Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help! Fietsbestemming gezocht half - eind augustus! - Forum Wereldfietser

Help! Fietsbestemming gezocht half - eind augustus!

Dag,

Nu we eindelijk weten dat we van half tot eind augustus ruim twee weken op vakantie gaan, dient het volgende probleem zich aan: waar gaan we heen?!?

Wie heeft ervaring of kan iets zinnigs zeggen m.b.t. de volgende bestemmingen:
  • Albanië/Macedonië: warmte is geen probleem, maar is het niet te druk?
  • Schotland: hoe slecht is het weer?
  • Zuid-Noorwegen: hoe spectaculair is het ten zuiden van de lijn Bergen-Oslo? Zijn er behalve de Rallarvegen nog interresante wegen/paden in/rond de Hardangervidda?
  • Zuid-Spanje: heeft iemand ervaring met de Transandalus: drukte, hitte?
  • Pyreneeën/Alpen: onverhard?
Andere tips zijn ook zeker welkom. Onze eisen zijn: zo rustig mogelijk (zo weinig mogelijk toeristen), niet al te ver (dus: binnen Europa), leuk genoeg voor 2 weken.

Alvast bedankt!
Hoi Gudrun en Jan-Willem!

Roemenie? Met name de kant tegen de Oekraine aan is fantastisch. Je waant je in het Europa van de Middeleeuwen. Voor een impressie zie onze 'video' van onze reis dwars door Oost europa. Het begin speelt zich in Roemenie af.

p.s. Wij houden de laatste drie weken het weer in Schotland in de gaten en dat is heel goed. Soms zelfs beter dan in Nederland. Nu maar hopen dat dat ook het geval is wanneer wij er zijn.

Bron
Ik heb vorig jaar (begin juni) van noord naar zuid door Spanje gefietst, waarbij ik ook delen van de Transandalus heb gedaan. In onderstaand plaatje is de gele route de Transandalus en de oranje mijn route.

Afbeelding

Ik kan me nauwelijke herinneren andere toeristen tegen te zijn gekomen (behalve wellicht in de Alpujarras), maar ik was eind mei/begin juni in Spanje en augustus is de vakantiemaand van de Spanjaarden.

De Transandalus was grotendeels goed te fietsen (Santos 2.6 CrMo, met 50 mm XR) met stukken 'technisch mountainbiken'.
Gudrun schreef:Dag,
[*]Pyreneeën/Alpen: onverhard?[/list]
Veel onverharde alpencols zijn te vinden op http://www.alpenrouten.de

Verder is er in de volgende topics veel over gezegd:

http://wereldfietser.nl/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=11939
http://wereldfietser.nl/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=12042

Ik ga zelf komend weekeind die kant uit en ben benieuwd... Veelbelovend zijn in ieder geval de Maira-Stura Kammstrasse en de Assietta Kammstrasse, beide ten westen van Turijn en tientallen kilometers onverhard.
In Roemenië kan je goed onverhard fietsen. Met name in het zuiden is het zelfs aan te raden omdat de weinige verharde wegen te druk zijn. Vanaf het midden en het noorden is het rustiger.
Gudrun schreef: [*]Zuid-Noorwegen: hoe spectaculair is het ten zuiden van de lijn Bergen-Oslo?
Ongeveer zo: http://gallery.welmers.net/v/walter/noo ... noorwegen/

Grtjs, Waltertje
Hmm... Bedankt allemaal voor jullie tips en suggesties!

Het wordt er nog niet makkelijker op moet ik zeggen... We broeden nog even verder!

Gudrun
Hi Gudrun,

't klinkt misschien wat suffig maar is het helemaal niet; Beieren en Oostenrijk. Nachttrein naar Munchen en hup de bergen in. Veel off-the-road paden/wegen die met bagage ook goed te doen zijn. Er zijn veel fietsroutes en lang niet allemaal druk b.v. Römer-route. Schitterende omgeving.
En heerlijk bier.....

Succes met jullie 'probleem'!

Marieke
Spinnetje schreef:'t klinkt misschien wat suffig maar is het helemaal niet; Beieren en Oostenrijk. Nachttrein naar Munchen en hup de bergen in.
Ja, ik heb mijn vooroordelen over deze gebieden ook moeten herzien. Je kunt heerlijk fietsen in Beieren en Oostenrijk. Heel goede voorzieningen voor fietsers, en het is er gewoon écht vriendelijk en gezellig, vol met Radlertreffs, Gaststuben en Konditoreien met zeer betaalbare drank en eten.
peter de rijk schreef:
Spinnetje schreef:'t klinkt misschien wat suffig maar is het helemaal niet; Beieren en Oostenrijk. Nachttrein naar Munchen en hup de bergen in.
Ja, ik heb mijn vooroordelen over deze gebieden ook moeten herzien. Je kunt heerlijk fietsen in Beieren en Oostenrijk. Heel goede voorzieningen voor fietsers, en het is er gewoon écht vriendelijk en gezellig, vol met Radlertreffs, Gaststuben en Konditoreien met zeer betaalbare drank en eten.
Als je aan de verkeerde kant van de Alp zit kan het wel dagen lang regenen!
Als je een rondje naar Italie maakt heb je twee kansen ;)
Hoi!

Ik ben net een paar weken terug van een tocht door Schotland en Ierland.
Met het weer in Schotland moet je gewoon nergens op rekenen en op het beste hopen. In de twee weken dat ik door Schotland toerde heb ik denk ik ongeveer de helft van de dagen wel een keer regen gehad, maar zelden een hele dag. En ik had de pech dat ik een paar dagen met de regen mee leek te fietsen.
Dus in Schotland: regen zal je zeker meemaken, maar met een beetje geluk, niet te veel. En verder is het land veel te mooi je daardoor tegen te laten houden :D

Groeten, Wytse

PS In Ierland regent het normaal veel en daar heb ik in 2 1/2 week bijna geen regen gehad ( 1 dag en twee nachten). Soms moet het gewoon even meezitten.