Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkoop alternatief voor Neoair of Exped mat. - Forum Wereldfietser

Goedkoop alternatief voor Neoair of Exped mat.

Om tijdens het kamperen iets uitgeruster wakker te worden overweeg de overstap naar een luchtbed.
De Neoair kraakt mij te veel, ook vind ik hem duur.
Op http://www.kampeerwinkel.nl/artikel/226 ... 20Fir.html?
staat een luchtbedje wat een koopje is vergeleken met de bovengenoemde matten.
Wie weet of er nog meer alternatieven zijn?

John.
Big Agnes heeft diverse meer of minder geisoleerde luchtbedden, en er zijn nog wel wat amerikaanse aanbieders waar ik nu zo gauw niet op kom.
Wim
VAUDE heeft ook een luchtbedje. € 45,- maar het gewicht kan ik niet terugvinden.
Wie heeft er ervaring met Big Agnes of Vaude?
Ook lijkt me de Exped AirMat me wel wat. Al die isolatie heb ik niet nodig.
Wie heeft er ervaringen?

John.
Ik weet niet of het nog relevant is, maar ik heb een big agnes.

Het is een mummymodel met primaloft eco isolatie. De mat is redelijk dik op te blazen, ik schat zo'n 7 cm en ligt eigenlijk zeer goed. Je moet er zelf wel een beetje mee spelen hoe hard je hem het liefst hebt.
Gewicht is iets van een 625g, inclusief reparatiesetje.
Voordelen:
- goedkoop
- licht
- klein pakvolume

Nadelen:
- je moet hem zelf opblazen. Hierdoor komt er vocht in de isolatie. Ik heb dit opgelost door een pomp van exped (waterdichte zak met aansluitingsbuisje) aan te schaffen, waardoor ik niet meer moet blazen. Gaat sneller en de mat wordt niet vochtig binnenin.
- niet geheel goed isolerend. Vanaf een graad of 3 wordt hij wel al koud. Niet voor wintergebruik.

Als je nog vragen hebt laat je het maar horen!

Groeten
ook ik heb een big agnes een large recht model tis ff pompen/blazen
maar dan heb je ook wat,prima 3 seizoenen mat,was 3 jaar geleden iets van
60 dollar