door
Auk » di 28 sep, 2010 15:49
Ook ik heb al de nodige pech onderweg gehad. Naast de "kleine" pechgevallen(lekke band, spaakbreuk) heb ik ook een aantal ''grotere'' pechgevallen gehad waar soms wel wat improvisatie en creativiteit voor nodig was. Hier een aantal die me te binnen schieten.
- scheur in velg (nieuw wiel gekocht)
- gebroken voordrager (vastgezet met ti-raps en tape)
- gebroken tentstok (in eerste instantie met een stevig stokje, plastic pijpje en heel veel tape. Dit hield niet lang. Gelukkig kwam ik de volgende dag een mede-campeerder tegen die een tentstokreparatiesetje bij zich had. Een aluminium buisje wat ik over de tentstok kon plaatsen)
- Scheur in buitenband in the middle of nowhere (heel veel ducktape eromheen gewikkeld. Zo konden we het volgende plaatsje bereiken.)
- Scheur in buitenband en nergens fietsbanden te koop. (aangebeld bij een huis waar een fiets buiten stond. Gevraagt of ze een extra fietsband hadden liggen. Dit was niet het geval maar ik mocht de buitenband van de fiets afhalen. We kregen ook nog heerlijke versgebakken wafels te eten)
Helaas heb ik niet overal foto's van. Maar ik heb er 2 gevonden:
Er waren twee bouten van mijn voorbladen afgebroken. Deze bouten waren natuurlijk in geen enkele fietsenzaak in zuid Italie verkrijgbaar. Uiteindelijk heeft een man van een fietsenverhuurbedrijfje dit opgelost d.m.v. een bout, een moer en 2 ringetjes. De bout is netje afgeschuurd.
Na een spaakbreuk een flinke slag in mijn wiel. Grote kans op nog meer gebroken spaken natuurlijk. Geen goede maat spaak bij me maar mijn fietsmaat had wel extra spaken bij zich. Dit voldeed als tijdelijke oplossing.