Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje Groningen 11 april - Forum Wereldfietser

rondje Groningen 11 april

Het volgende " rondje Groningen" komt alweer in zicht.
Er was aanvankelijk afgesproken om het komende rondje vanuit Meppel te laten vertrekken. Dit gaat echter niet lukken, dus vertrekken we op 11 april gewoon vanuit Groningen. We verzamelen ook deze keer op onze vaste plek: "Het Peerd van Ome Loeks" voor het station op onze vaste tijd: 10.00 uur.
De route staat nog niet vast, dus weet je een mooi rondje van zo'n 50- a 60km? of weet je een leuke gelegenheid voor een kop koffie op zo'n 30km van Groningen? Laat het even weten, dan kunnen we er ook in april weer een gezellige tocht van maken.
We gaan er vanuit dat de lente zijn best doet en dat het een mooie tocht zal worden.
Tot ziens op zonag 11 april!

Ineke Valster, Ronald Nihot
O594-518316
Ik stel mijn huis beschikbaar voor koffie drinken! Ik woon hier:
-------------------
De straat voor mijn huis maakt deel uit van de LF-10.
Helaas kijkt de Streetview alleen vanaf de ----------- ernaar. Op de voorgrond een verkeersbord met een kat erop, dat ik heb gemaakt.
Dank je voor het aanbod Martin. Weet jij een mooie route vanuit Groningen? Het is de bedoeling dat we met een snelheid van zo'n 20km p/u de tocht fietsen. Dan hebben we genoeg tijd om pauze bij jou te houden. Zonder tegenberichten zal ik weer zorgen voor koek bij de kofie en thee.

Fijne paasdagen en tot de 11e

Ineke
Zou graag een keer meefietsen, maar heb al een andere afspraak die dag. Weet wel een mooie route richting Westernieland.

Groningen --> Paddepoel --> Fietspad langs Reitdiep richting Garnwerd --> Fietspad richting Schaphalsterzijl --> Winsum --> Maarhuizen --> Eenrum --> Westernieland. Terug via Baflo --> Onderdendam --> Bedum --> Groningen

Veel plezier.
Aaldrik Pot schreef:Zou graag een keer meefietsen, maar heb al een andere afspraak die dag. Weet wel een mooie route richting Westernieland.

Groningen --> Paddepoel --> Fietspad langs Reitdiep richting Garnwerd --> Fietspad richting Schaphalsterzijl --> Winsum --> Maarhuizen --> Eenrum --> Westernieland. Terug via Baflo --> Onderdendam --> Bedum --> Groningen

Veel plezier.
Zo denk ik er net over! Van Eenrum naar Pieterburen (molen), rechtsaf en dan linksaf naast het zwarte houten huis het boerenweggetje op, en even voor de boerderij (met die grote schuifdeur in de kopgevel) rechtsaf op het betonpad tussen de sloten in. Dat gaat "binnendoor" naar mijn huis. Ik woon op ---------------------. Mijn vrouw Jeannette en ik heten jullie van harte welkom! Bij mijn huis een ruime oprit, waar jullie fietsen geparkeerd kunnen worden.

Terug niet via Baflo, maar via Rasquert. Direkt na de boerderij "Meijma" van Koen Schuiling (die nu burgemeester van Den Helder is) linksaf het fietspad over, Kievesterweg, smalle fietspad naar Onderdendam. Is een veel mooiere route. De weg via Tinallinge is veel gevaarlijker, net breed genoeg voor één vrachtwagen.
Ik start in verband met de voorbereidingen voor jullie bezoek niet vanaf 't Peerd van Ome Loeks, maar op de terugweg fiets ik wel met jullie mee naar Groningen. En maar hopen op goed weer!
Het is een prima route maar hij is haast identiek aan de route die we de eerste keer gefietst hebben. We zien het nu wel vanaf de andere kant :wink:
En niet in de mist :D
Maar helaas, dit weekend zit het er niet in. Ga wel fietsen, maar dan in de buurt van Apeldoorn.
Veel plezier allemaal.

groeten van Ellen
Ik ben er de 11e, groet Jaap
Uiteraard ben ik er ook :D
Wij zijn zondag om 10.00 uur aanwezig bij het Peerd. Hebben er zin in, het wordt mooi weer.
Groetjes,
Rene en Geke
Helaas, ik heb nog last van mijn rug, en kan/mag niet.
Wim
Jammer Wim dat je er( nog) niet bij kunt zijn en dat geldt natuurlijk ook voor alle anderen die verhinderd zijn.
De weersvooruitzichten zijn goed en het ziet er naar uit dat we deze keer kunnen genieten van de mooie vergezichten in Noord-Groningen. In november ging het uitzicht letterlijk de mist in dus dat hebben we nog tegoed.
We hopen op een grote opkomst, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

Tot zondag 10.00 uur bij het "Peerd" voor het station.

Ineke en natuurlijk ook Ronald
Eergisteren (6 april) heb ik een heerlijke fietstocht onder stralend zonnig weer gemaakt: Haarlem, Santpoort, Driehuis, Velsen, IJmuiden en Beverwijk.
De familie van mijn moeders kant kwam uit de gemeente Velsen vandaan en ik had behoefte om daar mijn jeugdherinneringen op te halen.
Bloemen gelegd voor mijn vader op begraafplaats Westerveld. Hij was ook wereldfietser.
Wel een erg drukke en lawaaiige omgeving, van ontelbare stoplichten tot de dalende vliegtuigen naar Schiphol aan toe, waarbij ik de naam van de maatschappij goed kon lezen!
In gedachten ruik ik nog de stoom van de schepen op het Noordzeekanaal en de geuren van de "Mat '24". En uiteraard veel foto's gemaakt.

Afbeelding
Langs het Noordzeekanaal tussen Velsen en IJmuiden.
Mooi Martin. IK ben in die regio opgegroeid, en kom er nog steeds graag, ook om te fietsen. Veel plezier aanstaande zondag.
Wim
kan iedereen gewoon komen aanwaaien?
zo ja, tot zondag.

joost
verdwaler schreef:kan iedereen gewoon komen aanwaaien?
zo ja, tot zondag.

joost
Gewoon om 10.00 bij het paard zijn. Dan kun ej gewoon mee. Aanmelden is optioneel en geeft een beetje beeld wat er komt. Maar het is niet verplicht.
Martin E. van Doornik schreef:Eergisteren (6 april) heb ik een heerlijke fietstocht onder stralend zonnig weer gemaakt: Haarlem, Santpoort, Driehuis, Velsen, IJmuiden en Beverwijk.
Westerveld. Hij was ook wereldfietser.
Wel een erg drukke en lawaaiige omgeving, van ontelbare stoplichten tot de dalende vliegtuigen naar Schiphol aan toe, waarbij ik de naam van de maatschappij goed kon lezen!
In gedachten ruik ik nog de stoom van de schepen op het Noordzeekanaal en de geuren van de "Mat '24". En uiteraard veel foto's gemaakt.
Route ook eens gefietst: Mijdrecht- Schiphol- Haarlem- Aerdenhout- Zandvoort- Kennemerduinen- "Westerveld"- Velsen/IJmuiden en daarna via Zwanenburg terug.
Dezelfde periode in 2002: Pim F was net vermoord. Zandvoort, Kennemerduinen(zeer mooi) jas uit warm(gevoelstemperatuur 20 graden), reed pardoes voorbij de bekende begraafplaats en daarna de zeemond IJmuiden(Ijs en ijskoud/ gevoelstemperatuur - 1 graad). Aan Zandvoort en de Kennemerduinen mooie herinneringen qua stedenbouw en duinengebied, echter de Zeesluizen negative wegens enorm windvang en koude wind door het Noordzeekanaal.
Mooi rondje Groningen bedacht.
Mooi weer voorspeld.
Ik verheug me op deze lentetocht.
Sommige fietsers gebruiken speciale schoenen met een uitstulping op de zool, die op trappers zonder pedalen worden geklikt. Ik weet niet hoe dit systeem heet. Ik heb in mijn huis een houten plankenvloer, gelieve geen deukjes in maken bij het betreden ervan, aub.
volgens mij is dat een SPD systeem, sommigen (ik noem geen namen) zijn er nog niet heel handig mee en vallen dan soms ook tegen je achterwiel aan :P