Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets route spanje - Forum Wereldfietser

fiets route spanje

Hoi

Ik ben van plan deze nazomer te gaan fietsen in Spanje, ik vraag me enkel af of er hier misschien mensen zijn die een bepaalde route zouden aanbevelen.
Vorig jaar heb de Katharen - Basken route gereden, een super mooie route (met name de Katharen!)
Zijn er routes die hiermee enigszins vergeleken kunnen worden?
Ik zat te denken om van start te gaan vanaf St. Jean-Pied-de-Port, en vandaar Spanje in te rollen.
merci alvast

Vincent
vincent schreef: Zijn er routes die hiermee enigszins vergeleken kunnen worden?
Ik zat te denken om van start te gaan vanaf St. Jean-Pied-de-Port, en vandaar Spanje in te rollen.
merci alvast

Vincent
Door Spanje langs de Pyreneeën richting Middellandse Zee. Er is geen vaste route, maar die stippel je zelf gemakkelijk uit op een goede kaart. Wel de diverse natuurparken gaan bekijken, zoals de Valle de Ordesa !!
De Spaanse kant van de Pyreneeën is inderdaad prachtig. Andere mogelijkheid is om eerst het park Ordesa te bekijken, dan af te dalen en via de Bardenas Reales naar de Sierra de la Demanda. Vervolgens afbuigen naar het noordwesten en door het Cantabrisch gebergte (Picos de Europa) verder. Om terug te komen kun je treinen (wel eerst even uitzoeken), of een vliegtuig uit Gijon/Asturias nemen. Voor slaapbussen die in de buurt komen ben je waarschijnlijk te laat in het seizoen.

Het is maar een idee. Vrijwel heel Spanje is prachtig.
vincent schreef:Ik zat te denken om van start te gaan vanaf St. Jean-Pied-de-Port, en vandaar Spanje in te rollen.
Dan zou je een groot deel van de route kunnen nemen die ik een paar maanden terug in Op Pad heb beschreven. Zie hier voor info en gps-tracks (onder het routekaartje).
Jouw mening over de Katharen-Baskenroute deel ik.
Deze hebben wij in 2007 gefietst.

In het voorjaar 2008 hebben wij in Andalusië gefietst, ook een prachtige fietsomgeving. Voor verslag en route zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... anties.htm

Meer info over fietsen en fietsroutes in Spanje vind je op:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... panje.html

Harry
Hoi Vincent,

Wij hebben vorig jaar in het voorjaar in Spanje gefietst.
Onze route met film vind je hier. http://www.vimeo.com/6091330
Wel denk ik dat deze route in het voorjaar op zijn mooist is.

Succes met je voorbereiding!
Vincent,

Ik heb een heel mooie route voor je hier liggen. Van Camprodon in Catalonie naar Pamplona. Onderweg kom je door alle bekende natuurreservaten zoals Parque Nacional Cadi met als hoogtepunt de Pedraforce, Parque Nacional Aigues Tortes met prachtige meren en watervallen, Parque Nacional Ordesa en met als sluitstuk de vochtige westelijke bossen bij Roncesvalles. Rustige wegen prachtige natuur, veel hoogtemeters en voldoende campings. I.v.m. de zon zou ik van oost naar west fietsen. Het was één van onze mooiste Spanje tochten. Als je een reisverslag, route en/of hoogtemeters wilt hebben stuur mij een mailtje met je email adres dan stuur ik het op.

Groetjes, Ronald
Fijn dat er altijd mensen klaar staan om je wat verder te helpen!
ik ga ze eens rustig doorpluizen en vergelijken, mochten er nog meer tips bijkomen dan stop ik deze bij de rest van de tipmachine, en probeer zo mijn ideale route te stippelen..
merci
hoi

Vincent