Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Ierland - Forum Wereldfietser

Fietsen in Ierland

Hoi allemaal

Mijn naam is Hilke Visschers en ik ben een studente aan de HEAO in Nijmegen. Ik moet een onderzoek doen naar de fietscultuur in Ierland. Ik heb een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen:
1) Fietst de Ierse bevolking in het dagelijkse leven, of gebeurd dat meer op recreatief gebied? (mountain biken, wielrennen)
2) Waar kopen de Ieren hun fietsen (Speciaalzaken, Warenhuizen, Internet)
3) Wat zijn de aanbieders van fietsen in Ierland op dit moment?
4) Zijn er enigzins fietspaden?

Mocht er iemand zijn die ook maar een tip of antwoord heeft dan zou ik dat graag horen!

:D Vriendelijk bedankt :D ,

Hilke Visschers
Beste Hilke,

Ik zou als ik jou was contact opnemen met The Dublin Cycling Campaign:
www.connect.ie/dcc
Verder weet het Iers toeristenbureau was of toeristische fietspaden etc.:
www.ierland.nl

Succes,

Bert Sitters,
www.fietswegen.nl

Hilke,

kom op 28 maart naar de Europese Fietsreizenmarkt in Rotterdam.
Daar zijn informanten aanwezig die in Ierland hebben gefietst en wellicht antwoorden kunnen geven op je vragen.

Groet,
Freek
Hoi,

ik ben afgelopen zomer in Ierland op fietsvakantie geweest en ben daarbij in de grotere steden (zoals Cork, Dublin, Shannon) fietspaden tegengekomen. Verwacht hier echter niet teveel van: het betreft in veel gevallen een smalle afgelijnde strook op de rijbaan. Evenmin is er een uitgebreid netwerk van fietspaden in de steden, in veel gevallen zijn de fietspaden gelokaliseerd aan drukke doorgaande wegen. Er is geen aparte wegwijzering voor fietsers; soms kom je van het fietspad ineens op een drukke weg zonder fietspad...