Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe philips 80 lux koplamp - Forum Wereldfietser

Nieuwe philips 80 lux koplamp

wat vinden jullie hiervan?

http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... &lasid=597

Son 200 euro
koplamp 80 lux 135 euro

scheelt totaal ruim 200 euro

mario
mario schreef:wat vinden jullie hiervan?
http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... &lasid=597
Handig dat je hem met USB kunt opladen; scheelt weer een lader. Voor op vakantie zal-ie meestal wat overdone zijn, zeker als hij in z'n spaarstandje nog steeds zoveel licht geeft dat je een zonnebril nodig hebt om een boek te kunnen lezen. Dan moet je alsnog een tweede lampje meenemen en dan wordt het allemaal wel erg zwaar.

Maar voor forenzen in de polder zou het mooi kunnen zijn.

grtjs, Waltertje
Gaaf, kan ik eindelijk de auto's verblinden :idea:
...hmm, met mijn Sigma-Evo lampje van 5 watt krijg ik de blikkenisten net zo goed in de berm als ik dat wil...
Tja, 2 uurtjes autonomie in de high-power stand, dat kan je dan toch niet als een ernstig alternatief voor een SON + Ledlamp zien ? Veel te weinig. En in de low-power stand heb je niet genoeg om echt in het donker mee te fietsen. Ik begrijp niet hoe ze tot dit design gekomen zijn en waar ze dit product gepositioneerd willen hebben.

Overigens kost een SON iets van een 165€ listprijs, een IQ Fly iets van een 65€ (40 lux ipv 80 lux, maar naar mijn wekelijkse ervaring is 40 lux dik ok voor in het pikkedonker). Dus het prijsverschil met een degelijke betrouwbare en permanente oplossing is eerder 100€ dan 200€.
.
Zelf zou ik dan eerder denken aan de B&M Ixon IQ, maar wie weet is deze Philips ook goed. Persoonlijk denk ik dat een dynamo systeem bijna altijd te verkiezen is. Een goedkoper alternatief voor de dure combinatie van SON naaf een edelux lamp is een Shimano naaf en een B&M IQ Fly. Dat heb je samen ook voor ruim 100 euro (exclusief wielbouw).
En als het slechts voor incidenteel vakantie gebruik is, dan is er wat mij betreft echt niets mis met een gewone goede dynamo als de B&M Dymotec 6 en een ronde Lumotec halogeenlamp. Dat heb je voor minder dan 50 euro, is heel degelijk, doet het altijd, en het geeft prima licht.
Wim
Wim schreef:Zelf zou ik dan eerder denken aan de B&M Ixon IQ, maar wie weet is deze Philips ook goed. Wim
Even hierop verder gaan, en de theoretische gebruiksduur van beide lampen in high-power stand vergelijken (ik laat de low-power modus buiten beschouwing, 10 of 20 lux is sowieso te weinig om echt in het donker te fietsen, en als je met 10 of 20 lux toch tevreden zou zijn, zijn er goedkopere en langdurigere oplossingen te bedenken).

De Philips lamp beweert 2 uur aan 80 lux te leveren, de B&M lamp belooft 5 uur aan 40 lux. Als ik dan toch een batterijlicht zou moeten kiezen, zou de keuze tussen deze twee rap gemaakt zijn : B&M.
Philips lijkt ervoor gekozen te hebben om te imponeren met zijn verlichtingssterkte, maar de kaars is 2,5 keer rapper uit dan bij B&M 8) . Een oppervlakkige consument zal daar misschien mee te verleiden zijn, maar al die serieuze fietsers hier op het forum :?: . De schildpad koos ook niet het hazepad, maar kwam toch lekker eerst aan :wink:
80 luxx is wel handig als je midden in de nacht op een onverlicht smal slingerend bospad moet rijden. Maar anders ... :roll:
En zelfs/juist dan prefereer ik een hoofdlamp....