Wim schreef:Zelf zou ik dan eerder denken aan de B&M Ixon IQ, maar wie weet is deze Philips ook goed. Wim
Even hierop verder gaan, en de theoretische gebruiksduur van beide lampen in high-power stand vergelijken (ik laat de low-power modus buiten beschouwing, 10 of 20 lux is sowieso te weinig om echt in het donker te fietsen, en als je met 10 of 20 lux toch tevreden zou zijn, zijn er goedkopere en langdurigere oplossingen te bedenken).
De Philips lamp beweert 2 uur aan 80 lux te leveren, de B&M lamp belooft 5 uur aan 40 lux. Als ik dan toch een batterijlicht zou moeten kiezen, zou de keuze tussen deze twee rap gemaakt zijn : B&M.
Philips lijkt ervoor gekozen te hebben om te imponeren met zijn verlichtingssterkte, maar de kaars is 2,5 keer rapper uit dan bij B&M
. Een oppervlakkige consument zal daar misschien mee te verleiden zijn, maar al die serieuze fietsers hier op het forum
. De schildpad koos ook niet het hazepad, maar kwam toch lekker eerst aan