Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sneldrogende afritsbroek gezocht - Forum Wereldfietser

Sneldrogende afritsbroek gezocht

Dag allen,

Zoeken naar een nieuwe afritsbroek is nog geen sinecure. Er zijn er zoveel; waar te beginnen? :idea: Bij de ervaringsdeskundigen natuurlijk. Mijn belangrijkste eis is dat hij echt snel droogt. Dus:
-sneldrogend
- op twee lengtes afritsbaar
- graag veel zakken; tenminste een ruime, mag op boven/onderbeen, en een 'verborgen' of goed afsluitbare zak voor bv. paspoort of geld
- zomergebruik, dus luchtige stof
- vooral bedoeld voor na het fietsen bij/in de tent, maar als hij ook lekker zit op een fietszadel is dat natuurlijk mooi meegenomen
- redelijk slijtvast (ik schuur mijn broeken altijd vrij snel door aan de binnenkant bovenbeen)
- hoeft niet waterafstotend, zweetafvoerend, insectenwerend of UV-beschermend
- tot slot vind ik EUR 80,- al belachelijk veel geld voor een broek, maar heel veel minder gaat het misschien niet worden met mijn wensenlijstje?

Voor ik bij het knaagdier twintig broeken ga staan passen, hoor ik graag of jullie favorieten hebben of nog andere tips.

Bij voorbaat dank,

Carl
Parks (niet zo erg duur) heeft er een aantal:

1
2
3
4
5

en natuurlijk Fjall Raven :)
Mijn ervaring, o.a. bij het knaaagdier :wink: is dat na het passen de keuze meestal niet meer zo moeilijk is. Het grootste deel van de broeken valt bij mij namelijk af omdat ze gemaakt lijken voor bolle buiken, fietsers met spillebeentjes of fietsers met wespetailles of te korte of lange pootjes. Er zijn ook altijd wel broeken bij die met de rits achter misschien net zo goed zitten dan met de rits voor :roll:

Prijzen zijn inderdaad lastig. Ik heb nu een Eider-broek die prima zit maar er na één seizoen al niet meer helemaal mooi uitziet, terwijk de broek die ik daarvoor had (Mammut) duurder was maar het een aantal jaren heeft geduurd voordat er ook maar iets aan te zien was.

Groet,
Leon
Er zijn er zoveel in dat segment. Begin eens met passen. Welke het lekkerste zit (in fietshouding, indien je 'm tijdens het fietsen draagt), is de beste.
Heb zelf een afritsbroek van de perry, huismerk wildebeast. DIe bevalt mij prima, gekocht voor 55 euro en idd afritsbaar op 2 stukken. Naaiwerk is redelijk, en is een luchtige broek die snel droog is. Het is gemaakt van supplex.
Helemaal met Paul eens. Prima broeken en goede prijs kwaliteit.
Ik heb een icepeak broek, vorig jaar bij de vrijbuiter gekocht. De broek was volgens mij rond de vijftig euro, en bevalt net zo goed als die van the north face.
groet, roosje
Veel tips al, dank jullie wel voor het meedenken! En de genoemde prijzen vallen me mee. Natuurlijk, een broek moet vooral lekker zitten, maar dat kan ik in de winkel zelf wel bepalen. Of hij ook echt snel droogt, dat wordt lastiger (hoewel, ik kan natuurlijk in de winkel met een bidonnetje... :twisted: ). Daarom had ik jullie om advies gevraagd en kijk aan, dat stroomt gelijk binnen. Mijn dank!

Groetjes,

Carl
Zoals boven al werd beschreven verschillende merken en prijzen. ik weet niet of je in de buurt van Den haag woont of komt, daar heb de knaagdier outlet. en deze is vrijdag en zaterdag open. dat scheelt ook veel in je portomonnee.

succes syl