door
Wim » wo 07 apr, 2010 13:19
Je regenkleding moet dubbel dienstdoen, en dan vooral het jack. Het is namelijk ook de hardshell die je warm moet houden, en vooral beschermen tegen de wind. Een jack zul je daarom veel dragen, en ik zou dan gaan voor het fijnste maar helaas dure materiaal: EVent. Een regenbroek is toch vooral iets tegen heftige regen, en als die ook nog koud is (anders fiets ik gewoon met blote benen verder). Dat komt nu ook weer niet zo vaak voor, en daarom volsta ik althans daarbij met een simpele regenbroek van de Hema van iets van 10 euro. De mijne weegt ook slechts 300 gram, dus dat is slechts weinig meer dan hele dure.
Als het echt erg regent en ook koud is heb je evenwel nog meer nodig. Als je een helm draagt heb je iets nodig van een regenkapje over je helm. En zelfs met Goretex fietschoenen heb je overschoenen nodig om de boel echt droog te houden. Ik heb net voor weinig geld mooi lichte (100 gram) Vaude overschoenen gekocht bij Bike4travel, en verwacht daar veel van. En je hebt regenhandschoenen nodig, want natte handen kunnen heel koud worden in de rijwind.
Wim