Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar blijven de reisverhalen en -foto's? - Forum Wereldfietser

Waar blijven de reisverhalen en -foto's?

Het valt me op dat er op het forum veel (en soms oeverloos :roll:) wordt gediscussieerd over materaal enzo, en vragen gesteld en beantwoord over de voorbereiding van fietsreizen. Maar waar blijven die spannende verhalen en mooie foto's toch? (De zomervakantie is net voorbij.) Blijkbaar moet je daarvoor naar andere fora, en dat vind ik eigenlijk jammer gezien de potentie van deze site.
Ja, dat is waar.
Ik maak van iedere vakantie een reisverslag en natuurlijk foto's. Mijn foto's zet ik op mijn Picasa Webalbum. Mijn verslagen type ik uit in Word. Voor thuis maak ik dan meestal een fotoalbum met afgedrukte foto's en de uitgeprinte tekst. Ik zou daar eigenlijk wel een "electronisch" album van willen maken. Maar ik weet eigenlijk niet hoe en al helemaal niet waar dat dan te publiceren. Iemand suggesties?

Ronald
Hee kijk eens hier......

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =22&t=7720 8)

John Telleman plaatste net nog een video. Of behoort dat niet tot de categorie reisverhalen?
Ha Blanche, die van John zag ik gelukkig net voorbij komen.

Toch zijn die leuke wereldse filmpjes dan weer een heel lange thread verstopt, en redelijk onvindbaar als je de nieuwe posts niet dagelijks/wekelijks bijhoudt. Mijn eigenlijke punt is dan ook dat verslagen, foto's en filmpjes een beetje ondergesneeuwd raken door de materiaalposts. Dat ligt niet aan de materiaalposts, maar misschien aan de opzet van de site.
Mijn reis naar Oeganda ging niet door :evil:


Afbeelding

De bekende kijk operatie, helaas kijken, kijken, niets vinden.

Maar wel een goede punt dat er hier veel meer over spullen gesproken wordt dan mooi fiets acties...
willem.m schreef:Ha Blanche, die van John zag ik gelukkig net voorbij komen.

Toch zijn die leuke wereldse filmpjes dan weer een heel lange thread verstopt, en redelijk onvindbaar als je de nieuwe posts niet dagelijks/wekelijks bijhoudt. Mijn eigenlijke punt is dan ook dat verslagen, foto's en filmpjes een beetje ondergesneeuwd raken door de materiaalposts. Dat ligt niet aan de materiaalposts, maar misschien aan de opzet van de site.

Ben ik absoluut met je eens. Oplossing zou zijn dat men de filmpjes plaatst onder een eigen nieuw draadje. Als we dan nog direct vanuit de Wereldfietser groep kunnen linken is het helemaal mooi. Deze vraag staat nu uit bij Vincent.

Ikzelf heb nog materiaal van drie reizen liggen maar vind het zonde om met mooi weer lang achter de pc te kruipen. Video's monteren vergen enorm veel tijd. Aangezien de dagen korten en ik niet kan wachten, binnenkort van mij ook wat reisverslagen in video.

Ik ben het ook met je eens dat de verhouding materiaal versus reisverslagen zoek is. Wat mij opvalt is dat aardig wat mensen in het forum reisinfo vragen en je ze later niet meer hoort. Geen reisverslag en geen feedback onderaan het draadje met je initiële vraag. Handig voor anderen die na jou gaan. Wel halen maar niet brengen en das jammer :cry: Heb je ideeën hoe je verandering in deze situatie kunt brengen Willem?
Het forum is in de loop van de jaren ook wel veranderd. Zo veel nieuwe forumleden die allemaal ook weer vragen hebben en ze hier posten. Wat moeten wij doen, deze vragen negeren?
Neemt niet weg dat ik nog een verslag in de kluis heb liggen, maar ik maak het lekker rustig af in mijn eigen tijd. 8)
Filmpjes zie ik wel voorbijkomen. Maar de vraag ging over reisverslagen en foto's

Ronald
Aangezien het verzoek is om reisverhalen...

Afgelopen zomer hebben we gefietst. Meestal schrijf ik eerst de gehele reis uit en publiceer hem dan. Deze keer heb ik ervoor gekozen om telkens één dag te schrijven en dan te publiceren. Zo kun je langzaam met me meereizen van Florence naar Baflo. Nadeel is dat je steeds moet wachten tot er weer wat nieuws is.
Mocht je willen meereizen:

Met de knieën op het beton zit ik te prutsen met de schroefjes. Weer glipt er één tussen mijn vingers en rolt weg. Het zweet loopt in straaltjes van me af, mijn T-shirt voelt als een natte dweil en de bilnaad lijkt wel een waterval. Eindelijk zitten de bagagerekjes erop. We laden de tassen op en vluchten richting het centrum van Florence. De rijwind brengt gelukkig wat verkoeling want de klimaatshock is groot. Van een bus met airconditioning en 18 graden (meer dan 27 uur lang) naar 35 graden in de schaduw is een heftige overgang.

Hier kun je verder lezen.
Het probleem van zo weinig reisverhalen op het forum is dat het andere mensen ook niet aanzet hun eigen reisverhaal onder de aandacht te brengen.

Misschien is het een idee om een topic te starten "post hier je laatste reisverhaal", dat verlaagt in ieder geval de drempel.
Misschien ligt het ook aan het gebrek aan reacties op een reisverslag/-verhaal? Ik vind verslagen en foto's leuk om te lezen en foto's prachtig om te zien, maar heb het idee dat mijn eenvoudige reactie van een prachtig verhaal, leuke foto's als forumvervuiling wordt gezien. Bovendien wekt een gebrek aan reacties op mijn verslag een gevoel van niet-geinteresseerdheid. Het is slechts een gevoel, maar daardoor blijven vaak verhalen achterwege. Belangrijk is te weten dat je hier met een pluriforme groep bezoekers te doen hebt die in al hun verscheidenheid zaken verschillend beleven op dit forum. Het is ook zoiets als de trein eenmaal loopt, dan komen de verhalen vanzelf wel. Misschien is dit een aansporing?
Shane schreef:Mijn reis naar Oeganda ging niet door :evil:
De bekende kijk operatie, helaas kijken, kijken, niets vinden.

Maar wel een goede punt dat er hier veel meer over spullen gesproken wordt dan mooi fiets acties...
Vervelend, wat is het probleem met je knie?

Ik wilde ook gaan fietsen met de zomervakantie, maar ik zit nu al 6 weken met mijn achillespees. Normaal lopen is nog steeds niet echt mogelijk. Bummer...
Inderdaad is het aanmaken van een topic zoals Bart de B eerder aangeeft een prima idee! En of het nu wel of niet gelezen wordt, tja, ik blijf schrijven :wink: Ik vind het meestal de moeite waard om verhalen en vooral foto's van andermans tochten langs te zien komen. Weet ik waar ik wel en ook niet heen hoef :shock:
snowfreakyvon schreef:Inderdaad is het aanmaken van een topic zoals Bart de B eerder aangeeft een prima idee!
Er is toch al een aparte categorie "Reisverhalen". Zie niet zo goed wat het toevoegt.

Gee

laatste (video)verhaal: IJsland juli 2010 http://vimeo.com/groups/wereldfietser/videos/14472652
Ronald van der Perk schreef:Filmpjes zie ik wel voorbijkomen. Maar de vraag ging over reisverslagen en foto's

Ronald
Dat is toch ook een reisverslag?
Ben je al terug Ronald? Waar blijft jouw reisverslag in tekst met (bewegend) beeld :wink: ?

willem.m schreef: Maar waar blijven die spannende verhalen en mooie foto's toch? (De zomervakantie is net voorbij.)
Hier alvast een reisverhaal van Fietsjunks die momenteel door Canada fietsen.....
http://www.fietsjunks.nl/
willem.m schreef:Maar waar blijven die spannende verhalen en mooie foto's toch?
Veel forumleden hebben eigen sites, blogs en facebookaccounts etc. waarnaar ze middels hun onderschrift linken. Daar staan massa's foto's en filmpjes op en verhalen in.
Leon
DriesBa schreef:Misschien ligt het ook aan het gebrek aan reacties op een reisverslag/-verhaal?
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik post regelmatig reisverhalen, krijg zelden een reactie. Maakt mij niet uit want ik schrijf ze toch wel (voor de familie en vrienden) maar ik kan me voorstellen dat iemand, die er veel moeite in stopt, het als teleurstellend ervaart...
Ik lees alleen reisverhalen als ze nuttige info bevatten of als ze lekkerder lezen dan de boeken van Frank van Rijn. Ik schrijf alleen een verhaal als ik nuttige info kwijt wil.
Het punt is dat wat jij en ik als een fantastische belevenis hebben ervaren voor 99% van de lezers niet interessant is, omdat:
- de meeste tochten niet bijzonder zijn
- schrijven moeilijker is dan het lijkt

Ik fiets doorgaans ook niet-bijzondere routes, en heb er toch lol in!
(vorige week nog rondje Susten-Grimsel-Furka gedaan, lekker rustig en niet te heet nu)

Sjors
Leon schreef:
willem.m schreef:Maar waar blijven die spannende verhalen en mooie foto's toch?
Veel forumleden hebben eigen sites, blogs en facebookaccounts etc. waarnaar ze middels hun onderschrift linken. Daar staan massa's foto's en filmpjes op en verhalen in.
Leon
Klopt. En jij bent daar gelukkig mee. En daar heb ik verder geen oordeel over. Voor diegenen die zich voorbereiden op een fiets of fietsreis, of graag over fietsmateriaal in het algemeen willen praten, is de WF site namelijk helemaal top.

Voor degenen, en misschien is dat wel een minderheid, die juist de reisverhalen, foto's en filmpjes interessanter vinden, is de WF site karig en vooral lastig te doorzoeken. Die komen daardoor minder aan hun trekken.

Ik vind het bovendien jammer - zie DriesBa - dat als er dan een verslag komt, er weinig wordt gereageerd. Een self fulfilling prophecy krijg je dan: volgende keer geen moeite meer doen. Dat is niet alleen een kwestie van marktwerking, dat ligt ook aan het concept van een forum. Als er een vraag wordt gesteld, dan nodigt dat nu eenmaal uit tot antwoorden, en wil iedereen zijn zegje doen, en daar doe ik ook aan mee. Zulke berichten krijgen dus veel ruimte in de lijst. Een reisverslag roept nu eenmaal wat minder reacties op, behalve een paar keer 'wat goed' en 'wat mooi'. Daarna valt er ook niet veel meer over te zeggen, en verdwijnt zo'n bericht heel erg naar de achtergrond, terwijl de houdbaarheid juist heel lang is. Volg je het nog?

Ik zou natuurlijk kunnen zeggen: start een nieuwe website met allemaal reisverhalen en beeldmateriaal. Maar om dat los te koppelen van de WF site is niet slim gezien het aantal forumleden. Dat zou zelfs zonde zijn!

Is het misschien mogelijk om een meer gepersonaliseerde WF site met RSS feeds te ontwikkelen? Zodat je al naar gelang je interesse alle nieuwe berichten ziet, en zodat je je niet meer door de brij van minder interessante posts hoeft te wurmen?