Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs: ideeën en tips gezocht voor fietsreizen - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs: ideeën en tips gezocht voor fietsreizen

Afbeelding

Wist je dat je voortas ook als rijdende wasmachine gebruikt kan worden? Water, wasmiddel en kleding erin, zonnetje erop en dan de hele dag lekker laten meeklotsen op de fiets. Je was komt er schoner dan ooit tevoren uit! Tip van Marjan

Heb jij ook zo'n handige tip? Voor de beurs willen we allerlei leuke, nuttige, orginele en innovatieve ideeën gaan verzamelen die op een prikbord getoond gaan worden.

Tips graag insturen via slvonk@gmail.com. Wij zorgen dat jouw tip een plekje op het prikbord krijgt.

Inge, Jim en Suzanne
Soms is het lastig om je haringen in de grond te krijgen zonder hamer. Op bijna ieder camping kan je wel een kei of een steen vinden die je als hamer kan gebruiken.

Ronald
Ik heb altijd 1 stalen haring bij me in de vorm van een 5 duims spijker. Te koop bij iedere kampeerwinkel. Deze spijker kan je gebruiken om een gaatje voor te slaan als je je aluminium haringen krom slaat door de harde achtergrond.
Kan je ook nooit iets vinden in je fietstassen?
Als je je tassen overzichtelijk wilt inpakken dan heb je de keuze uit hele dure 'dividers' (lichtgewicht zakjes) uit de outdoorwinkel of je gaat naar de Blokker en haalt daar een paar waszakjes voor fijn wasgoed. Voor 5 stuks betaal je een ongeveer een euro en ze zijn lichtgewicht en van doorzichtig gaas (dus je ziet gelijk wat erin zit).

p.s. - fietst Marian echt zo? :shock: :lol:
@ Ronald Goede tip!
Een accessoire waar wij blij mee zijn is een waslijn van elastiek die gedraaid is en twee haakjes aan het uiteinde heeft. Weegt haast niets, neemt nauwelijks ruimte in, je hebt geen wasknijpers nodig en je kunt het haast overal (bv twee fietsen) tussen ophangen. We gebruiken het zelfs als we onderweg even een koffiestop hebben en er is nog wat te drogen.

Afbeelding

Dit is niet die wij hebben, maar lijkt er wel op.
En voor lichtgewicht wasknijpers kan je die witte vierkante sluitertjes gebruiken die om de broodzakken zitten.
Spatel voor in de pan? Kijk eens naar die kleine gourmetspateltjes. Je vind ze bij de Blokker.
Marianne schreef:...lichtgewicht wasknijpers kan je die witte vierkante sluitertjes gebruiken die om de broodzakken ... kleine gourmetspateltjes...
What's in a name:
Afbeelding
:wink:
Leon
Blanche schreef: p.s. - fietst Marian echt zo? :shock: :lol:
:D
Afgelopen zomer in Letland,30 gr, nog lang niet op de eindbestemming krijg ik een ongelukje, zeer vuile bloederige broek :? we weten allemaal dat bloed lastig te verwijderen dus er zat niets anders op...

....voortas leeg, water getapt bij fontein, wasmiddel erbij en de vuile broek.
Om meer plaats te maken meer was in de tas zodat de spullen uit de voortas elders een plekje kregen.
Zo verder gefietst, 4 u later op de camping kon ik de schone! echt sprankelend schone was uitspoelen en ophangen.
Zo ff al fietsend een vlekje weggewerkt. :wink:
Kleine boodschappentassen van de super, die met een ingenaaide binnenkant voor 6 flessen, blijken precies in de achtertassen te passen. Ze wegen weinig en kosten ook niet veel.
Losse rommel (of kleine tasjes) op de bodem van de achtertas, supermarkttas er bovenop en je kunt snel bij de spullen onderin.
Vul je de tas met 6 flessen dan zou ik de vakverdeling laten zitten, in alle andere gevallen vakverdeling wegknippen :)
Ronald van der Perk schreef:Soms is het lastig om je haringen in de grond te krijgen zonder hamer.
Vele jaren geleden in een opwelling bij Bever zo'n lichte hard-plastic hamer (dus niet de zware rubber-variant) gekocht om haringen in de grond te slaan. Er zijn weinig opwellingsaankopen, waarvan ik zoveel plezier heb gehad.
Tijdens mijn laatste fietsvakantie in Canada kwam 'ie weer zeer goed van pas i.v.m. met de vele gravel cq grint kampeerplaatsen. Als ik een lijst moet maken met favoriete hulpmiddelen, staat de hamer bij kampeerspullen op de eerste plaats.

Gerd
Heb hem ooit een keer van je mogen lenen, en was toen erg onder de indruk. Toen ik hem laatst zelf probeerde te kopen bij Bever hadden ze hem niet. Weet je toevallig hoeveel die van jou weegt (weinig, in mijn herinnering).
Wim
Volgens mijn keukenweegschaal: 158 gram.

Gerd
Fietsreparatie onderweg? Smeerhanden!
Dus (...) slepen we al jaren die zeepdoekjes mee. Weer iets extra's en als je ze na jaren voor het eerst nodig hebt zijn ze uitgedroogd.
Sinds een half jaar ben ik er achter dat je smeerhanden prima kunt wassen met gras. Droog gras werkt 'voldoende', nat gras overtreft zelfs de zeepdoekjes.
Voor de mannen! (of de handig vrouw)

Plastic fles met grote opening( 8)) van 0,5-1 litre mee, hoef je 's nachts toch je tent niet uit om te plassen.
ankeric schreef:Fietsreparatie onderweg? Smeerhanden!
Dus (...) slepen we al jaren die zeepdoekjes mee. Weer iets extra's en als je ze na jaren voor het eerst nodig hebt zijn ze uitgedroogd.
Sinds een half jaar ben ik er achter dat je smeerhanden prima kunt wassen met gras. Droog gras werkt 'voldoende', nat gras overtreft zelfs de zeepdoekjes.
Geld ook voor je afwas, zand/gras/bladen gebruiken als schuur middel daarna even afspoelen met water:) Klaar is kees.

Nog een tip:

Natte doekjes, d.w.z. natte wc roll/make-up remover doekjes /baby wipes etc etc, met een zakje van de doekjes kan je een week afwassen, handen wassen en douche. Scheelt een hoop water als je in de woestijn fietst of gaat wild kamperen :wink:
ankeric schreef:Fietsreparatie onderweg? Smeerhanden!
Brooks leervet werkt als een t..t!

Gerd
Anke protesteert nu tegen mijn suggestie om die natte doekjes (gezichtsreinigingsdoekjes) dan maar thuis te laten. Ze hebben inderdaad meerdere toepassingen (al vraag ik dan weer waarom we na jaren een uitgedroogd doekje uit onze stuurtas haalden).

Maar dan geldt ook:
Een kleine tissue om uw handen af te vegen na een diner. Maar dan in pilvorm. Voeg een paar druppeltjes water toe en de pil zwelt op tot een vochtig doekje.
Schijnt al bijna 20 jaar te bestaan, maar pas weer gepresenteerd als iets nieuws.
Nooit gezien, dacht eigenlijk aan een broodje aap verhaal. Of stond dit nou ook in OpPad?
Als ze inderdaad te koop zijn dan is dit weer de volgende tip....
Je kunt natuurlijk ook afwashandschoenen meenemen. Weegt weinig (rubber) tot nix (plastic), en je krijgt nooit vieze handen. Ik gebruik ze als ik de fiets schoon maak/ketting reinig. Niet echt stoer maar wel reuzehandig.