gaan scannen en/of de laatste updates downloaden,
want ik krijg net een uitnodiging van je binnen:
Hi Minko,
To read the message from Rutgervanden click on the link below:
Yep, ik ook. Aankomsttijd op mijn systeem 7.04 uur vandaag.
"Hi Leon,
To read message from Rutgervanden click on the link below"
etc. :cry:
Leon
Ik zette vanmorgen mijn computer aan en kreeg meteen al mailtjes terug van mensen die dit bericht hadden gehad. Wayn had dus toegang tot mijn complete adresboek. :evil:

Mijn Norton antivirus programma (dagelijkse update) geeft wel aan dat ik compleet virusvrij vrij ben. Bedankt voor de tip om mijn wachtwoord te wijzigen. Misschien dat het vandaag zich als een olievlek verspreid. Er hoeven maar een paar mensen zo naief te zijn om zich te registreren en Wayn heeft weer toegangen tot honderd emails.

Sorry voor de overlast.

Rutger
Heb je je ingeschreven bij Wayn dan? In dat geval is er niet sprake van een virus maar is die wayn site gewoon de spammer. :evil:
Inderdaad , voordat je het weet hebben ze je hele adresboek.
Het kan ook een vorm van Phishing zijn.

Met een zekere regelmaat komt er op het emailadres van mijn vrouw een bericht binnen van Faceboek.

De inhoud ervan is iets van:

Je hebt al een tijd niet ingelogd op je account van Faceboek en er zijn 2 nieuwe berichten voor je.

Opvallend aan het bericht is het volgende:
1. ze heeft geen account op Faceboek;
2. Merkwaardig genoeg is er altijd sprake van 2 (twee) berichten.;
3. het is een nauwelijks gebruikt adres.

Op de andere adressen die via deze computer lopen krijg ik dit soort berichten nooit, gek genoeg.

Het bericht verdwijnt dan ook direct in de prullebak.

Peter
Als je met de muis de link aanwijst waarop je kunt klikken zie je linksonderin de statusbalk dat de link waar je op kunt klikken wellicht helemaal niet naar desbetreffende site gaat, maar naar een hele andere site (van cybercriminelen). Voor je het weet heb je dan een virusje te pakken.
Virussen? Wat zijn dat?
Leve Apple!!!! :P
Bij mij zijn die mails weer spontaan opgehouden. :lol:
Wel slim van hen trouwens want zou ik wel een facebookaccount gehad hebben had ik het waarschijnlijk geopent...

http://player.omroep.nl/?aflID=11809277
tv programma wat er over gaat.