Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin 400t scherm - Forum Wereldfietser

Garmin 400t scherm

Ik heb vorige week een Garmin 400t gekocht. Na 24 uur wanhopen begon ik eindelijk met het ding te communiceren. Vlug een route samengesteld en de weg op. Daar werd ik met een operationeel probleem geconfronteerd: met het mooie weer en bijgaande blauwe hemel is een kaart met route niet zichtbaar op het scherm. Kan ik dit verhelpen? Ik ben dan verder gefietst op de 'Trip Computer'. Hier heb ik ook enkele vragen over: zijn er andere fietsers die de 'trip computer' gebruiken en zo ja welke velden gebruiken jullie en waarom? Waar kan ik een beschrijving vinden van de verschillende mogelijke velden (zoals daar zijn: sla af, GPS misw. koers (2x), naar koers, wijzer etc).
Ik heb zelf de oregon 450t
Scherm valt inderdaad tegen maar in de juiste hoek is die goed af te lezen.
heb hem alleen genomen omdat hier zelf gemaakte kaarten in geladen kunnen worden, ideaal voor bijv Azie, geen weken meer zoeken naar een geschikte kaart, maak hem lekker zelf van google maps.
Hier in Ned gebruik ik de Onroute fietskaart, rerouting lekker lui, ben al over heel wat leuke routes gestuurd !
Er is wel veel kritiek op de grbuikshandleiding, niet erg volledig, op forums zijn zelf gemaakt handleidingen te downloaden
Hier ook een Garmin 450 maar absoluut geen problemen met het scherm.
Ik kom net terug van een maand fietsen door Frankrijk met volle zon en heb het back light altijd op 0% gehad en kon het dan prima lezen, zowel City Navigator als Onroute. En dan heb ik ook nog eens gewoon mijn zonnebril op. In de schemering of in de schaduw zet ik de back light op 30%. Op die manier kan ik 2 volledige dagen fietsen met 1 paar AA batterijen.

Wel is het zo dat de hoek van inval van zonlicht belangrijk is. Misschien helpt het om hem iets schuiner te zetten?

Verder maak ik mijn tracks altijd rood omdat ik die het meest zichtbaar vind t.o.v. de donkere kleuren die je ook kunt kiezen.

De velden gewoon even uitproberen. Het is inderdaad een beetje raar vertaald soms maar na wat proberen wordt het wel duidelijk.