Hallo,
ik heb de laatste week van mei dit jaar in West Ierland gefietst. Schitterend weer, zon scheen permanent, temperatuur rond de 26 graden. De enige regen die wij hadden heeft niet meer dan een uur geduurd en dat was slechts voor 1 dag. Dat was ideaal, ik heb me niet tegen laten houden door veronderstellingen over het weer daar (is goed uitgepakt). Ierland is een prachtig land waarbij mist, damp regen ook wel een beetje bij hoort. Mocht je alleen willen kamperen dat kan dat lastig worden (op een gegeven moment is dan alles nat), maar je kunt afwisselen met B&B. De omgeving is zo indrukwekkend dat je mogelijk slecht weer (pech) gewoon op de koop mee moet nemen. De maand mei heeft de meeste zonuren, juli en augustus zijn midget maanden bij uitstek. September is nmm (zeker gelet op de ontwikkeling vanhet weer van de laatste jaren in Europa) een maand waarbij het nog alle kanten op kan, hoewel de kans op zon en warmte natuurlijk wel minder is dan de zomermaanden. ls zekerheid van warmte en zon van doorslaggevende betekenis is voor de keuze van een land om te fietsen dan moet je Ierland in die keuze niet meenemen.
Dat gezegd hebbende, gewoon doen en niet laten tegenhouden door speculaties rond het weer. Dus antwoord op je vraag: JA.
gr Walter