Op dit forum is het vaak ter sprake gekomen: de scan op de luchthavens waar de fiets eerst door heen moet om als bagage verwerkt te kunnen worden . Deze scans zijn doorgaans te krap, waardoor de fiets er niet normaal via de band doorkan kan , maar er met veel gedoe diagonaal instopt moet worden met risico van schade.
Op 29 mei 2010 stond ik voor zo'n scan op de luchthaven van Innsbruck (Oostenrijk). De dame die de scan bediende zag onmiddellijk dat mijn fiets niet normaal door de scan ging. "We gaan het niet diagonaal proberen, maar in dit soort gevalen haal ik de politie erbij, die de fiets controleert op aanwezigheid van springstoffen." Ze belde en even later kwam een politieman met een soort stick. Mijn fiets moest uit de VK-hoes en de luchtkussentjesfolie en de agent ging met de stick langs alle delen van mijn fiets. Ik moest even wachten op de uitslag van de test en vervolgens ging mijn trouwe Snel via een speciale deur naar binnen.
Wellicht een oplossing voor andere luchthavens.
Op 29 mei 2010 stond ik voor zo'n scan op de luchthaven van Innsbruck (Oostenrijk). De dame die de scan bediende zag onmiddellijk dat mijn fiets niet normaal door de scan ging. "We gaan het niet diagonaal proberen, maar in dit soort gevalen haal ik de politie erbij, die de fiets controleert op aanwezigheid van springstoffen." Ze belde en even later kwam een politieman met een soort stick. Mijn fiets moest uit de VK-hoes en de luchtkussentjesfolie en de agent ging met de stick langs alle delen van mijn fiets. Ik moest even wachten op de uitslag van de test en vervolgens ging mijn trouwe Snel via een speciale deur naar binnen.
Wellicht een oplossing voor andere luchthavens.