Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets gestolen - Forum Wereldfietser

fiets gestolen

gister avond oud collega gesproken zijn fiets is gestolen uit zijn garage
stond op slot! maar de garage dus niet
hij heeft 2 sleutels !
maar de verzekering betaaldt niet uit !
want hij stond niet verankerd
kan dat zo maar is mijn vraag
en hoe zit dat als je je fiets ergens parkeert wel op slot zet
maar niet aan de wereld vast zet en hij is weg
kan is hij dan wel niet verzekert tegen diefstal
zet mijn koga altijd vast met en axa aan een boom of paal
maar hoe zit dat nu eigenlijk
Hoe veranker je een fiets? :roll:
met een kijlbout en een ketting
Wie doet dat in hemelsnaam? Wij niet.
Welke verzekering was dat?

Volgens mij is de garage op slot en twee fietssleutels kunnen overhandigen toch de regel?!
ik heb mijn fiets dus in de box wel verankerd
met een stalen oog met 4 bouten vast aan de muur
en de box is altijd op slot(in breken bij de nederlandse bank gaat makenlijker)
welke verzekering zal ik even na vragen
maar hoe is dat geregeld buiten op straat moet hij dan ook ergens aan vast staan?
Verankeren in een garage?
Een verzekeringsmij in Nederland mag weliswaar voorwaarden verbinden aan een verzekering maar die hebben uitsluitend tot doel de normale voorzorgsmaatregelen te waarborgen. Het is onzin om verankering te vragen, je hoeft zelfs de garage niet op slot te doen, want dat is zelfs geen normale voorzorgsmaatregel. Ik had - het is was op een vorige woonplek - mijn garagedeur altijd openstaan en zo op een dag foetsie een paar vishengels: schade(we praten over 1970-74) ongeveer 100gldn. Gemeld en binnen 4 weken uitbetaald(was een goeie klant?): 6 weken later melding van de politie dat ergens in de bosjes nabij mijn garages een paar hengels waren aangetroffen. Dit gemeld bij de verzekeringsmij en een verzoek om verrekening van een beschadigde top(je) van één van de hengels: bericht van de verz.mij: het uitgekeerde bedrag behoefde niet te worden geretourneerd, want dan zouden de administratieve kosten het schadebedrag overstijgen. Sure, dit is een incident, maar ik durf zeker met een grote garantie op gegrondverklaring te procederen tegen een verzekeringsmij met dergelijke eisen, maar wellicht triggert de mij de verzekerde alleen maar.
wie weet dat moet je je fiets wel of niet vast zetten
van de verzekering
Zoveel verkeringen, zoveel regels, dus gewoon je eigen verzekering even bellen.
Marianne schreef:Zoveel verkeringen, zoveel regels, dus gewoon je eigen verzekering even bellen.
Zoveel verkeringen?
:shock: Dat je daarvoor nu ook al de verzekering moet bellen :lol:
wordt niet goed van die verzekeringen...
hoop geld innen.. en als het er op aan komt, krijg je te horen dat je zelf niet je best gedaan hebt om diefstal te voorkomen
(klinkt zwart wit, maar heb alleen maar negatieve ervaringen mee)

Ben nu ook niet meer verzekerd!
zet me fiets minimaal op slot en saboteer me fiets.. in geval van diefstal, kost het de dief z'n voortanden!!