Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen met bike-components.de - Forum Wereldfietser

ervaringen met bike-components.de

In een ander draadje heb ik aangegeven op zoek te zijn naar een andere fiets, danwel mijn huidige Nishiki te upgraden.

In mijn zoektocht ben ik terechtgekomen op de webite 'bike-components.de'.

Heeft iemand ervaring met deze site? Het is daar mogelijk om een complete fiets samen te stellen (in onderdelen). Na vermelding hier op het forum van het amerikaanse (?) Surly, ben ik daar eens naar op zoek gegegaan.

Voor pak em beet €1.200,- is het al mogelijk om op basis van een Surly Long Haul Trucker frame een fiets samen te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast biedt men een eigen merk aan: Vortrieb. Dit ziet er ook wel ok uit. Via een configurator kun je dan zelf je fiets samenstellen op basis van een frame en een basisgroep. Wederom de vraag: heeft iemand hier ervaring mee?

Ben er op zich niet zo kapot van om via een webshop een frame/complete fiets te bestellen, maar het gebodene lijkt wel aantrekkelijk.

groet,

Richard.
Zie http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=52_91 voor de Surly Long Haul Trucker in Nederland. Surly is onderdeel van Quality Bicyle Parts, de grootste en heel goede Amerikaanse groothandelaar in fietsonderdelen. De fiets is laatst nog zeer lovend besproken in Bicycle Quarterly. De standaard afmontage is heel mooi en zeer competitief geprijsd, met bijvoorbeeld grotere cranks en remhandles in de grotere framematen. Kleine frames alleen met 26 inch wielen, grote frames 26 of 28 inch, naar keuze. Ik vind het ook een mooie fiets.
Wim
Ik heb bij bike-components.de wel eens losse onderdelen gekocht. Sommige onderdelen zijn er echt wel bijna 50% goedkoper dan in NL. Prima betrouwbare winkel.
+1

Ik heb nog maar 1 keer wat onderdelen besteld bij deze winkel. Dat ging allemaal prima, vlekkeloos en betrouwbaar. Ze hebben een groot aanbod en zijn met bepaalde dingen ook nog eens lekker laag geprijsd, tot soms inderdaad wel 50 procent lager.

En het is natuurlijk een goeie winkel omdat ze er veel Surly spul verkopen. :wink:
Erg goede winkel. Inderdaad (relatief) goedkoop, snelle levertijd en erg goede service. Mijn gebroken ultegra ketting (na 200 m fietsen) werd zonder verdere vragen gratis vervangen.
Toch vraag ik me af ....

low order fee: 3 euro
creditcard extra: 5 euro

Als je een simpel pedaalsetje wil bestellen is je prijsvoordeel al snel verdwenen.
Ik heb in een keer een voorraad cassettes, kettingen en banden gekocht. Heeft me een hoop geld bespaard.

En waarom zou je met creditcard betalen als je het geld gewoon kunt overschrijven?
Pedalero schreef:Ik heb in een keer een voorraad cassettes, kettingen en banden gekocht. Heeft me een hoop geld bespaard.

En waarom zou je met creditcard betalen als je het geld gewoon kunt overschrijven?
Mijn verbruik ligt niet zo hoog ...
Voor creditcard betalingen moet je in Nederland ook bijna altijd flink bijbetalen. Je heb gewoon de optie om over te schrijven.
Kleine order fee lijkt me niet echt vreemd, aangezien de verzendkosten slechts 5 euro zijn, wat dus minder is dan hun werkelijke kosten. Je komt toch al gauw aan de 50 euro, er is vast altijd wel iets in hun assortiment wat je toevallig ook goed kan gebruiken. :wink:

Maar inderdaad, het is niet een voordelige optie als je een onderdeeltje van 10 euro daar met je creditcard gaat bestellen. Dan kan je beter naar de plaatselijke fietsenboer gaan... :lol:
Creditcards zijn een dure en rare uitvinding, die alleen maar bestaat omdat het Amerikaanse bankstelsel volkomen achterlijk is. Wees blij dat je in de EU woont; gewoon lekker overmaken die centen, is nog gratis, ook.

.tsooJ
Ben ik het niet mee eens. Als je extra moet betalen, dan kies ik er ook niet voor, maar als het even duur is dan zou ik altijd voor creditcard kiezen. Dit is veel veiliger, aangezien je aankoop ook na de betaling nog 90 tot 180 dagen verzekerd is tegen diefstal en schade. Bovendien ben je verzekerd tegen onrechtmatige afschrijvingen en kan je een betaling relatief makkelijk ongedaan laten maken. Bij een bankoverschrijving of Ideal is je geld na het betalen weg en kan je het nooit terug krijgen zonder medewerking van de winkelier. Dus als die vervolgens niets levert of iets defect levert, dan ben je de klos. Met creditcard dus niet.
(Dit alles heb ik uit eigen ervaring met een VISA card).

Ideal wordt overigens voor kleine ondernemers onmogelijk gemaakt, aangezien je als winkelier straks, bij de ING in ieder geval, 20 euro per maand aan vaste kosten moet gaan betalen. Als je dus maar een kleine omzet met Ideal heb, is dit dus het einde van Ideal. Bovendien blijven de kosten voor de transactie zelf ook nog belachelijk hoog (50 cent ipv 75 cent).
JesseL schreef:Ben ik het niet mee eens. Als je extra moet betalen, dan kies ik er ook niet voor, maar als het even duur is dan zou ik altijd voor creditcard kiezen. Dit is veel veiliger,......
Voor de winkelier is het echter een betaalwijze met een zeer hoog risico, dus daar een 'verzekeringspremie' voor berekenen vindt ik niet raar
Mijn bestelling bij bike-components is hier gisteren aangekomen. Verpakking is gewoon een doos van de winkel en alles was degelijk verpakt.
Wat mij wel verbaasde is dat ze geen bevestiging van ontvangst van betaling mailden wanneer ze mijn overschrijving kregen, dat heb ik eigenlijk nog nooit geweten. Niet erg natuurlijk wanneer je dat weet, maar wel beetje vervelend als je dat gewend bent en je dat niet weet...