Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schijfremmen - Forum Wereldfietser

schijfremmen

De blazerboys van de UCI hebben de snuit net lang genoeg uit de trog kunnen trekken om schijfremmen voor Cyclecross fietsen toe te gaan staan.

En veldrijden is cool en big business, waardoor nu de kans aanzienlijk groter is geworden dat er weer - schakelende- raceremgrepen voor hydraulische remmen op de markt kunnen komen
En dat cantilevers nu helemaal gaan verdwijnen…

.tsooJ
Alien schreef:En dat cantilevers nu helemaal gaan verdwijnen…

.tsooJ
Huh? Als ik naga wat er allemaal aan Retro wordt nagemaakt (freewheelblokjes, Campagnolo en TA crankstellen, middenoptrekremmen, remblokjes voor mafac, rubbers voor klassieke remgrepen, kooipedalen, oude franse racebochten,.... ) zie ik dat nog niet gebeuren. Wel verschuift de markt natuurlijk nog meer van de fietsenmaker om de hoek naar de specialisten
m-gineering schreef:
Alien schreef:En dat cantilevers nu helemaal gaan verdwijnen…

.tsooJ
Huh? Als ik naga wat er allemaal aan Retro wordt nagemaakt (freewheelblokjes, Campagnolo en TA crankstellen, middenoptrekremmen, remblokjes voor mafac, rubbers voor klassieke remgrepen, kooipedalen, oude franse racebochten,.... ) zie ik dat nog niet gebeuren. Wel verschuift de markt natuurlijk nog meer van de fietsenmaker om de hoek naar de specialisten
Een Cyclecrossfiets wordt denk ik niet verkocht bij de lbs (lokale bike shop) om de hoek waar nog een oud fietsenmakertje werkt die zich voornamelijk bezig houd met stadsfietsen.
Het echte race en mountainbike spul is allang verschoven naar de specialisten.

Ik vind zoiets helemaal niet erg, ik vermoei de specialist niet met onhandige kettingkasten met rits en de specialistische bandenplakker om de hoek niet met ingewikkelde zaken als veringen, 20 speed, schijfremmen die ontlucht moeten worden en andere zaken waar hij vast wel eens over gehoord heeft maar niet weet hoe het te fixen.
Het is niet erg we kunnen niet overal verstand van hebben.
m-gineering schreef:De blazerboys van de UCI hebben de snuit net lang genoeg uit de trog kunnen trekken om schijfremmen voor Cyclecross fietsen toe te gaan staan.

En veldrijden is cool en big business, waardoor nu de kans aanzienlijk groter is geworden dat er weer - schakelende- raceremgrepen voor hydraulische remmen op de markt kunnen komen
Oei, als dát eens waar zou mogen worden :D :D :D :D
m-gineering schreef:De blazerboys van de UCI hebben de snuit net lang genoeg uit de trog kunnen trekken om schijfremmen voor Cyclecross fietsen toe te gaan staan.
Werden de heren wel getest op doping na die beslissing? Je gelooft toch nooit dat ze dat op eigen kracht kunnen!
m-gineering schreef: En veldrijden is cool en big business, waardoor nu de kans aanzienlijk groter is geworden dat er weer - schakelende- raceremgrepen voor hydraulische remmen op de markt kunnen komen
Of lichtere kabelbediende schijfremmen. De BB7 is een erg fijne rem voor een vakantiefiets, alleen nogal zwaar: bijna twee keer zo zwaar als een Avid XX of Formula R1. Dat moet toch beter kunnen.

Grtjs, Waltertje
Alien schreef:En dat cantilevers nu helemaal gaan verdwijnen…
Dat heet "evolutie" ;)

grtjs, Waltertje
En… waar blijven de ranke CX-frames met schijfremnokken om strakke woon-werk-fietsjes mee te bouwen?

En de 105-groep met hydraulische STI grepen?

.tsooJ
Alien schreef:En… waar blijven de ranke CX-frames met schijfremnokken om strakke woon-werk-fietsjes mee te bouwen?

En de 105-groep met hydraulische STI grepen?

.tsooJ
Op zijn vroegst volgend jaar, want iedereen had de 2011 modellen al af toen de UCI het opeens op zijn heupen kreeg
Da's waar.

Jammer dat ze dit niet een paar jaar eerder gedaan hebben; ik ben groot fan van de 9v 105-groep (5500). Maar nu mogen we waarschijnlijk blij zijn als dit nieuwe spul nog in 10v verschijnt; Shimano zal ook wel snel met 11v gaan komen.

.tsooJ