Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervoer van fiets en tassen - Forum Wereldfietser

Vervoer van fiets en tassen

Hallo,

eind september vliegen we met emirates naar Malaysia, daar mag dus 30 kg bagagae mee. De fietsen willen we in een dichte hoes/tas meenemen.
Wat is de beste manier om de bagage/ fietstassen mee te nemen?
Bijeen binden en daaromheen tassen om ze als een geheel mee te kunnen nemen?

alvast bedankt voor de tips!
Op deze vraag ga je een helboel verschillende antwoorden krijgen. Al naar gelang de inpak-kerk waar de beantwoorder lid van is. Zoek maar eens in dit forumen kies de manier die het beste bij jou past! :wink:
Chieleke schreef: Wat is de beste manier om de bagage/ fietstassen mee te nemen?
Wij gebruiken de Flightbag (Tatonka). Verkrijgbaar bij de Fietsvakantiewinkel voor 17.50
In 2 van deze tassen krijgen wij 4 achtertassen, 3 voortassen, een tent en een statief.
Opes ik had eigenlijk geantwoord op de titel van je vraag. -Vervoer van fiets en Tassen?-

Die vraagt iets anders dan dat je doet in je tekst nl -wat is de beste manier om fietstassen mee te nemen?-.
Wij verpakken onze fietstassen in kunsttof meelzakken zoals je ze vaak ziet op markten in dderde wereld landen. Het alternatief is de 'turkentas' eeen grote tas gemaakt van hetzelfde materiaal en te koop bij allochtone winkeltjes.
Dennis & Marijcke schreef: Wij gebruiken de Flightbag (Tatonka). Verkrijgbaar bij de Fietsvakantiewinkel voor 17.50
In 2 van deze tassen krijgen wij 4 achtertassen, 3 voortassen, een tent en een statief.
Die gebruik ik ook (2 voortassen, twee achtertassen, tent, matje, slaapzak en statief).
Praktisch, weegt niks, maar na twee keer gebruik al wel de eerste gaten :(

Gee
Ik persoonlijk vond die flightbag echt waardeloos. Op de terugweg was het sluitmechanisme opengerold (het zat dus nog wel dichtgeklikt, maar wat je oprolt was gewoon losgegaan, dus er was wel een groot gat zichtbaar waar nog net m'n kleine tasje niet uit was gerold).
De vakantie daarna heb ik het geprobeerd met de tas van de Bever die ik had gekocht voor het vliegen met backpack. Hetzelfde principe, maar met een ander sluitmechanisme en een iets handiger handvat om de tas op te tillen. In deze tas pasten precies net zoveel tassen. Onderweg heb ik hem gebruikt als matje om op te zitten.

Mocht je toch de flightbag willen: ik heb hem in de verkoop ;-)
Dennis & Marijcke schreef:
Chieleke schreef: Wat is de beste manier om de bagage/ fietstassen mee te nemen?
Wij gebruiken de Flightbag (Tatonka). Verkrijgbaar bij de Fietsvakantiewinkel voor 17.50
In 2 van deze tassen krijgen wij 4 achtertassen, 3 voortassen, een tent en een statief.
dat is een goeie tip Afbeelding! Is de stof sterker dan de gemiddelde "rood-wit-blauwe-geruite-tas" ?
Janneke schreef:Ik persoonlijk vond die flightbag echt waardeloos. Op de terugweg was het sluitmechanisme opengerold (het zat dus nog wel dichtgeklikt, maar wat je oprolt was gewoon losgegaan, dus er was wel een groot gat zichtbaar waar nog net m'n kleine tasje niet uit was gerold).
Ik denk eerder opengemaakt dan opengegaan. Verladingspersoneel maakt meer kapot dan je lief is, en United breaks guitars. :evil:
Leon
@Leon: denk het niet, we vonden de sluiting al erg onhandig toen we inpakten. Het werkt zeg maar net als dat rolsysteem van de Ortlieb-tassen alleen is de stof zo dun, dat dat opgerolde erg veel ruimte heeft om uit te rollen... Ik vond het niet echt ideaal, maar dat is natuurlijk ieder voor zich... ;-)
Janneke schreef:@Leon: denk het niet, we vonden de sluiting al erg onhandig toen we inpakten. Het werkt zeg maar net als dat rolsysteem van de Ortlieb-tassen alleen is de stof zo dun, dat dat opgerolde erg veel ruimte heeft om uit te rollen... Ik vond het niet echt ideaal, maar dat is natuurlijk ieder voor zich... ;-)
en heb je 't gevoel dat de tas opzich wel voldoende stevig is om de kilo's fietstassen (en eventueel ook een tent en/of statief erbij) te dragen? Is enkel de sluiting die je niet beviel?
Het lijkt me alleszins een enorm voordeel dat de tas opgevouwen erg compact (en licht) is :)
Turkentassen zijn verrassend sterk en goedkoop. Helemaal als je de stiksels verstevigt met breed plakband. Na gebruik geef je ze weg en voor de terugweg zoek je een nieuwe oplossing. In Argentinië en Bolivia heb ik soortgelijke tassen en zakken gevonden op markten. In andere landen zal dat ook wel lukken.
Wij gebruiken ook al enige jaren naar volle tevredenheid de 'turkentassen'. Voor onze tent, 4 achtertassen en 4 voortassen gebruiken we er 2. De achtertassen proppen we zo vol mogelijk. 2 achtertassen snoeren we aan elkaar vast d.m.v. sjorbanden. Tussen de 2 achtertassen stoppen we dan 2 lege voortassen. Dit pakketje stoppen we in de turkentas (vreselijk woord maar iedereen begrijpt wel om welke tassen het gaat). Door fietstassen aan elkaar te snoeren wordt het een compact en stevig pakketje.
abennen schreef: (vreselijk woord maar iedereen begrijpt wel om welke tassen het gaat)
Inderdaad een vreselijk leuk woord, "Turkentas".
Het leuke is dat de Turkentas zo populair is dat je ze ook in Marokko tegenkomt. Of ze daar Turkentas heten heb ik niet gevraagd.
Veder zag ik Turkentassen in Italië, Georgië, Dubai, Curacao, Duitsland, blijkbaar vind iedereen Turkentassen leuk!!!!!!!!!!

John.