Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Test Son v&s Shimano DH3N80 - Forum Wereldfietser

Test Son v&s Shimano DH3N80

Bij toeval kwam ik deze test tegen:

http://www.xs4all.nl/~swhs/fiets/tests/ ... index.html

De tester vind de Son slechter dan de DH3N80.

Mario
Is er ook een samenvatting? :roll:
Wat een gezemel over vibraties. Vanmiddag nog op de weg naar huis toe moet ik echt visueel kijken of mijn licht aan is gesprongen, want voelen kan ik dat niet met mijn Son.
Maar als ik het goed zie rijdt hij met noppen banden, dat kan het verklaren. :lol:
Ik kan wel iets voelen, maar veel is het niet. Maar ach, het is tamelijk irrelevant geworden, want bij de SON20 van mijn vrouw voel je niets. Met de moderne led verlichting heb je niet meer nodig dan die SON20 of de nieuwe Sondelux. Die hebben allebei bovendien weer flink minder weerstand, belast en onbelast.
Wim
toen ik het las dacht ik wel: wie rijd er nu 50 km op een fiets?
't Zal niet vaak voorkomen, zeker niet in het donker, maar juist dan wil je zulke dingen niet hebben.

.tsooJ
mario schreef:toen ik het las dacht ik wel: wie rijd er nu 50 km op een fiets?
Zowel in afstand als in snelheid gebeurt dat hier in de buurt zonder ik er erg in heb.
Dat een naafdynamo zo hard zou trillen dat je dat bij 50 km/u merkt lijkt me onwaarschijnlijk, daar niet van.
Leon Poels, Maastricht
Leon schreef: Dat een naafdynamo zo hard zou trillen dat je dat bij 50 km/u merkt lijkt me onwaarschijnlijk,
Leon Poels, Maastricht
Als je dat toch graag wilt kan ik je wel een paar tips geven ;)
m-gineering schreef:
Leon schreef: Dat een naafdynamo zo hard zou trillen dat je dat bij 50 km/u merkt lijkt me onwaarschijnlijk,
Leon Poels, Maastricht
Ben benieuwd. Bedoel je dat het trillen wél gebeurt of juist niet?
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:
Leon Poels, Maastricht
Ben benieuwd. Bedoel je dat het trillen wél gebeurt of juist niet?
Leon
een paar goeie zijn:
-Snelspanner niet vast
- radiaal spaken
- sommige series sensor koplampen die op de sensorstand lekker gaan staan schakelen
- balhoofdlagers los zetten
Alles kan kapot. Daarom heb ik me zelf aangeleerd om met naafdynamo met licht aan geen 50 km/h te rijden. Met mijn oude Shimano was 35km/h al een beetje de grens (wat lastig was voor de wind). Met mijn Son probeer ik met licht aan onder de 40 km/h te blijven. Misschien dat het wel kan hoor, maar ik ben wat dat betreft een beetje zuinig op mijn spullen.
DeFietsreiziger schreef:Alles kan kapot. Daarom heb ik me zelf aangeleerd om met naafdynamo met licht aan geen 50 km/h te rijden.

Wat de naaf en Schmidt (kop)lampen betreft nergens voor nodig, wat mij betreft leer je je dat weer rap af ;)

(bij 200 km/h wordt een Son wel een beetje warm van binnen ;) )
m-gineering schreef:(bij 200 km/h wordt een Son wel een beetje warm van binnen ;) )
Bij 80 km/h voelde ik wel lichte trillingen, maar dat is zonder licht. 200 km/h met licht aan, dan gaat er vast iets kapot. :D
DeFietsreiziger schreef:
m-gineering schreef:(bij 200 km/h wordt een Son wel een beetje warm van binnen ;) )
Bij 80 km/h voelde ik wel lichte trillingen, maar dat is zonder licht. 200 km/h met licht aan, dan gaat er vast iets kapot. :D
De bureaulamp en de radio die ik er aan had hangen konden er wel tegen 8)
Ik vraag mij wel af, als je met een naafdynamo fietst met alleen een koplamp en een batterij achterlicht, gaat je lampje dan niet stuk door de hoge spanning of moet je er dan een ander wat lampje in doen.

mario
mario schreef:Ik vraag mij wel af, als je met een naafdynamo fietst met alleen een koplamp en een batterij achterlicht, gaat je lampje dan niet stuk door de hoge spanning of moet je er dan een ander wat lampje in doen.

mario
Dan moet je (als je een 3watt dynamo hebt) het 2.4 Watt lampje vervangen door een 3 Watt exemplaar. Maar die lampjes zijn vrij prijzig en gaan ook niet al te lang mee, dus hou vervangen door een echte LED lamp ook in gedachten als je veel in het donker fietst en/of meer licht wil